BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Sayı: 22, 168 - 182, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Ada, S. (2003). Halk Eğitim Merkezlerindeki Kurslara Katılan Bayan Kursiyerlerin Çevre ve İnsan Sağlığı ile İlgili
  • Uygulamalarının Saptanması, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 17, 1-12.
  • Alım, M. (2006). Avrupa Birliği Üyelik Sürecinde Türkiye’de Çevre ve İlköğretimde Çevre Eğitimi, Kastamonu Eğitim Dergisi, (14) 2, 599-616.
  • Başlar, K. (1992) Uluslararası Çevre Hukuku ve Dünya Çevre Zirvesi, Ekoloji, 3, 8-10.
  • Berkes, F., Kışlalıoğlu, M. (1993). Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Ankara: Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayınları.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power and Alalysis for The Behavioral Sciences (2nd Ed.). Hillside, NJ: Lawrance Erlbaum Associates.
  • Duru,B.(2007) Avrupa Birliği Çevre Politikası, http://kentcevre.politics.ankara.edu.tr/duruabcevre.pdf, 15.05.2010, s. 2-4.
  • Erol, G., Gezer, K. (2006). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarına Çevreye ve Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 65-77.
  • Gültekin, U. Budak, D. (1999). Türkiye’de Çevre Yönetimi: Örgütlenme ve Sorunlar, 3. Ulusal Çevre Mühendisliği Kongresi Bildiri Kitabı.
  • Kulaksızoğlu, A. (1988). Ekoloji, Çevre Sorunları ve Eğitim, Fırat Havzası Çevre Sempozyumu.
  • MEB. (2005). İlköğretim 4-5. Sınıflar ve 6-8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programları ve Kılavuzları, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2007). İlköğretim 4-5. Sınıflar ve 6-7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları ve Kılavuzları, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara
  • MEB. (2009) İlköğretim 1, 2 ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2010). Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Sümer, G. (2007). Türkiye’de Çevre Bilincinin Gelişimine Katkıları Bakımından Türkiye Çevre Vakfı. SDÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (12) 2, 279-297.
  • Şahin, N., Cerrah, L., Saka, A. Şahin, B. (2004). Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24)3, 113-128.
  • UNEP. (2010). Declaration of the United Nations Conference on the Human Environment, http://www.unep.org/Documents. Multilingual/default.asp?DocumentID=97&ArticleID=1503 &l=en, 10.05.2010.
  • UNEP. (2010b) Milestones of UNEP, http://www.unep.org/Documents. multilingual/Default.asp? DocumentID=287, 10.05.2010.
  • Ünal, S., Dımışkı, E. (1999). UNESCO-UNEP Himayesinde Çevre Eğitiminin Gelişimi ve Türkiye'de Ortaöğretim Çevre Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16)17, 142-154.

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Sayı: 22, 168 - 182, 27.09.2013

Öz

Tarihin ilk dönemlerinden itibaren insanoğlunun çevredeki doğal
kaynaklardan yararlanma olgusu ve yaşam koşullarını geliştirme çabaları,
teknolojik gelişmeler doğrultusunda sürekli bir artış ve çeşitlenme göstermiştir.
Zaman içerisinde gelişen teknolojik imkânların insanoğluna, doğaya güçlü
müdahaleler yapabilme imkânı vermesiyle doğal kaynak kullanımı çevre ve tüm
canlılar açısından kritik seviyeye ulaşmış ve çevre kalitesinde geri
dönülemeyecek bozulma ve kirlenmelere yol açmıştır. Özellikle sanayi
devrimiyle birlikte her alanda meydana gelen gelişmeler kapsamında, çevre
faktörü göz önüne alınmadığı için ekolojik denge bozularak telafisi mümkün
olmayan zararlar meydana gelmiştir.
Ekolojik dengenin bozulmasının insan yaşamını tehdit eden boyutlara
ulaşması ile birlikte bu duruma küresel seviyede çözümler aranmaya
başlanmıştır. Bu gelişmelerin sonucunda ülkeler yeni nesillere çevre bilinci
kazandırma hedefiyle öğretim programlarını yeniden düzenlemekte ve çevre
eğitimi eğitim politikalarında önemli bir yer tutmaktadır.
Bu çalışma, Çankırı ili örneğinde ortaöğretim seviyesinde farklı okul
türlerinde öğrenim gören öğrencilerin çevre ile ilgili çeşitli olgular hakkındaki
bilgi seviyelerinin ortaya çıkarılmasını hedeflemekle birlikte, öğrencilerin ilgili
konulardaki altyapılarının cinsiyet ve alan gibi demografik özelliklere göre
farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektedir.

Kaynakça

  • Ada, S. (2003). Halk Eğitim Merkezlerindeki Kurslara Katılan Bayan Kursiyerlerin Çevre ve İnsan Sağlığı ile İlgili
  • Uygulamalarının Saptanması, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 17, 1-12.
  • Alım, M. (2006). Avrupa Birliği Üyelik Sürecinde Türkiye’de Çevre ve İlköğretimde Çevre Eğitimi, Kastamonu Eğitim Dergisi, (14) 2, 599-616.
  • Başlar, K. (1992) Uluslararası Çevre Hukuku ve Dünya Çevre Zirvesi, Ekoloji, 3, 8-10.
  • Berkes, F., Kışlalıoğlu, M. (1993). Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Ankara: Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayınları.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power and Alalysis for The Behavioral Sciences (2nd Ed.). Hillside, NJ: Lawrance Erlbaum Associates.
  • Duru,B.(2007) Avrupa Birliği Çevre Politikası, http://kentcevre.politics.ankara.edu.tr/duruabcevre.pdf, 15.05.2010, s. 2-4.
  • Erol, G., Gezer, K. (2006). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarına Çevreye ve Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, International Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 65-77.
  • Gültekin, U. Budak, D. (1999). Türkiye’de Çevre Yönetimi: Örgütlenme ve Sorunlar, 3. Ulusal Çevre Mühendisliği Kongresi Bildiri Kitabı.
  • Kulaksızoğlu, A. (1988). Ekoloji, Çevre Sorunları ve Eğitim, Fırat Havzası Çevre Sempozyumu.
  • MEB. (2005). İlköğretim 4-5. Sınıflar ve 6-8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programları ve Kılavuzları, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2007). İlköğretim 4-5. Sınıflar ve 6-7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları ve Kılavuzları, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara
  • MEB. (2009) İlköğretim 1, 2 ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2010). Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Sümer, G. (2007). Türkiye’de Çevre Bilincinin Gelişimine Katkıları Bakımından Türkiye Çevre Vakfı. SDÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (12) 2, 279-297.
  • Şahin, N., Cerrah, L., Saka, A. Şahin, B. (2004). Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24)3, 113-128.
  • UNEP. (2010). Declaration of the United Nations Conference on the Human Environment, http://www.unep.org/Documents. Multilingual/default.asp?DocumentID=97&ArticleID=1503 &l=en, 10.05.2010.
  • UNEP. (2010b) Milestones of UNEP, http://www.unep.org/Documents. multilingual/Default.asp? DocumentID=287, 10.05.2010.
  • Ünal, S., Dımışkı, E. (1999). UNESCO-UNEP Himayesinde Çevre Eğitiminin Gelişimi ve Türkiye'de Ortaöğretim Çevre Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16)17, 142-154.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman İncekara

Fikret Tuna

Fikret Tuna

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA İncekara, S., Tuna, F., & Tuna, F. (2013). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi(22), 168-182.
AMA İncekara S, Tuna F, Tuna F. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(22):168-182.
Chicago İncekara, Süleyman, Fikret Tuna, ve Fikret Tuna. “ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22 (Ekim 2013): 168-82.
EndNote İncekara S, Tuna F, Tuna F (01 Ekim 2013) ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi 22 168–182.
IEEE S. İncekara, F. Tuna, ve F. Tuna, “ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, ss. 168–182, Ekim 2013.
ISNAD İncekara, Süleyman vd. “ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 22 (Ekim 2013), 168-182.
JAMA İncekara S, Tuna F, Tuna F. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:168–182.
MLA İncekara, Süleyman vd. “ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, 2013, ss. 168-82.
Vancouver İncekara S, Tuna F, Tuna F. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRESEL KONULARLA İLGİLİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ: ÇANKIRI İLİ ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(22):168-82.