-
Bilgi çağı yada teknoloji çağı olarak da adlandırılan günümüzde
teknoloji hayatın her alanını ilgilendiren ve etkileyen hızlı bir gelişme
göstermektedir. Bu teknolojik gelişmeler eğitim alanında da etkilerini belirgin
bir şekilde hissettirmektedir. Aktif bir öğrenme ortamının oluştuğu bir coğrafya
dersi için, internet, bilgisayar, görüntüleme teknikleri gibi bünyesinde birçok
detayı barındıran akıllı tahta sistemlerinin kullanıldığı akıllı sınıflar birçok
yenilik vaat etmektedir.
Son yıllarda ülkemiz okullarında bu akıllı sınıf uygulamaları hızla
artmaktadır. Ülkemizde bu uygulamanın öncülüğünü genelde maddi anlamda
daha çok imkana sahip olan özel okullar yapmaktadır. Akıllı tahta sistemine
sahip sınıfların coğrafya eğitimine etkilerinin ortaya konulmasını hedefleyen bu
araştırma için, 2007 yılından itibaren okullarındaki tüm sınıflarda akıllı tahta
kullanmaya başlayan Doğa Koleji, çalışma alanı olarak belirlenmiştir.
Çalışmamızda Doğa Kolejinin İstanbul’daki 7 lisesinde görev yapan 16
coğrafya öğretmenine ve her okuldan birer sınıf olmak üzere toplam 148
öğrenciye anketler uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre ortaöğretim coğrafya
derslerinde akıllı tahta kullanmanın coğrafya eğitimi üzerindeki etkileri
değerlendirilmiştir.
Coğrafya Eğitimi Akıllı Tahta Akıllı Sınıf Ortaöğretim Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 22 |