-
Bu araştırmanın amacı ilköğretimin okullarında 1998’de uygulanmaya
başlanan Sosyal Bilgiler Programının 6. sınıf coğrafya içerikli ünitelerine
ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi ve analiz
edilmesidir.
Sosyal Bilgiler Programı ve programın 6. sınıf coğrafya içerikli
ünitelerini değerlendirmeye yönelik olarak öncelikle yeni program
incelenmiştir. Bu incelemede programın genel durumu, coğrafya içerikli beceri,
kazanım, konu, etkinlik, ölçme ve değerlendirme öğeleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırmada şu
sorulara cevap aranmıştır.
1. Yeni programın öğretimle ilgili öğretmen düşüncelerine etkisi nasıldır?
2. Öğretim programında Coğrafya konularına yeterli pay ayrılmış mıdır?
3. Programda coğrafya ünitelerinin içerik seçimi öğrenci seviyesine uygun
mudur?
4. Programdaki coğrafi içerikli kazanımlar, her seviyede öğrencinin doğru
anlayabileceği şekilde açık ve net midir?
5. Ölçme ve değerlendirme sistemindeki yeni yaklaşımlar coğrafya
öğretimine uygun mudur?
6. Yapılandırmacı eğitim-öğretim yaklaşımının coğrafya içerikli ünitelerde
uygulanmasında karşılaşılan güçlükler nelerdir?
Bu araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı İstanbul İli,
Ümraniye ve Beşiktaş İlçelerine bağlı ilköğretim okullarında görev yapan
sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmuştur.
Elde edilen veriler, SPSS (Statistical Program for Social Sciences)
istatistik programı yardımıyla frekans ve yüzde kullanılarak incelenmiştir.
Araştırma sonuçlarının analizine göre, özellikle konulardaki değişimler
ve öğrencilerin gelişimlerine etkisi başta olmak üzere genel itibariyle başarılı
bulunan yeni programın coğrafya içerikli ünitelerine yönelik eleştiriler daha
çok ölçme-değerlendirme yöntemleri, araç-gereç sıkıntısı nedeniyle
uygulanamayan etkinlikler ve zamanın kısıtlı olmasında yoğunlaşmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 26 |