Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

DOĞRUDAN YABANCI SERMAYE’NİN HİZMET SEKTÖRÜNE KAYIŞI VE DIŞ KAYNAK KULLANIMI

Yıl 2006, , 105 - 111, 15.06.2006
https://doi.org/10.14783/maruoneri.677992

Öz

giderek hizmet sektörüne kaymaktadır. Son on yılda bilgi, iletişim ve üretim teknolojisindeki gelişmeler giderek daha fazla hizmetin bir yerde üretilip farklı bir yerde tüketilmesini mümkün kılmıştır. Lokasyon kavramının bu şekilde ortadan kalkmasının başlıca sonucu, hizmetlerin şirketlerin kendi ülkelerinden uzakta (offshore) ve uluslararası bir ölçekte üretilebilmesi olmuştur. Offshoring iki şekilde gerçekleşebilir: işin, şirketin başka bir ülkedeki kolu tarafından yapılması veya işin, başka bir ülkede başka bir şirket tarafından yapılması, Offshoring, üretim aktivitesindeki küresel kayışın son evresini temsil etmekte ve özellikle hizmet üretiminde yeni ve uluslararası bir işgücü dağılımı yaratmaktadır. Offshoring kavramı, detaylı incelenmesi gereken bir çok yeni motivasyon, yeni fırsat ama aynı zamanda yeni sorunu da beraberinde getirmiştir.

Kaynakça

  • [1] UNCTAD World Investment Report 2005. Transnational Corporations and the Internalization ofR&D. New York: United Nations.
  • [2] UNCTAD World Investment Report 2004. The Shift Towards Services. New York: United Nations.
  • [3] Randall, R.M. (2004). Wrestling with the myths of offshoring. Strategy & Leadership, 32(6), 3-4.
  • [4] Marshall, J. (2003). Offshoring Drive for Savings Accelerates. Financial Executive, 19(6), 52-55.
  • [5] Hagel III, J. (2004). Offshoring goes on the offensive. McKinsey Quarterly, 2, 82-91.
  • [6] Agravval, V.; Farrell, D. & Remes, J.K. (2003). Offshoring and beyond. McKinsey Quarterly, Special Edition No: 4, 24-33.
  • [7] Rutherford, B. & Mobley, S. (2005). The next wave: Refming the fiıture of offshoring. Journal of Corporate Real Estate, 7(1), 87-95.
  • [8] Youngdahl, W.; Ramaswamy, K.; Verma, R. & Sahay, B.S. (2005). Offshoring of Service and Knowledge Work. Journal of Operations Management, 23(1), 109-111.
  • [9] (2005). Its offıcial: India is best place to outsource offshore. Engineering Management, 15(2), 6-7.
  • [10] Vestring, T.; Rouse, T. & Reinert, U. (2005). Hedge Your Offshoring Bets. MIT Sloan Management Review, .46(3), 27-29.
  • [11] (2005). Going Offshore Cuts Technology Jobs. Manufacturing Engineering, 134(5), 40-45.
  • [12] Farrell, D. (2004). How Germany can win from offshoring. McKinsey Quarterly, 4, 114-123.
  • [13] Colquhoun, G.; Edmonds, K. & Goodger, D. (2004). Offshoring: How big an issue? Economic Outlook, 28(3), 9-15.
  • [14] Kaplan-Leiserson, E. (2004). On Offshoring, T+D, 58(10), 12-14.
  • [15] Matloff, N. (2004). Globalization and the American IT Worker. Communications of the ACM, 47(11), 27-29.
  • [16] Levy, D.L. (2005). Offshoring in the New Global Political Economy. Journal of Management Studies, 42(3), 685- 693.
  • [17] Farrell, D. (2005). Offshoring: Value Creation through Economic Change. Journal of Management Studies, 42(3), 675-683.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Süleyman Tuluğ Ok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006

Kaynak Göster

APA Ok, S. T. (2006). DOĞRUDAN YABANCI SERMAYE’NİN HİZMET SEKTÖRÜNE KAYIŞI VE DIŞ KAYNAK KULLANIMI. Öneri Dergisi, 7(26), 105-111. https://doi.org/10.14783/maruoneri.677992

Cited By

ORTAKLAŞA REKABET COĞRAFYASI VE YERSİZ ÜRETİM
lnternational Journal of Geography and Geography Education
Sedat EKİNCİ
https://doi.org/10.32003/igge.917830

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377