Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA YÖNTEMİNİN ETKİNLİĞİ

Yıl 1995, , 119 - 122, 10.01.1995
https://doi.org/10.14783/maruoneri.708057

Öz

Engelli çocuk ve gençlerin, başka bir
deyişle, özel eğitim program ve yöntemlerine
ihtiyacı olan öğrencilerin eğitilmesinde kaynaştırma yöntemi, hümanist eğitim felsefesinin
bir sonucu olarak ve eğitimde fırsat eşitliğinin
sağlanması ilkesi temelinde önerilmiş ve uygulanagelmiştir. Kaynaştırma genel anlamı ile,
farklı niteliklere sahip olan insanları birbirine
karıştırmak, birarada, bir bütüne dahil olarak
yaşayabilmelerinin sağlanması için ileri
sürülmüş bir yöntemdir

Kaynakça

  • BELKIN,G. S. PracticalCounselingintheschools. Iowa: Wm. C. BrownCo., 1981.
  • BRAATEN, I. & HENRIKSEN, A K. Kvalifikasjonsproblem i tilknytning til den pedagogiskepsykologiske radgivningstjenesten. Oslo: Ped. forskningsinstitutt, Umversitetet i Oslo. 1983.
  • DAHLGREN, I. & NIELSEN, H. W. En skole for aile. Kopenhavn: Nordısk Ministerraad, 1984.
  • DALEN, M. Integrering av fiınksjonshemmede ı grunnskolen. Oslo: Unıversitetsforlaget, 1986.
  • DALIN, P. Skoleutvikling. Oslo: Universitetsforlaget, 1990.
  • FJELDSENDEN, B. PPTog forskning. Tidskrift for Norsk Psykologforening, 1993,28, 10, 906-907.
  • GREENWOOD, R. C. Settings or settmg events as treatment in special education? A review of maınstreaming. Advances m Development and Behavıoral Pediatrics, 1985, 6, 205-239.
  • 30.GULLIFORD, R. Education. In A. M. CLARK & D. B. CLARK (Eds.), Mental deficıency. The changıng outlook (pp. 639-685). London: Methueıı and Co. Ltd, 1985.
  • GURALNICK, M. J. & BENNETT, F. C. ( Eds. ) The effectiveness of earlv interventıon for at-risk and handicapped children. Orlando: Academic Press, 1987.
  • HEGARTY, S. & PACKLINGTON, K. Educatıng pupils vvitlı special ııeeds m ordmary school. Wmdson: NFER-Nelson, 1981.
  • HEWETT, F. M. Educaüon of exceptıonal leamers. Boston: Allyıı and Bacon Ltd., 1977.
  • HUMES, C. W. School counselors and PL94-142. School Counselor, 1978, 25, 192-195.
  • JOHANSEN, K. J. Spesialpedagogiske tıltak i Sor-Trondelag. Spesialpedagogiske Forskrungsbıdrag, 1986,9, 291-306.
  • MİTLER, P. & SERPELL, R. Services: an International perspective. In A. M. CLARKE & D. B. CLARK (Eds.), Mental deficıency. The changing outlook ( pp. 715-787). London: Methuen and Co. Ltd, 1985.
  • OLAFSSON, G. Spesıalpedagogikk i vanlig gnınnskole i Reykjavik. Spesialpedagogiske Forskningsbıdrag. 1986,9, 139-153.
  • ÖZGÜVEN, E. Eğitimde niteliği geliştirme aracı olarak psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu. Eğitimde Nitelik Geliştirme, Bildiri özetleri, 1991, 32.
  • SHANLE Y, E. (Ed.) Mental Handicap. A handbook of çare. New York: Churchıll Lıvingstone, 1986.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Alev Önder Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995

Kaynak Göster

APA Önder, A. (1995). ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA YÖNTEMİNİN ETKİNLİĞİ. Öneri Dergisi, 1(2), 119-122. https://doi.org/10.14783/maruoneri.708057

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377