-
Tarihin ilk dönemlerinden itibaren insanoğlunun çevredeki doğal
kaynaklardan yararlanma olgusu ve yaşam koşullarını geliştirme çabaları,
teknolojik gelişmeler doğrultusunda sürekli bir artış ve çeşitlenme göstermiştir.
Zaman içerisinde gelişen teknolojik imkânların insanoğluna, doğaya güçlü
müdahaleler yapabilme imkânı vermesiyle doğal kaynak kullanımı çevre ve tüm
canlılar açısından kritik seviyeye ulaşmış ve çevre kalitesinde geri
dönülemeyecek bozulma ve kirlenmelere yol açmıştır. Özellikle sanayi
devrimiyle birlikte her alanda meydana gelen gelişmeler kapsamında, çevre
faktörü göz önüne alınmadığı için ekolojik denge bozularak telafisi mümkün
olmayan zararlar meydana gelmiştir.
Ekolojik dengenin bozulmasının insan yaşamını tehdit eden boyutlara
ulaşması ile birlikte bu duruma küresel seviyede çözümler aranmaya
başlanmıştır. Bu gelişmelerin sonucunda ülkeler yeni nesillere çevre bilinci
kazandırma hedefiyle öğretim programlarını yeniden düzenlemekte ve çevre
eğitimi eğitim politikalarında önemli bir yer tutmaktadır.
Bu çalışma, Çankırı ili örneğinde ortaöğretim seviyesinde farklı okul
türlerinde öğrenim gören öğrencilerin çevre ile ilgili çeşitli olgular hakkındaki
bilgi seviyelerinin ortaya çıkarılmasını hedeflemekle birlikte, öğrencilerin ilgili
konulardaki altyapılarının cinsiyet ve alan gibi demografik özelliklere göre
farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 22 |