-
Kavram öğrenme, yüksek bilişsel düzeyde bilgilerin karşılaştırılarak
genelleme yapılmasını gerektiren bir durumdur. Öğrencilerin genelleme
yapabilmesi için nesne ve olayların ortak yönlerini soyutlayarak algılamaları ve
farklı yönlerini ayırt etmeleri gerekmektedir. Kavram öğrenme özellikle
ilköğretim kademelerinde gerçekleşen, yaşam boyu kullanılan ve yeni
öğrenmelere temel oluşturan bir süreçtir. Öğrencilerin belli bir konuyu
öğrenmesi de ancak o konuyu tanımlayan ve yapılandıran kavramlar ışığında
düşünmeyi öğrenmesi ile gerçekleşmektedir.
Bu bağlamda araştırmanın problemi 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi
“Demokrasinin Serüveni” ünitesinde geçen kavramların öğrencilere
kazandırılma yolları ve düzeylerini tespit etmektir.
Araştırmanın yöntemi durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Bu
araştırmada öğrencilere 2N formu, çalışma kâğıdı, karikatür çizimleri ve
görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler nicel veri analizlerinden t
testi analizi, nitel veri analizlerinden betimsel analiz ve doküman analizi
aracılığıyla çözümlenmiştir.
Sonuç olarak öğrencilere kavram kazandırma amacıyla kullanılan
yöntemlerin olumlu yönde anlamlı bir farklılık oluşturduğu görülmüştür.
Sosyal bilgiler öğretimi kavram öğretimi karikatürlerle öğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 22 |