Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUM İMAJINI OLUŞTURAN KURUM KİMLİĞİ BOYUTLARI BAĞLAMINDA ÖRGÜTE BAĞLILIĞIN İNCELENMESİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2007, , 107 - 119, 10.06.2007
https://doi.org/10.14783/maruoneri.684330

Öz

Kurumsal başarı, rekabet üstünlüğü ve kurumsal değerin artırılması bakımından önem taşıyan kurum imajı kavramı, tüm kurumlar için olduğu kadar üniversiteler için de önemli bir yere sahiptir. Üniversitenin nasıl bir imaja sahip olduğu ve bu imajın nasıl algılandığı kadar kurumsal bağlılık da, kurumsal başarı açısından önemli bir kavramdır. İmaja bağlı olarak kurumsal bağlılık da gelişir veya kurumsal bağlılığın yüksek olması kurumsal imajın gelişimine katkılar sağlar.
Yıldız Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri arasında gerçekleştirilen bu çalışmada, öğrencilerin imaj algılarını etkileyen faktörler, kuruma bağlılıkla ilişkileri çerçevesinde incelenmiş, anket yoluyla toplanan veriler değerlendirilmiştir. Öğrencilerin kurum imajını oluşturan kurum kimliği ile ilgili; bölüm yönetim davranışı, eğitim hedefleri konusunda bilgilendirilme, oryantasyon programları, bölüm öğretim üyeleri ile ilişkiler, araç-gereç ve fiziki olanaklar, üniversitenin tanınırlığı ve sosyo-kiiltürel olanakları gibi konulardaki algıları irdelenmiştir. Fakülte öğrencilerinin kuruma bağlılıkları ile kurum imajına ilişkin boyutları algılamaları arasında p=0,00 değerinde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu konu çerçevesinde araştırma ile ilgili bulgulara yer verilmiştir.

Kaynakça

  • [1] Sabuncuoğlu, Z. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler. 1. Baskı. İstanbul: Aktüel Yayınları.
  • [2] Peltekoğlu, F. (2004). Halkla İlişkiler Nedir? 3.Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • [3] Okay A. (2003). Kurum Kimliği. 4.Baskı. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • [4] Dutton, J.E.; Dukerich, J.M. & Harquail, C.V. (1994). Organizational Images And Member Identificiation. Administrative Science Quarterly, June, 39(2), 239-263.
  • [5] Çetin, M. (2004). Örgütsel Vatandaşlık Davranışı. Ankara: Nobel Yayın.
  • [6] Luthans, F. (1994). Organizational Behavior. NewYork: McGraw Hill.
  • [7] Greenberg, J. & Baron, R.A. (2003). Behavior In Organizations. New Jersey: Prentice Hail.
  • [8] (www.ugurzel.com/Makaleler/MakaIeler/ orgutsel_irnaj_ve_uye_butunlesrnesi.htm). [04.11.2004].
  • [9] İnce, M. & Gül, H. (2005). Yönetimde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Bağlılık. 1. Baskı. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • [10] Mowday, R.T.; Steers, R.M. & Porter, L.W. (1979). The Measurement Of Organizational Commitment. Journal of Vocational Behavior, 14(2), 224-247.
  • [11] Eren, V. & Duma U. (2005). Üç Bağlılık Unsuru Ekseninde Örgütsel Bağlılık. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(2), 210-219.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Turhan Erkmen Bu kişi benim

Şule Çerik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007

Kaynak Göster

APA Erkmen, T., & Çerik, Ş. (2007). KURUM İMAJINI OLUŞTURAN KURUM KİMLİĞİ BOYUTLARI BAĞLAMINDA ÖRGÜTE BAĞLILIĞIN İNCELENMESİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Öneri Dergisi, 7(28), 107-119. https://doi.org/10.14783/maruoneri.684330

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377