Öz
Enformasyon ve iletişim teknolojilerindeki çarpıcı gelişmeler ile birlikte, reel ve finansal aktivitelerin önemli bir bölümü elektronik piyasalara kaymaktadır. Enformasyon ve iletişim sektörlerindeki gelişmelerin yanısıra internet kullanımının yaygınlaşması, elektronik piyasaların kapasitesini ve sınırlarım sürekli genişletmektedir. Elektronik piyasalarda gerçekleştirilen işlemlere konu olan mal ve hizmetler, sadece yeni ekonomi kapsamında değerlendirilen mal ve hizmetler değildir. Geleneksel ekonomi kapsamında değerlendirilen bir çok mal ve hizmet hakkında, enformasyon ve iletişim ürünleri ile birlikte elektronik ortamda bilgi sahibi olmak mümkündür. Elektronik piyasaların temel ayırt edici özelliği, bu piyasalardaki fiyat ve maliyet yapısının farklılığıdır. Bu çalışmanın amacı elektronik piyasalardaki, işlemlere konu olan mal ve hizmetlerin fiyat ve maliyet yapısını geleneksel piyasalar ile mukayese ederek analiz etmektir.