Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE TÜRKİYE’DEKİ AIDS’LE MÜCADELE KONULU REKLAMLARIN İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2002, , 93 - 98, 30.01.2002
https://doi.org/10.14783/maruoneri.683415

Öz

AIDS is a serious disease which causes increasing amount of victims day by day. Firms realising this fact, are implementing social campaigns to make people more conscious against this fatal disease. But such campaigns are too sensitive in terms of the correct selection of target market and whether applying emotional or informational content, etc.

Kaynakça

  • [1] HILL, Ronald Paul, "An Exploration of the Relationship Between AIDS-Related Anxiety and the Evaluation of Condom Advertisements", Journal of Advertising, 1988, 17, 4, ss.35-42.
  • [2] BENNETT, Roger, "Effects of Horrific Fear Appeals on Public Attitudes Towards AIDS", International Journal of Advertising, 1996, 15, ss.183-202.
  • [3] T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • [4] ZIKMUND, William; d’AMICO, Michael, Marketing, 1996, West Publish. Co., USA, s.364.
  • [5] CEMALCILAR, İlhan. "Sosyal Pazarlama ve Bir Örnek: Sigarayı Bırakma Kampanyası", Pazarlama Dünyası, Ocak-Şubat 1988, Yıl:2, Sayı:7, s.19.
  • [6] KOTLER, Philip; ROBERTO, Eduardo L., Social Marketing: Strategies for Changing Public Behavior, 1989, The Free Press, USA.
  • [7] MARTENSON, Rita, "Advertising Strategies and Information Content in American and Swedish Advertising", International Journal of Advertising, 1987, 6, ss.133-144.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Mehmet Tığlı Bu kişi benim

Hasan Günaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002

Kaynak Göster

APA Tığlı, M., & Günaydın, H. (2002). SOSYAL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE TÜRKİYE’DEKİ AIDS’LE MÜCADELE KONULU REKLAMLARIN İÇERİK ANALİZİ. Öneri Dergisi, 5(17), 93-98. https://doi.org/10.14783/maruoneri.683415

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377