Ağamalıyev, R.(1998). Azerbaycan Tehsili XXI esre doğru: İdare etme, Prioritetler, İslahatlar, Tehsil neşri, Bakı.
Ahmedov, T. (1991). Azerbaycan Toponomikasının Esasları, Bakı.
Allahverdiyev N.N. Sadıklı N.E. (1986). Mektep Coğrafyasının İnkişaf Tarihi, Mazmunu ve Anlayışlar, APİ’ nin neşri, Bakı.
Allahverdiyev, N. N. Sadıklı, H.E. (1976). Coğrafyanın Tedrisi Metodikası, Maarif Neşriyatı (krilceden çeviri), Bakı.
Bibik, A. J. Gerasimov, T.P, Dariniski, A.V. Matrusov, İ.S. Orlov, B.P. Solovyov, A.İ. (1973). Orta Mektepte Coğrafya Taliminin Metodikası, Maarif Neşriyatı (krilceden çeviri), Bakı.
Garalov, Z. Osmanlı, A. Süleymanoğlu, F. Memmedov, V.(2008). 2. Sınıf Hayat Bilgisi, Pedagogika Neşriyatı, Bakı.
Garalov, Z.Hüseyinov, A. Osmanlı, A. Süleymanoğlu, F. Memmedov, V.(2007). 3 ve 4. Sınıf Hayat Bilgisi, Pedagogika Neşriyatı, Bakı.
Gerayzade T. Allahverdiyev N. Paşayev B. Aliaskorov D. Alhasov D. Seyfullayeva N. (1994). Orta Umum Tahsil Mekteplerinde Coğrafyanın Tedrisine Dair Metodik Tavsiyeler, Öğretmen Neşriyatı, Bakı.
Gönen, M. Dalkılıç N.U. (1999). Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul.
Araştırma konumuzda, Azerbaycan’da ilköğretim kurumlarında
okutulan Hayat Bilgisi ve Tabiatşünaslıg derslerinde yer alan, coğrafya
konularının önemine yer verilmiştir. Hayat Bilgisi ve Tabiatşünaslıg dersleri
içerisinde geçen coğrafi bilgi ve kavramların, öğrencilerin ileri sınıflarda
görecekleri coğrafya dersleri açısından temel bilgi niteliği taşıdığı görülmüştür.
Ön bilgi açısından bakıldığında, coğrafya eğitiminde öğrencilere aktarılan
bilginin kalıcılığı, uygulanan metot ve yöntemlerin yanında, konularla ilgili
temel bilgilerin daha önceden öğretimsiyle yakından ilişkilidir
Ağamalıyev, R.(1998). Azerbaycan Tehsili XXI esre doğru: İdare etme, Prioritetler, İslahatlar, Tehsil neşri, Bakı.
Ahmedov, T. (1991). Azerbaycan Toponomikasının Esasları, Bakı.
Allahverdiyev N.N. Sadıklı N.E. (1986). Mektep Coğrafyasının İnkişaf Tarihi, Mazmunu ve Anlayışlar, APİ’ nin neşri, Bakı.
Allahverdiyev, N. N. Sadıklı, H.E. (1976). Coğrafyanın Tedrisi Metodikası, Maarif Neşriyatı (krilceden çeviri), Bakı.
Bibik, A. J. Gerasimov, T.P, Dariniski, A.V. Matrusov, İ.S. Orlov, B.P. Solovyov, A.İ. (1973). Orta Mektepte Coğrafya Taliminin Metodikası, Maarif Neşriyatı (krilceden çeviri), Bakı.
Garalov, Z. Osmanlı, A. Süleymanoğlu, F. Memmedov, V.(2008). 2. Sınıf Hayat Bilgisi, Pedagogika Neşriyatı, Bakı.
Garalov, Z.Hüseyinov, A. Osmanlı, A. Süleymanoğlu, F. Memmedov, V.(2007). 3 ve 4. Sınıf Hayat Bilgisi, Pedagogika Neşriyatı, Bakı.
Gerayzade T. Allahverdiyev N. Paşayev B. Aliaskorov D. Alhasov D. Seyfullayeva N. (1994). Orta Umum Tahsil Mekteplerinde Coğrafyanın Tedrisine Dair Metodik Tavsiyeler, Öğretmen Neşriyatı, Bakı.
Gönen, M. Dalkılıç N.U. (1999). Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul.
Sadıgov, İ. (2013). AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi(22), 82-92.
AMA
Sadıgov İ. AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(22):82-92.
Chicago
Sadıgov, İlkin. “AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22 (Ekim 2013): 82-92.
EndNote
Sadıgov İ (01 Ekim 2013) AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi 22 82–92.
IEEE
İ. Sadıgov, “AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, ss. 82–92, Ekim2013.
ISNAD
Sadıgov, İlkin. “AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 22 (Ekim2013), 82-92.
JAMA
Sadıgov İ. AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:82–92.
MLA
Sadıgov, İlkin. “AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, 2013, ss. 82-92.
Vancouver
Sadıgov İ. AZERBAYCAN’DA İLKÖĞRETİMDE HAYAT BİLGİSİ VE TABİATŞÜNASLIG DERSLERİNDE COĞRAFYA KONULARININ ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(22):82-9.