Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKULÖNCESİ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN KİŞİLİĞİN GELİŞİMİNDEKİ YERİ

Yıl 1999, , 163 - 165, 10.06.1999
https://doi.org/10.14783/maruoneri.691236

Öz

In this article, teacher's communicational behavior was reviewed in relation to the development of some personality characteristics of pre-school children. Self-acceptance, selftrust, sensitivity to the needs and emotions of his/her own and other people were discussed on the basis of relevant literature. Some practical advice for teachers in order to support the children's personality characteristics were stressed upon.

Kaynakça

  • (1) - MASLOW. A. (1954). Motivation and Personality. New York: Harper.
  • (2) - GORDON, T. (1993). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Çev. E. Aksay. B. Özkan. İstanbul: Ya-Pa yayınları.
  • (3) - BAŞARAN, İ. E. ( 1992). Eğitim Psikolojisi. 12. Baskı. Ankara: Gül Yayınevi.
  • (4) - BANDURA ( 1977). Social Learning Theory. Englewood Cliffs. N.I: Prentice Hall.
  • (5) - SCHIJNK. D. H. (1987). Peer models and children's behavioral changes. Review of Bducational Research. 57.149-174.
  • (6) - (1LI.DARD. K. & Geldard. D. (1997). Counselling Children. London: Sage Publications.
  • (7) - RUT IT.R. M. (1984). Helping Troubled Children. Middlesex: Penauin Books.
  • (8) - ADI.HR. A. (1964). Social Interest: A Challange to Mankind.New York: Capricorn.
  • (9) - LRİKSON. P.. (1967). Childhood and Society. 2'nd edition. London: Penguin Books.
  • (It))- CUCLİ.OĞLU. D. ( 1992). İçimizdeki Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • (II)- YAVU/.LR. H. ( 1991). Ana-Baba ve Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi. 165
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Alev Önder Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999

Kaynak Göster

APA Önder, A. (1999). OKULÖNCESİ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN KİŞİLİĞİN GELİŞİMİNDEKİ YERİ. Öneri Dergisi, 2(12), 163-165. https://doi.org/10.14783/maruoneri.691236

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377