Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLER KRİZİ ORTADAN KALDIRMADA SİHİRLİ BİR ANAHTAR MI?

Yıl 1995, , 91 - 96, 10.01.1995
https://doi.org/10.14783/maruoneri.706504

Öz

İşletmeler faaliyet gösterdikleri dinamik
çevrede meydana gelen değişikliklere şu veya
bu nedenle uyum sağlayamadıklarında kriz
ortaya çıkar. Krizin ortadan kaldırılması veya
etkilerinin en aza indirilmesi için etkin bir kriz
yönetimi çerçevesinde alınacak acil ve yerinde
önlemlere ihtiyaç duyulur. İşletme mevcut bir
krizi ortadan kaldırmada ve muhtemel bir krizi
önlemede şüphesiz bir çok araçtan yararlanacaktır. Bu çalışmada sözkonusu araçlardan
biri olan halkla ilişkiler faaliyeti ele alınarak,
Etkin bir kriz yönetiminin gerçekleştirilmesinde
halkla ilişkiler faaliyetinin yeri nedir? Halkla
ilişkiler faaliyeti kriz yönetiminin hangi safhasında önem kazanacaktır? Mevcut bir kriz
başardı bir halkla ilişkiler programı ile ortadan
kaldırılabilir mi? Krizlerin ortaya çıkması halkla
ilişkiler aracılığıyla engellenebilir mi? gibi sorulara cevap aranmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • BUSSE, Kari Ludwig, '‘Entscheidungs- findung in kritischen UntemehmensphasenEinsatzmöglichkeiten der Verfahren des Strategischen Managements zur Vermeidung und Abwehr von Untemeh mungskrisen”, Management im Zeitalterdes Strategischen Führung, Arthur D. Liöle İntemat Gabler, Wiesbaden, 1985.
  • CAN, Halil, Organizasyon ve Yönetim, I.B., Adım Yayıncılık, 1991.
  • DİNÇER, Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, M.Ü.İkt. İd.BilFak, İstanbul, 1991.
  • GENEEN, Howard, Moscow Alvin, Crash Management, Landsberg, 1989.
  • JEFKİNS, Frank, Public Relations Techniques, Butterworth-Heinemann Publ, London, 1990.
  • KRYSTEK, Ulrich; Krisenbevvaeltigungsmanagement und Untemehmenspla-nung, Wiesbaden, 1981.
  • MITROFF, lan I., “Crisis Management: Cuttiııg through the Confusion” Sloan Management Review, Vol.29, No: 2, Winter, 1988.
  • ONAL, Güngör.; Halkla ilişkiler, B.İ.T.İ.A. İşli Fak. Yayını No: 17, Bursa, 1982.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat ve diğ.; İşletme Bilimine Giriş, Uludağ Üniversitesi Yayını, Bursa, 1985.
  • SEITEL, Fraser P., The Practi.ee of Public Relations, 5.Edition, Macmillan Publıshıng Company, New York, 1992.
  • WITTE, Eberhard; “Die Untemahmenskrise-Anfang vom Ende öder Neubeginn”, UntemehmenskrisenUrsachen, Frühwamung, Bewaeltigung, (Der: Rudolf Bratschitsch, Wolfgang Schnellinger), Verband der Hochschullehrer fur Betriebswirtschaft e. V Bericht über die Pfingsttagung in Innsbruck, Juni, 1979, C.E Poeschel Verlag, Stuttgart, 1981.
  • ZANGER, Comelia, “ Untemehmenskrise und Produktentwicklung zum strategischen Verhalten von Untemehmen im Übergang von der Plan zu Marktvvirtschaft”, ZFB. Nr. 9, September, 1991.
  • ---------------- Wirtschaftswoche, J. 10718 C , Nr.12, Freitag, 19. Maerz, 47. Jahrgang, 1993. 89-456+1
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Göksel Ataman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995

Kaynak Göster

APA Ataman, G. (1995). HALKLA İLİŞKİLER KRİZİ ORTADAN KALDIRMADA SİHİRLİ BİR ANAHTAR MI?. Öneri Dergisi, 1(2), 91-96. https://doi.org/10.14783/maruoneri.706504

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377