BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Sayı: 21, 258 - 268, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Altın, M., Bacanlı, H. ve Yıldız, K. (2002). Biyoloji Öğretmeni Adaylarının Çevreye Yönelik Tutumları, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özet Kitabı, 16-18 Eylül 2002, Ankara.
  • Alp, E., Ertepınar, H., Tekkaya, C., Yılmaz, A. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutum ve Bilgileri Üzerine Bir Çalışma. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özetler Kitabı, 07-09 Eylül 2006, Ankara.
  • Atalay, İ. (2000). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. Ege Üniversitesi Basımevi. İzmir.
  • Çabuk, B., Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36 (1-2). Ankara.
  • Deniş, H., Genç, H. (2007). Çevre Bilimi Dersi Alan ve Almayan Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Çevreye İlişkin Tutumları ve Çevre Bilimi Dersindeki Başarılarının Karşılaştırılması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 8 Sayı:13. Burdur.
  • Ekici, G., (2005). Lise Öğrencilerinin Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi 18.
  • Garipağaoğlu, N. (2002). Türkiye’de Hava Kirliliği ve Coğrafi Esasları. Arya Yay. , İstanbul.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S.,Özden, M.(2007). İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumları. Elementary Education Online, 6 (3). İlköğretim Online. 6(3).
  • Güney, E. (2004), Çevre Sorunları Coğrafyası. Gündüz Eğitim ve yayıncılık, Ankara.
  • Hacıeminoğlu, E., Alp, E., Ertepınar, H.( 2006). Öğretmen Adaylarının Çevreye ve Çevre Konularını Öğrenmeye Yönelik Tutumları VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özetler Kitabı, 07-09Eylül 2006, Ankara.
  • Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. (1994). Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Kıyıcı Balkan, F., Aydoğdu, M., Doğru, M., Aslan, O., Özkaya, A., (2005). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine Bakışı, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28-30 Eylül 2005, Denizli.
  • Loges, W.E. ve Kidder, R. M. (2000). Reaching out: Broadening collegestudent constituencies for environmental protection. Camden, ME: The Institute for Global Ethics.
  • Özdemir, O., Yıldız, A., Ocaktan, E.,Sarışen, Ö. (2004). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Çevre Sorunları Konusundaki Farkındalık ve Duyarlılıkları, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 57 (3). Ankara.
  • Özmen, D., Çetinkaya, A. Ç., Nehir, S., (2005). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 2005:4 (6).
  • Özey, R. (2005). Çevre Sorunları, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Plevyak, R., Bendixen- Noe, M., Henderson, J., Roth, R.,Wilke, R. (2001). 'Level of Teacher Preparation and İmplementation of EE:Mandated and Non-mandated EE Teacher Preparation States' The Journal of Environmental Education, 32 (2).
  • Soran, H., Morgil, İ., Yücel, S., Atav, E., Işık, S. (2000). Biyoloji Öğrencilerinin Çevre Konularına Olan İlgilerinin Araştrılması ve Kimya Öğrencileri ile Karşılaştırılması, Journal of Education, 18.
  • Şama, E., (2003). Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 23, Sayı:2. Ankara.
  • Tarrant, M. A. ve Cordell, H. K. (1997). The effects of respondent characteristics on environmental attitude-behavior correspondence. The Journal of Environmental Education, 29.
  • Uzun, N. (2005). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları. II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. (26- 28 Mayıs 2005). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Uzun, N., Sağlam, N. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bilgi ve Tutumlarına 'Çevre ve İnsan' Dersi ile Gönüllü Çevre Kuruluşlarının Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Educatıon) 33. Ankara.
  • Ünal, S., Dımışkı, E. (1999). UNESCO –UNEP Himayesinde Çevre Eğitiminin Gelişimi ve Türkiye’de Ortaöğretim Çevre Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fak. Dergisi, 16-17
  • Vaizoğlu, S., Altıntaş, H., Temel, F., Ahrabi, A F., Aydoğan, D., Bostancı, S., Duran, A., Koçkesen, D., Turan, N., Güler, Ç. (2005). Bir Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilincinin Değerlendirilmesi, Türk Silahlı Kuvvetleri Koruyucu Hekimlik Bülteni, Temmuz- Ağustos 2005; 4 (4).
  • Yılmaz, A., Morgil, İ., Aktuğ, P., Göbekli, İ. (2002). Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22. Ankara.
  • Yücel Işıldar, G. (2008). Meslek Yüksek Okulları Boyutunda 'Çevre Eğitimi'nin Çevreci Yaklaşımlar ve Davranışlar Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Güz ,6 (4). Ankara.

SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2010, Sayı: 21, 258 - 268, 27.09.2013

Öz

Bu çalışma ile Eğitim Fakülteleri Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sınıf
Öğretmenliği Anabilim dalları ve Türkçe Eğitim Bölümü'nde öğrenim gören
öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarının belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç ile Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği
Anabilim dalları ve Türkçe Eğitim Bölümü'nde öğrenim gören 219 öğretmen
adayına çevresel tutum testi uygulanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda
öğretmen adaylarının genelde çevre sorunlarına yönelik olumlu tutum içinde
oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Altın, M., Bacanlı, H. ve Yıldız, K. (2002). Biyoloji Öğretmeni Adaylarının Çevreye Yönelik Tutumları, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özet Kitabı, 16-18 Eylül 2002, Ankara.
  • Alp, E., Ertepınar, H., Tekkaya, C., Yılmaz, A. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutum ve Bilgileri Üzerine Bir Çalışma. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özetler Kitabı, 07-09 Eylül 2006, Ankara.
  • Atalay, İ. (2000). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. Ege Üniversitesi Basımevi. İzmir.
  • Çabuk, B., Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36 (1-2). Ankara.
  • Deniş, H., Genç, H. (2007). Çevre Bilimi Dersi Alan ve Almayan Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Çevreye İlişkin Tutumları ve Çevre Bilimi Dersindeki Başarılarının Karşılaştırılması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 8 Sayı:13. Burdur.
  • Ekici, G., (2005). Lise Öğrencilerinin Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi 18.
  • Garipağaoğlu, N. (2002). Türkiye’de Hava Kirliliği ve Coğrafi Esasları. Arya Yay. , İstanbul.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S.,Özden, M.(2007). İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumları. Elementary Education Online, 6 (3). İlköğretim Online. 6(3).
  • Güney, E. (2004), Çevre Sorunları Coğrafyası. Gündüz Eğitim ve yayıncılık, Ankara.
  • Hacıeminoğlu, E., Alp, E., Ertepınar, H.( 2006). Öğretmen Adaylarının Çevreye ve Çevre Konularını Öğrenmeye Yönelik Tutumları VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özetler Kitabı, 07-09Eylül 2006, Ankara.
  • Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. (1994). Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Kıyıcı Balkan, F., Aydoğdu, M., Doğru, M., Aslan, O., Özkaya, A., (2005). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine Bakışı, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28-30 Eylül 2005, Denizli.
  • Loges, W.E. ve Kidder, R. M. (2000). Reaching out: Broadening collegestudent constituencies for environmental protection. Camden, ME: The Institute for Global Ethics.
  • Özdemir, O., Yıldız, A., Ocaktan, E.,Sarışen, Ö. (2004). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Çevre Sorunları Konusundaki Farkındalık ve Duyarlılıkları, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 57 (3). Ankara.
  • Özmen, D., Çetinkaya, A. Ç., Nehir, S., (2005). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 2005:4 (6).
  • Özey, R. (2005). Çevre Sorunları, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Plevyak, R., Bendixen- Noe, M., Henderson, J., Roth, R.,Wilke, R. (2001). 'Level of Teacher Preparation and İmplementation of EE:Mandated and Non-mandated EE Teacher Preparation States' The Journal of Environmental Education, 32 (2).
  • Soran, H., Morgil, İ., Yücel, S., Atav, E., Işık, S. (2000). Biyoloji Öğrencilerinin Çevre Konularına Olan İlgilerinin Araştrılması ve Kimya Öğrencileri ile Karşılaştırılması, Journal of Education, 18.
  • Şama, E., (2003). Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 23, Sayı:2. Ankara.
  • Tarrant, M. A. ve Cordell, H. K. (1997). The effects of respondent characteristics on environmental attitude-behavior correspondence. The Journal of Environmental Education, 29.
  • Uzun, N. (2005). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları. II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. (26- 28 Mayıs 2005). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Uzun, N., Sağlam, N. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bilgi ve Tutumlarına 'Çevre ve İnsan' Dersi ile Gönüllü Çevre Kuruluşlarının Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Educatıon) 33. Ankara.
  • Ünal, S., Dımışkı, E. (1999). UNESCO –UNEP Himayesinde Çevre Eğitiminin Gelişimi ve Türkiye’de Ortaöğretim Çevre Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fak. Dergisi, 16-17
  • Vaizoğlu, S., Altıntaş, H., Temel, F., Ahrabi, A F., Aydoğan, D., Bostancı, S., Duran, A., Koçkesen, D., Turan, N., Güler, Ç. (2005). Bir Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilincinin Değerlendirilmesi, Türk Silahlı Kuvvetleri Koruyucu Hekimlik Bülteni, Temmuz- Ağustos 2005; 4 (4).
  • Yılmaz, A., Morgil, İ., Aktuğ, P., Göbekli, İ. (2002). Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22. Ankara.
  • Yücel Işıldar, G. (2008). Meslek Yüksek Okulları Boyutunda 'Çevre Eğitimi'nin Çevreci Yaklaşımlar ve Davranışlar Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Güz ,6 (4). Ankara.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Kayalı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Kayalı, H. (2013). SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi(21), 258-268.
AMA Kayalı H. SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(21):258-268.
Chicago Kayalı, Hülya. “SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21 (Ekim 2013): 258-68.
EndNote Kayalı H (01 Ekim 2013) SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi 21 258–268.
IEEE H. Kayalı, “SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21, ss. 258–268, Ekim 2013.
ISNAD Kayalı, Hülya. “SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 21 (Ekim 2013), 258-268.
JAMA Kayalı H. SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:258–268.
MLA Kayalı, Hülya. “SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21, 2013, ss. 258-6.
Vancouver Kayalı H. SOSYAL BİLGİLER, TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(21):258-6.