Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mobil Anlık Mesajlaşma Servislerinin Kullanımı Üzerinde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Ardahan Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Saha Araştırması

Yıl 2017, , 199 - 216, 28.07.2017
https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.331669

Öz

Mobil anlık mesajlaşma (MAM) servislerinin kullanımı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de

artmıştır. Kullanıcılar arasında oldukça yaygınlaşan bu servislerin çok tercih edilmesi, bu servislerin

kullanım tercihlerini belirleyen faktörleri açıklamayı önemli kılmıştır. Bu araştırma Teknoloji Kabul

Modeli (TAM) temel alınarak, MAM servislerinin tercihlerini etkileyen faktörleri araştırmaktadır.

TAM’ne eklenen özdeşleşme ve algılanan kritik yoğunluk faktörleri ile birlikte tercihlerin nasıl etkilendiği

araştırılmıştır. Araştırma üniversite öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre

TAM faktörlerinin bu tercihleri olumlu açıkladığı, ayrıca eklenen özdeşleşme faktörünün ürünün algılanan

kullanışlılığı üzerinde etkiye sahip olmadığı, algılanan kritik yoğunluk faktörünün algılanan

kullanım kolaylığı ve niyet üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu sonucu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Osawa, J. (2014, Mayıs 4). Mesajlaşma uygulamaları nasıl para kazanıyor? The Wall Street Journal.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Tevfik Şükrü Yapraklı Bu kişi benim

Şafak Altay

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Yapraklı, T. Ş., & Altay, Ş. (2017). Mobil Anlık Mesajlaşma Servislerinin Kullanımı Üzerinde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Ardahan Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Saha Araştırması. Öneri Dergisi, 12(48), 199-216. https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.331669

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377