Bir varlık filozofu olarak Hcidegger'in §iire ve §Ürscl dile yönelimi her §eyden önce onun insanın varolu§sal durumuna ve dile vurgu yapmasının ve bunun yanında fenomenoloji yöntemini kullanmasının doğal bir sonucudur. Klasik Batı mctafiziği, yöntemi nedeniyle Varlığın üstünü örtmü§ ya da unutmu§tur. Varlığı anlamak için dili, dili anlamak için de §iiri anlamalıdır. Varlık sorununa sadeec epistemolojik açıdan bakılması en önemli hatalardan biridir. Varlık, suje-obje ili§kisi içinde değerlendirilemez. Fenomenolojik yöntem bu ikili yapıyı a§manın, §iirsel dil ise fenomenleri ifade etmenin en iyi yoludur. Heidegger'e göre, sanat hakikarin U§a yollanndan biridir. Şiir ise sanatın özüdür. İnsanın varolu§u trajiktir ve §iirsel dil bu varolu§sal durumu ifade edebilir.
As a philosopher and metaphysician Heidegger tries to overcome classkal western metaphysics with poetical language. He tries to make this using phenomenological method. According to
Heidegger classkal metaphysics had covered Being. Being can not be undersroad without language, and language can not be undersroad without poetic. Thinking about Being only from epistemological perspective is the most important false of western thought. For Heidegger, art is a way of the disclosure ofTruth, and poetic is the essence of art. Our existence is tragic, and poeticallanguage can express this existential situation
Heidegger Metaphysics Being Truth Poetic Art Poetical Language
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 32 |
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi açık erişimli bir dergidir
Açık Erişim Politikası için tıklayınız.