Yüksek.ğretim Kanununun Ek 10. maddesine g.re; Vakıflar tarafından kurulacak
yüksek.ğretim kurumları .alışmalarını Devlet yüksek.ğretim kurumları
gibi, her ders yılı sonunda Yüksek.ğretim Kuruluna sunarlar. Bu kurumlar mali,
idari ve ekonomik konularda Yüksek.ğretim Kurulunun g.zetim ve denetimine
tabidirler. Kanundaki denetim ve g.zetim yetkisinin esasları ve ayrıntıları ise Vakıf
Yüksek.ğretim Kurumları Y.netmeliğinde düzenlenmektedir.
Yüksek.ğretim Kurulu tarafından yapılacak denetimde hangi esaslara uyulacağı,
denetim neticesinde yaptırım uygulanabilmesi i.in başvurulacak .l.ütlerin
neler olduğu, ayrıntılı olarak düzenlenmemiştir. 2547 sayılı Kanunda sadece
eğitim-.ğretim düzeyinin yetersizliğinden s.z edilmektedir. Vakıf .niversiteleri
Y.netmeliğindeki kurallara bakıldığında da yetersizliğin hangi durumlarda s.z
konusu olacağı a.ıklanamamıştır.
Bu sebeple, Yüksek.ğretim Kanunu ya da vakıf üniversitelerini düzenleyen ayrı
bir yasada, denetime elverişli .l.ütler düzenlenmelidir. Eğitim-.ğretim faaliyeti
i.in gereken .ğretim üyesi sayısı; .ğretim elemanı ve araştırmacı yetiştirme düzeyi;
derslik, laboratuvar gibi fiziki alt yapı; yayın ve araştırma sayısı gibi hususlarda
objektif .l.ütler belirlenmesi kolay ve mümkündür. En azından Kanunun Ek 18.
maddesine atıf yoluyla veya yeni bir düzenlemeyle eğitim-.ğretim düzeyindeki
yetersizlik halleri a.ıklığa kavuşturulmalıdır. Bu suretle hem vakıf üniversiteleri,
faaliyetlerini yasaya uygun sürdürebilecekler hem Yüksek.ğretim Kurulu objektif
esaslara dayalı denetim yapabilecek hem de yargısal denetim kolaylaşacaktır.
Yükseköğretim Kurulu vakıf üniversitesi denetim üniversite kapatma
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 21 Sayı: 2 |