The manufacturers market their products to the consumers through intermediaries existing in the distribution channel The distribution channel which consists of various organizations may also be considered as a social system. In a social system one of the most important features is the concept of power. In these sense one of the channel members or the channel leader who is willing to control the behavior of the other channel members may exercise power.
(1) - Tamer Koçel (1989). İşletme Yöneticiliği, İstanbul:
İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, yayın No:205, s. 241-254.
(2) - Orhan Hançerlioğlu (1986). Ekonomi Sözlüğü, İstanbul:
Remzi Kitabevi, 6. Basım, 1986, s. 146.
(3) - John F. Gaski, John R. Nevin (1985). " The Differential Effects of Exercised and Unexercised Power Sources in a Marketing Channel", Journal of Marketing Research, Volüme 22, May 1985, s. 130-142.
(4) - Maurice Duverger (1982). Siyaset Sosyolojisi, Çev. Şirin Tekeli, İstanbul: Varlık Yayınları. İkinci Basım, Mart 1982, s. 182.
(5) - Tuncay Kocamaz (1986). "Dağıtım Kanallarında Kurumlararası güç İlişkisi", Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 3, 1986, s.359-377.
(6) - Louis W. Stem, Adel I. El-Ansary (1972). "Power Measurement in the Distribution Channel", Journal of Marketing Research, Volüme 9, Febnıary 1972, s. 47-52.
(7) - Richard M. Emerson (1962). "Povver - Depeııdence Relations", American Sociological Review, Volume 27, February 1962, s.31 -41.
(8) - Robert F. Lusch, Robert H. Ross (1985). "The Nature of Power in a Marketing Channel", Journal of the Academy of Marketing Science, Volume 13, No. 3, Summer 1985, s. 39-56.
(9) - Çağatay Ünüsan (1993). "An Empirical Examination of Vertical Qasi-Integration in Turkish Automobile Distribution", Konya: Faculty of Economics and Administrative Sciences The University of Selçuk.
(10) - Michael Etgar (1978). "Selection of an Effective Channel Control Mix", .Toıımal of Marketing, Volume 42, July 1978, s. 53-58.
(11) - Kathryn Rııdie Harrigan (1985). "Vertical Integration and Corporate Strategy" , Academy of Management Journal, Volüme 28, No.2, 1985, s. 397-425.
(12) - Louis P. Bucklin (1973). "A Theorv of Chaımel Control", Journal of Marketing, Volııme 37, January 1973, s. .39-49.
(13) - Louis W. Stem,-'Adel I. El-Ansary (1988). Marketing Channels, Prentice-Hall, 1988.
(14) - Richard M. Emerson (1962). "Power-Dependence Relations", American Sociological Review, Volume 27, Febnıary 1962, s. 31-41.
(15) - Adel I. El-Ansary (1975). "Determinants of Power- Dependence in the Distribution Channel", Journall of Retailing, Volume 51, Summer 1975, s.59-74.
(16) - Robert F. Lusch, Robert H. Ross (1985). "The Nature of Power in a Marketing Channel ", Journal of the Academy of Marketing Science, Volume 13, No.3, Sununer 1985, s.39-56.
(17) - Tuncay Kocamaz (1986). " Dağıtım Kanallarında Kurumlararası Güç İlişkisi", Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 3, 1986, s. 359-377.
(18) -Ersin Kandemir (1990). "Dağıtım Kanallarında Güç Kavramı" , Atatürk Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Volume 8, No. 1-2, 1990, s. .315.
(19) - Erdoğan Kumcu (1981). Dağıtım Kanalları Sisteminde Çatışma Süreci, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Pazarlama Enstitüsü, Yayın No: 16, 1981.
(20) - Tamer Koçel (1989). İşletme Yöneticiliği, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No: 205, s. 241-254.
(21) - John F. Gaskı, John R. Nevin (1985). "The Differential Effects of Exercısed and Unexercised Povver Sources in a Marketing Chaımel", Journal of Marketing Research , Volııme 22, May 1985, s. 130-142.
(22) - Tuncay Kocamaz (1986). "Dağıtım Kanallarında Kurumlararası Güç İlişkisi", Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 3, 1986, s. 359-377.
(23) - Uerbert G. Hicks, C. Ray Gullett (1981). Organizasyonlar: Teori ve Davranış, Çev. Besim Baykal, İstanbul: T.İ.T.İ.A. İşletme Bilimleri Enstitüsü Yayınları, No:l, 1981, s.189.
(24) - Tuncay, Kocamaz (1986). "Dağıtım Kanallarında Kurumlararası Güç İlişkisi", Mannara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 3, 1986, s.359-377.
(25) - Haydar, Aksoy (1990). Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, İstanbul: Yeni Asya Yayınları, 1990, s. 30.