BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Sayı: 22, 70 - 81, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Ayvacı, H.Ş., Özsevgeç, T. ve Cerrah, L., 2004 “Yıldırım Kavramının Farklı Yaş Grubundaki Öğrencilerde Gelişimi” Kastamonu Eğitim Dergisi. Sayı 12, s. 351-360.
  • Başıbüyük,A.,Doğar,Ç.,Gürses,A.,Yazıcı,H.,2004. Yüksek Öğrenim Öğrencilerinin Hava ve İklim Olaylarını Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. Milli Eğitim Dergisi, sayı:162, Ankara, s.255-270
  • Bayram, N. ve Cin, M., 2008 “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Farklı Değişkenlere Göre Deprem Afetini Anlamaları” Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, s.138- 141, Çanakkale.
  • Büyüköztürk, Ş., 2002, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Chambers, B., 1998, “Children's Ideas About the Environment”. S. Scoffham (Ed.), Primary Sources (p. 30-31), The Geographical Association, Sheffield.
  • Cin, M., Kara, H. ve Demir, A., 2009 “Remediating Misconceptions Concerning Magnitude and Intensity of an Earthquake Through Conceptual Change Material”, International Eartquake Symposium, Kocaeli.
  • Cin, M. ve Yazıcı, H., 2002 “The Influence of Direct Experience on Children’s Ideas About the Formation of the Natural Scenery”, International Research in Geographical and Environmental Education, Number 11(1), p. 5-14.
  • Groves, F. H. ve Pugh, A. F., 1999 “Elementary Pre-Service Teacher Perceptions of the Greenhouse Effect”, Journal of Science Education and Technology, Number 8 (1), p.75-81.
  • Lawrenz, F., 1986 “Misconceptions of Physical Science Concepts Among Elementary School Teachers”, Schools Science and Mathematics, Number 86, p.654-660.
  • MEB Devlet Kitapları, 2006. Ortaöğretim Coğrafya 9. Sınıf, Feza Gazetecili A.Ş, İstanbul.
  • Oğuz, A., 2005 “Surveying American and Turkish Middle School Students’ Existing Knowledge of Earthquakes by Using a Systematic Network”, Unpublished PhD Theses, Ohio State University, USA.
  • Osborne, R. J. ve Gilbert, J. K., 1980 "A Method of Investigating Concept Understanding in Science”, European Journal of Science Education, Number 2, p.311-321.
  • Öcal, A., 2007 “İlköğretim Aday Öğretmenlerinin Deprem Bilgi Düzeyleri Üzerine bir Araştırma”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 8, s. 104-110.
  • Özgür, S. ve Bostan, A., 2007 “Atom Kavramını Epistemolojik Analizi ve Öğrencilerin Konu ile İlgili Kavram Yanılgılarının Karşılaştırılması”, New World Sciences Academy, Sayı, 2(3), s. 214-231.
  • Ross, K. E. K. ve Shuell, T. J., 1993 “Children’s Beliefs about Earthquakes”, Science Education, Number 77 (2), p. 191- 205.
  • Skinner, B.J. ve Porter, S. C., 1995, The Dynamic Earth, John Wiley ve Sons, USA.
  • Şahin, C. ve Sipahioğlu, Ş., 2003, Doğal Afetler ve Türkiye, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, C.L., 2007 “Children’s Ideas About Earthquakes”, Journal of Environmental & Science Education, Number 2 (1), p. 14 – 19
  • Trowbridge, J.E. ve Mintzes, J. J., 1985 “Students' Alternative Conceptions of Animals and Animal Classification”, Schools Science and Mathematics, Number 85, p. 304-316.
  • Tsai, C., 2001 “Ideas About Earthquakes After Experiencing a Natural Disaster in Taiwan: An Analysis of Students’, Worldviews”, International Journal of Science Education, Number 23 (10), p. 1007-1016.
  • Ünsal, Y. ve Güneş, B., 2003 “Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak M.E.B. İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirisel bir Bakış”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Sayı 11 (2), s. 387-394.
  • Vosniadou, S. ve Brewer, W. F., 1992 “Mental Models of the Earth: A Study of Conceptual Change in Childhood”, Cognitive Psychology, Number 24, p. 535-585.
  • Wandersee, J.H., Mintzes, J.J. ve Novak, J. D., 1994 “Research On Alternative Conceptions in Science”. D. L. Gabel (Ed.), Handbook of Research on Science Teaching and Learning (ss.177-210), MacMillan Publishing, New York.
  • Yazıcı, H. ve Samancı, O., 2003 “İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Konuları İle İlgili Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 158, s. 83-90.
  • Yip, D.Y., 1998 “Identification of Misconceptions in Novice Biology Teachers and Remedial Strategies for Improving Biology Learning”, Int. J. Sci. Educ., Number, 20(4), s. 461-477.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI

Yıl 2010, Sayı: 22, 70 - 81, 27.09.2013

Öz

Araştırma, sınıf öğretmeni adaylarının doğal afetler hakkındaki
yanılgılarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Giresun Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programına devam eden 164 öğrenci
araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Yanılgıları tespit etmek için 35
maddeden oluşan bir ölçek geliştirilmiş ve öğrencilere uygulanmıştır. Sonuçlar,
öğrencilerin doğal afetler hakkında 7 farklı yanılgıya sahip olduklarını
göstermiştir. Yanılgıları düzeltmek için programa ve öğretime yönelik çeşitli
öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Ayvacı, H.Ş., Özsevgeç, T. ve Cerrah, L., 2004 “Yıldırım Kavramının Farklı Yaş Grubundaki Öğrencilerde Gelişimi” Kastamonu Eğitim Dergisi. Sayı 12, s. 351-360.
  • Başıbüyük,A.,Doğar,Ç.,Gürses,A.,Yazıcı,H.,2004. Yüksek Öğrenim Öğrencilerinin Hava ve İklim Olaylarını Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. Milli Eğitim Dergisi, sayı:162, Ankara, s.255-270
  • Bayram, N. ve Cin, M., 2008 “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Farklı Değişkenlere Göre Deprem Afetini Anlamaları” Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, s.138- 141, Çanakkale.
  • Büyüköztürk, Ş., 2002, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Chambers, B., 1998, “Children's Ideas About the Environment”. S. Scoffham (Ed.), Primary Sources (p. 30-31), The Geographical Association, Sheffield.
  • Cin, M., Kara, H. ve Demir, A., 2009 “Remediating Misconceptions Concerning Magnitude and Intensity of an Earthquake Through Conceptual Change Material”, International Eartquake Symposium, Kocaeli.
  • Cin, M. ve Yazıcı, H., 2002 “The Influence of Direct Experience on Children’s Ideas About the Formation of the Natural Scenery”, International Research in Geographical and Environmental Education, Number 11(1), p. 5-14.
  • Groves, F. H. ve Pugh, A. F., 1999 “Elementary Pre-Service Teacher Perceptions of the Greenhouse Effect”, Journal of Science Education and Technology, Number 8 (1), p.75-81.
  • Lawrenz, F., 1986 “Misconceptions of Physical Science Concepts Among Elementary School Teachers”, Schools Science and Mathematics, Number 86, p.654-660.
  • MEB Devlet Kitapları, 2006. Ortaöğretim Coğrafya 9. Sınıf, Feza Gazetecili A.Ş, İstanbul.
  • Oğuz, A., 2005 “Surveying American and Turkish Middle School Students’ Existing Knowledge of Earthquakes by Using a Systematic Network”, Unpublished PhD Theses, Ohio State University, USA.
  • Osborne, R. J. ve Gilbert, J. K., 1980 "A Method of Investigating Concept Understanding in Science”, European Journal of Science Education, Number 2, p.311-321.
  • Öcal, A., 2007 “İlköğretim Aday Öğretmenlerinin Deprem Bilgi Düzeyleri Üzerine bir Araştırma”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 8, s. 104-110.
  • Özgür, S. ve Bostan, A., 2007 “Atom Kavramını Epistemolojik Analizi ve Öğrencilerin Konu ile İlgili Kavram Yanılgılarının Karşılaştırılması”, New World Sciences Academy, Sayı, 2(3), s. 214-231.
  • Ross, K. E. K. ve Shuell, T. J., 1993 “Children’s Beliefs about Earthquakes”, Science Education, Number 77 (2), p. 191- 205.
  • Skinner, B.J. ve Porter, S. C., 1995, The Dynamic Earth, John Wiley ve Sons, USA.
  • Şahin, C. ve Sipahioğlu, Ş., 2003, Doğal Afetler ve Türkiye, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, C.L., 2007 “Children’s Ideas About Earthquakes”, Journal of Environmental & Science Education, Number 2 (1), p. 14 – 19
  • Trowbridge, J.E. ve Mintzes, J. J., 1985 “Students' Alternative Conceptions of Animals and Animal Classification”, Schools Science and Mathematics, Number 85, p. 304-316.
  • Tsai, C., 2001 “Ideas About Earthquakes After Experiencing a Natural Disaster in Taiwan: An Analysis of Students’, Worldviews”, International Journal of Science Education, Number 23 (10), p. 1007-1016.
  • Ünsal, Y. ve Güneş, B., 2003 “Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak M.E.B. İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirisel bir Bakış”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Sayı 11 (2), s. 387-394.
  • Vosniadou, S. ve Brewer, W. F., 1992 “Mental Models of the Earth: A Study of Conceptual Change in Childhood”, Cognitive Psychology, Number 24, p. 535-585.
  • Wandersee, J.H., Mintzes, J.J. ve Novak, J. D., 1994 “Research On Alternative Conceptions in Science”. D. L. Gabel (Ed.), Handbook of Research on Science Teaching and Learning (ss.177-210), MacMillan Publishing, New York.
  • Yazıcı, H. ve Samancı, O., 2003 “İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Konuları İle İlgili Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 158, s. 83-90.
  • Yip, D.Y., 1998 “Identification of Misconceptions in Novice Biology Teachers and Remedial Strategies for Improving Biology Learning”, Int. J. Sci. Educ., Number, 20(4), s. 461-477.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Cin Bu kişi benim

Mustafa Cin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Cin, M., & Cin, M. (2013). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI. Marmara Coğrafya Dergisi(22), 70-81.
AMA Cin M, Cin M. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(22):70-81.
Chicago Cin, Mustafa, ve Mustafa Cin. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22 (Ekim 2013): 70-81.
EndNote Cin M, Cin M (01 Ekim 2013) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI. Marmara Coğrafya Dergisi 22 70–81.
IEEE M. Cin ve M. Cin, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, ss. 70–81, Ekim 2013.
ISNAD Cin, Mustafa - Cin, Mustafa. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 22 (Ekim 2013), 70-81.
JAMA Cin M, Cin M. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:70–81.
MLA Cin, Mustafa ve Mustafa Cin. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, 2013, ss. 70-81.
Vancouver Cin M, Cin M. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DOĞAL AFETLER İLE İLGİLİ YANILGILARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(22):70-81.