BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2012, Sayı: 25, 238 - 255, 02.10.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, H. Ve Yıldırım, E., (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitapevi, Adapazarı Demirsoy, A., (2004), Son İmparatora Öğütler “Bilim Toplumu”, Meteksan A. Ş., Ankara
  • Güler, T., (2007), “Çevre Eğitimi”, Yaygın Eğitimde Çevre Eğitimi, Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 99-116.
  • Güler, T., (2009), “Ekoloji Temelli Bir Çevre Eğitiminin Öğretmenlerin Çevre Eğitimine Karşı Görüşlerine Etkileri”, Eğitim ve Bilim. 2009, Cilt 34, Sayı 151, Vol. 34, No 151
  • Kawashima, M., (1998), “Development of Teaching Materials”, A Focus on Lakes/Rivers in Environmental Education, Tokyo, 33-50
  • Külköylüoğlu, O., (2006), Çevre ve Çevre (İnsan Doğa İlişkisi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi Vakfı Yayınları, Bolu.
  • Mamedow, N., (1996), “Toplum ve Doğanın Karşılıklı etkileşimi: Sosyal Ekoloji”, Ecology Journals. Issue: 21 (13-15)
  • Ozaner F. S. ve Yalçın G., (2001), “Milli Parklarda Bilimsel Çevre Eğitimi”, V. Uluslararası Ekoloji ve Çevre Sorunları Sempozyumu, Ankara Alman Kültür Merkezi, ss. 64–76.
  • Ozaner, F. S., (2003), “Ekoturizm Etkinliklerinde ve Ekoloji Temelli Çevre Eğitiminde Coğrafyanın Önemi”, E.Ü. Coğrafya Bölümü Sempozyumları 2. Coğrafi Çevre Koruma ve Turizm Sempozyumu, s.51–54. 16-18 Nisan İzmir-Türkiye
  • Ozaner, F. S., (2004)., “Türkiye’de Okul Dışı Çevre Eğitimi Ne Durumda, Neler Yapılmalı?”, V. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi&Biyologlar Derneği, Abant- Bolu. Bildiri Kitabı (Doğa ve Çevre), 67 – 98.
  • Ozaner, F. S., (2007), “Çiçek ve böceklerin doğanın dilinin öğretilmesindeki önemi; Alpin Çiçeklerin bu eğitimdeki özel yeri”, Gökyüzüne En Yakın Bitkiler: Alpin Çiçekleri Projesi, Flora Turizmi Eğitimi, Ed. F. Karahan, 20 Nisan-09 Eylül 2007, Bildiriler Kitabı, s. 145- 155, Erzurum
  • Palmerg, I. E., & Kuru, J. (2000). “Outdoor activities as a basis for environmental responsibility”, Journal of Environmental Education, 31 (4), 32-37.
  • Payne, P. G., (2006), “Environmental education and curriculum theory”, The Journal of Environmental Education, 37(2), 25-35.
  • Pitman, B. J., (2004), “Project WILD, A summary of research findings 1983-1995 and 1996-2003”, Project WILD National Office Council for Environmental Education, 1-28, US.
  • Yanık, F. E., (2006), Doğaperest: Ali Demirsoy Kitabı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2005), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara

EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ

Yıl 2012, Sayı: 25, 238 - 255, 02.10.2013

Öz

TÜBİTAK – Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından, farklı
disiplinlerdeki araştırma görevlileri, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile
izci lideri öğretmenlere geniş bir ekoloji vizyonu kazandırmak, doğanın dilini
öğretmek amacıyla oluşturulan “Doğa Eğitimleri” adlı proje kapsamında,
2008, 2009 ve 2010 yılı Temmuz ayında “Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Konya
Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Projesi” uygulanmıştır.
Çalışma, 2008, 2009 ve 2010 yılı Temmuz ayında gerçekleştirilen
“Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Konya Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa
Eğitimi” programı sırasında yapılmıştır. Bu programa yaklaşık 85 kişi
katılmıştır. Araştırmada, nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte
kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, 20 anket cümlesi ve 3 açık uçlu
sorudan oluşan form kullanılmış olup, elde edilen veriler SPSS programıyla
analiz edilmiştir. Açık uçlu sorulara verilen cevaplar doğrultusunda kodlar
oluşturulmuş, oluşan kodlar ilişkilendirilerek, katılımcıların görüşleri
araştırmacılar tarafından yorumlanmıştır.
Bu araştırma sonucunda, doğa eğitimi projelerinin katılımcılarının
beklentilerini karşıladığı ve projeden geniş bir ekoloji vizyonu kazanarak
ayrıldıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, H. Ve Yıldırım, E., (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitapevi, Adapazarı Demirsoy, A., (2004), Son İmparatora Öğütler “Bilim Toplumu”, Meteksan A. Ş., Ankara
  • Güler, T., (2007), “Çevre Eğitimi”, Yaygın Eğitimde Çevre Eğitimi, Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 99-116.
  • Güler, T., (2009), “Ekoloji Temelli Bir Çevre Eğitiminin Öğretmenlerin Çevre Eğitimine Karşı Görüşlerine Etkileri”, Eğitim ve Bilim. 2009, Cilt 34, Sayı 151, Vol. 34, No 151
  • Kawashima, M., (1998), “Development of Teaching Materials”, A Focus on Lakes/Rivers in Environmental Education, Tokyo, 33-50
  • Külköylüoğlu, O., (2006), Çevre ve Çevre (İnsan Doğa İlişkisi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi Vakfı Yayınları, Bolu.
  • Mamedow, N., (1996), “Toplum ve Doğanın Karşılıklı etkileşimi: Sosyal Ekoloji”, Ecology Journals. Issue: 21 (13-15)
  • Ozaner F. S. ve Yalçın G., (2001), “Milli Parklarda Bilimsel Çevre Eğitimi”, V. Uluslararası Ekoloji ve Çevre Sorunları Sempozyumu, Ankara Alman Kültür Merkezi, ss. 64–76.
  • Ozaner, F. S., (2003), “Ekoturizm Etkinliklerinde ve Ekoloji Temelli Çevre Eğitiminde Coğrafyanın Önemi”, E.Ü. Coğrafya Bölümü Sempozyumları 2. Coğrafi Çevre Koruma ve Turizm Sempozyumu, s.51–54. 16-18 Nisan İzmir-Türkiye
  • Ozaner, F. S., (2004)., “Türkiye’de Okul Dışı Çevre Eğitimi Ne Durumda, Neler Yapılmalı?”, V. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi&Biyologlar Derneği, Abant- Bolu. Bildiri Kitabı (Doğa ve Çevre), 67 – 98.
  • Ozaner, F. S., (2007), “Çiçek ve böceklerin doğanın dilinin öğretilmesindeki önemi; Alpin Çiçeklerin bu eğitimdeki özel yeri”, Gökyüzüne En Yakın Bitkiler: Alpin Çiçekleri Projesi, Flora Turizmi Eğitimi, Ed. F. Karahan, 20 Nisan-09 Eylül 2007, Bildiriler Kitabı, s. 145- 155, Erzurum
  • Palmerg, I. E., & Kuru, J. (2000). “Outdoor activities as a basis for environmental responsibility”, Journal of Environmental Education, 31 (4), 32-37.
  • Payne, P. G., (2006), “Environmental education and curriculum theory”, The Journal of Environmental Education, 37(2), 25-35.
  • Pitman, B. J., (2004), “Project WILD, A summary of research findings 1983-1995 and 1996-2003”, Project WILD National Office Council for Environmental Education, 1-28, US.
  • Yanık, F. E., (2006), Doğaperest: Ali Demirsoy Kitabı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2005), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Meydan

Recep Bozyiğit Bu kişi benim

Musa Karakurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Meydan, A., Bozyiğit, R., & Karakurt, M. (2013). EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi(25), 238-255.
AMA Meydan A, Bozyiğit R, Karakurt M. EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(25):238-255.
Chicago Meydan, Ali, Recep Bozyiğit, ve Musa Karakurt. “EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25 (Ekim 2013): 238-55.
EndNote Meydan A, Bozyiğit R, Karakurt M (01 Ekim 2013) EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi 25 238–255.
IEEE A. Meydan, R. Bozyiğit, ve M. Karakurt, “EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, ss. 238–255, Ekim 2013.
ISNAD Meydan, Ali vd. “EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 25 (Ekim 2013), 238-255.
JAMA Meydan A, Bozyiğit R, Karakurt M. EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:238–255.
MLA Meydan, Ali vd. “EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 25, 2013, ss. 238-55.
Vancouver Meydan A, Bozyiğit R, Karakurt M. EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ PROJELERİNİN KATILIMCI BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMA DÜZEYLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(25):238-55.