BibTex RIS Kaynak Göster

INVOLVEMENT

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 45, 569 - 586, 13.02.2016
https://doi.org/10.14783/od.v12i45.1000020027

Öz

The concept of “Involvement” is based on social psychology and specially attitude and attitude change subjects in the area of persuasive communication. The conceptualization of the “involvement” as a phe- nomenon was started to construct especially during the years between 1965-1980 when “involvement” was discussed in many areas of social sciences related to human behavior such as marketing, consumer behavior and advertising with its different dimensions.

İLGİLENİM

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 45, 569 - 586, 13.02.2016
https://doi.org/10.14783/od.v12i45.1000020027

Öz

İlgilenim” kavramının kökeni sosyal psikolojiye ve özellikle ikna edici iletişim alanında kullanılan tutum ve tutum etkileme çalışmalarına dayanmaktadır. İlgilenim kavramının sosyal psikoloji alanında kavramsal olarak yapılanmaya başlaması özellikle 1965-1980 yılları arasında sosyal bilimlerin insan davranış ve tutumlarıyla yakından ilişkili pazarlama, tüketici davranışı ve reklam alanlarında da farklı boyutlarıyla ele alınmaya ve tartışılmasına neden olmuştur. Bu doğrultuda, her bilim alanı kendi bakış ısı ve araştırma odağına göre kavramla ilgili farklı tanım ve sınıflandırmalar yapmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale Başvuru
Yazarlar

Yeşim Ulusu

Yayımlanma Tarihi 13 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Ulusu, Y. (2016). İLGİLENİM. Öneri Dergisi, 12(45), 569-586. https://doi.org/10.14783/od.v12i45.1000020027

Cited By









15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377