BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Sayı: 22, 82 - 92, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Ağamalıyev, R.(1998). Azerbaycan Tehsili XXI esre doğru: İdare etme, Prioritetler, İslahatlar, Tehsil neşri, Bakı.
  • Ahmedov, T. (1991). Azerbaycan Toponomikasının Esasları, Bakı.
  • Allahverdiyev N.N. Sadıklı N.E. (1986). Mektep Coğrafyasının İnkişaf Tarihi, Mazmunu ve Anlayışlar, APİ’ nin neşri, Bakı.
  • Allahverdiyev, N. N. Sadıklı, H.E. (1976). Coğrafyanın Tedrisi Metodikası, Maarif Neşriyatı (krilceden çeviri), Bakı.
  • Bibik, A. J. Gerasimov, T.P, Dariniski, A.V. Matrusov, İ.S. Orlov, B.P. Solovyov, A.İ. (1973). Orta Mektepte Coğrafya Taliminin Metodikası, Maarif Neşriyatı (krilceden çeviri), Bakı.
  • Garalov, Z. Osmanlı, A. Süleymanoğlu, F. Memmedov, V.(2008). 2. Sınıf Hayat Bilgisi, Pedagogika Neşriyatı, Bakı.
  • Garalov, Z.Hüseyinov, A. Osmanlı, A. Süleymanoğlu, F. Memmedov, V.(2007). 3 ve 4. Sınıf Hayat Bilgisi, Pedagogika Neşriyatı, Bakı.
  • Gerayzade T. Allahverdiyev N. Paşayev B. Aliaskorov D. Alhasov D. Seyfullayeva N. (1994). Orta Umum Tahsil Mekteplerinde Coğrafyanın Tedrisine Dair Metodik Tavsiyeler, Öğretmen Neşriyatı, Bakı.
  • Gönen, M. Dalkılıç N.U. (1999). Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • Grünberg, G.Y. (1979) Kartografiçeskaya ponyatiya v şkolnoy geografii, (Rusçadan çeviri), Prosveşenie, Moskova.
  • Hüseyinov, E.M. (2003). 5. Sınıf “Tabiatşünaslıg” Ders Kitabı, Maarif, Bakı.
  • İbrahimova, A. Mehdiyeva, G. (2008). 1.Sınıf Hayat Bilgisi, Aspoligraf Neşriyatı, Bakı.
  • Maksakovskiy, V.P. (1982). Uçnıye Osnovı Şkolnoy Geografii, Prosveşenie (Rusçadan çeviri), Moskova.
  • MEB. (2005c). İlköğretim 1, 2 ve 3.Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara.
  • Merdanov, M. (2001). Azerbaycan Tahsili Islahat Yolunda, Maarif Neşriyatı, Bakı.
  • Merdanov, M. (2006). Azerbaycan Tahsili Dün, Bugün, Sabah, Tahsil Neşriyatı, Bakı.

AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ

Yıl 2010, Sayı: 22, 82 - 92, 27.09.2013

Öz

Araştırma konumuzda, Azerbaycan’da ilköğretim kurumlarında
okutulan Hayat Bilgisi ve Tabiatşünaslıg derslerinde yer alan, coğrafya
konularının önemine yer verilmiştir. Hayat Bilgisi ve Tabiatşünaslıg dersleri
içerisinde geçen coğrafi bilgi ve kavramların, öğrencilerin ileri sınıflarda
görecekleri coğrafya dersleri açısından temel bilgi niteliği taşıdığı görülmüştür.
Ön bilgi açısından bakıldığında, coğrafya eğitiminde öğrencilere aktarılan
bilginin kalıcılığı, uygulanan metot ve yöntemlerin yanında, konularla ilgili
temel bilgilerin daha önceden öğretimsiyle yakından ilişkilidir

Kaynakça

  • Ağamalıyev, R.(1998). Azerbaycan Tehsili XXI esre doğru: İdare etme, Prioritetler, İslahatlar, Tehsil neşri, Bakı.
  • Ahmedov, T. (1991). Azerbaycan Toponomikasının Esasları, Bakı.
  • Allahverdiyev N.N. Sadıklı N.E. (1986). Mektep Coğrafyasının İnkişaf Tarihi, Mazmunu ve Anlayışlar, APİ’ nin neşri, Bakı.
  • Allahverdiyev, N. N. Sadıklı, H.E. (1976). Coğrafyanın Tedrisi Metodikası, Maarif Neşriyatı (krilceden çeviri), Bakı.
  • Bibik, A. J. Gerasimov, T.P, Dariniski, A.V. Matrusov, İ.S. Orlov, B.P. Solovyov, A.İ. (1973). Orta Mektepte Coğrafya Taliminin Metodikası, Maarif Neşriyatı (krilceden çeviri), Bakı.
  • Garalov, Z. Osmanlı, A. Süleymanoğlu, F. Memmedov, V.(2008). 2. Sınıf Hayat Bilgisi, Pedagogika Neşriyatı, Bakı.
  • Garalov, Z.Hüseyinov, A. Osmanlı, A. Süleymanoğlu, F. Memmedov, V.(2007). 3 ve 4. Sınıf Hayat Bilgisi, Pedagogika Neşriyatı, Bakı.
  • Gerayzade T. Allahverdiyev N. Paşayev B. Aliaskorov D. Alhasov D. Seyfullayeva N. (1994). Orta Umum Tahsil Mekteplerinde Coğrafyanın Tedrisine Dair Metodik Tavsiyeler, Öğretmen Neşriyatı, Bakı.
  • Gönen, M. Dalkılıç N.U. (1999). Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • Grünberg, G.Y. (1979) Kartografiçeskaya ponyatiya v şkolnoy geografii, (Rusçadan çeviri), Prosveşenie, Moskova.
  • Hüseyinov, E.M. (2003). 5. Sınıf “Tabiatşünaslıg” Ders Kitabı, Maarif, Bakı.
  • İbrahimova, A. Mehdiyeva, G. (2008). 1.Sınıf Hayat Bilgisi, Aspoligraf Neşriyatı, Bakı.
  • Maksakovskiy, V.P. (1982). Uçnıye Osnovı Şkolnoy Geografii, Prosveşenie (Rusçadan çeviri), Moskova.
  • MEB. (2005c). İlköğretim 1, 2 ve 3.Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara.
  • Merdanov, M. (2001). Azerbaycan Tahsili Islahat Yolunda, Maarif Neşriyatı, Bakı.
  • Merdanov, M. (2006). Azerbaycan Tahsili Dün, Bugün, Sabah, Tahsil Neşriyatı, Bakı.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlkin Sadıgov Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Sadıgov, İ. (2013). AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi(22), 82-92.
AMA Sadıgov İ. AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(22):82-92.
Chicago Sadıgov, İlkin. “AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22 (Ekim 2013): 82-92.
EndNote Sadıgov İ (01 Ekim 2013) AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi 22 82–92.
IEEE İ. Sadıgov, “AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, ss. 82–92, Ekim 2013.
ISNAD Sadıgov, İlkin. “AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 22 (Ekim 2013), 82-92.
JAMA Sadıgov İ. AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:82–92.
MLA Sadıgov, İlkin. “AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, 2013, ss. 82-92.
Vancouver Sadıgov İ. AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(22):82-9.