BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Sayı: 22, 409 - 427, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Alkan, C. (2005). Eğitim Teknolojisi, Anı yayıncılık, Ankara
  • Bransford, J., Brown, A. & Cockıng, R. (2000). How people learn: brain, mind, experience and school. National Academic Press, Washington, DC.
  • Demirci, A.(2008). Özel Öğretim Kurumlarında Coğrafya Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojisinden Yararlanması. Marmara Coğrafya Dergisi, 17, 27-44.
  • Demirci, A., Taş, H.İ., Özel, A. (2007). Türkiye’de Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Teknoloji Kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 15, 37-54.
  • EMINTS National Center. (2005), Fact sheet, Columbia, MO, Erişim tarihi, 10.07.2010, http://www.emints.org/about/ emintsfactsheet.pdf
  • Hersh C. W., Meng-Fen L. and Georgette M. M. (2003), A Meta-Analysis of the Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes, Erişim tarihi, 10.07. 2010, http://www.ncrel.org/tech/effects2/abstract.htm
  • Kazu, H. , Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 18/2, 175-188.
  • ÖBBS, 2003. Durum Belirleme II. Genel Rapor, MEB EARGED, Ankara.
  • Rüzgâr, B. (2005), “Bilginin Eğitim Teknolojilerinden Yaralanarak Eğitimde Paylaşımı”, The Turkish Online Journal of Educational Technology, TOJET July 2005 ISSN: 1303–6521 Volume 4, Issue 3, Article 16.
  • Smeets, E. (2005). Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? Computers and Education, 44, 343-355.
  • Suı, D.Z., Bednarz, R.S. (1999). The Message is the Medium: Geographic Education in the Age of the Internet. Journal of Geography, 98(3), 93-99.
  • Şahin, Y. T., Yıldırım, S. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şaşan, H., 2002. ‘Yapılandırmacı Öğrenme’, Yaşadıkça Eğitim, 74-75, 49-52.
  • Taş, H., Özel, A., Demirci, A. (2007). Coğrafya Öğretmenlerinin Teknolojiye Bakış Açıları ve Teknolojiden Yararlanma Seviyeleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 31-52.

ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI

Yıl 2010, Sayı: 22, 409 - 427, 27.09.2013

Öz

Bilgi çağı yada teknoloji çağı olarak da adlandırılan günümüzde
teknoloji hayatın her alanını ilgilendiren ve etkileyen hızlı bir gelişme
göstermektedir. Bu teknolojik gelişmeler eğitim alanında da etkilerini belirgin
bir şekilde hissettirmektedir. Aktif bir öğrenme ortamının oluştuğu bir coğrafya
dersi için, internet, bilgisayar, görüntüleme teknikleri gibi bünyesinde birçok
detayı barındıran akıllı tahta sistemlerinin kullanıldığı akıllı sınıflar birçok
yenilik vaat etmektedir.
Son yıllarda ülkemiz okullarında bu akıllı sınıf uygulamaları hızla
artmaktadır. Ülkemizde bu uygulamanın öncülüğünü genelde maddi anlamda
daha çok imkana sahip olan özel okullar yapmaktadır. Akıllı tahta sistemine
sahip sınıfların coğrafya eğitimine etkilerinin ortaya konulmasını hedefleyen bu
araştırma için, 2007 yılından itibaren okullarındaki tüm sınıflarda akıllı tahta
kullanmaya başlayan Doğa Koleji, çalışma alanı olarak belirlenmiştir.
Çalışmamızda Doğa Kolejinin İstanbul’daki 7 lisesinde görev yapan 16
coğrafya öğretmenine ve her okuldan birer sınıf olmak üzere toplam 148
öğrenciye anketler uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre ortaöğretim coğrafya
derslerinde akıllı tahta kullanmanın coğrafya eğitimi üzerindeki etkileri
değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Alkan, C. (2005). Eğitim Teknolojisi, Anı yayıncılık, Ankara
  • Bransford, J., Brown, A. & Cockıng, R. (2000). How people learn: brain, mind, experience and school. National Academic Press, Washington, DC.
  • Demirci, A.(2008). Özel Öğretim Kurumlarında Coğrafya Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojisinden Yararlanması. Marmara Coğrafya Dergisi, 17, 27-44.
  • Demirci, A., Taş, H.İ., Özel, A. (2007). Türkiye’de Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Teknoloji Kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 15, 37-54.
  • EMINTS National Center. (2005), Fact sheet, Columbia, MO, Erişim tarihi, 10.07.2010, http://www.emints.org/about/ emintsfactsheet.pdf
  • Hersh C. W., Meng-Fen L. and Georgette M. M. (2003), A Meta-Analysis of the Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes, Erişim tarihi, 10.07. 2010, http://www.ncrel.org/tech/effects2/abstract.htm
  • Kazu, H. , Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 18/2, 175-188.
  • ÖBBS, 2003. Durum Belirleme II. Genel Rapor, MEB EARGED, Ankara.
  • Rüzgâr, B. (2005), “Bilginin Eğitim Teknolojilerinden Yaralanarak Eğitimde Paylaşımı”, The Turkish Online Journal of Educational Technology, TOJET July 2005 ISSN: 1303–6521 Volume 4, Issue 3, Article 16.
  • Smeets, E. (2005). Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? Computers and Education, 44, 343-355.
  • Suı, D.Z., Bednarz, R.S. (1999). The Message is the Medium: Geographic Education in the Age of the Internet. Journal of Geography, 98(3), 93-99.
  • Şahin, Y. T., Yıldırım, S. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şaşan, H., 2002. ‘Yapılandırmacı Öğrenme’, Yaşadıkça Eğitim, 74-75, 49-52.
  • Taş, H., Özel, A., Demirci, A. (2007). Coğrafya Öğretmenlerinin Teknolojiye Bakış Açıları ve Teknolojiden Yararlanma Seviyeleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 31-52.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Ateş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Ateş, M. (2013). ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi(22), 409-427.
AMA Ateş M. ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(22):409-427.
Chicago Ateş, Murat. “ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22 (Ekim 2013): 409-27.
EndNote Ateş M (01 Ekim 2013) ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi 22 409–427.
IEEE M. Ateş, “ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, ss. 409–427, Ekim 2013.
ISNAD Ateş, Murat. “ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI”. Marmara Coğrafya Dergisi 22 (Ekim 2013), 409-427.
JAMA Ateş M. ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:409–427.
MLA Ateş, Murat. “ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 22, 2013, ss. 409-27.
Vancouver Ateş M. ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(22):409-27.