Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Developing An Understanding On The Moment Of Crisis On Social Media By Analysing Tweets And Fac ebook Posts: Case Of An Electronic Music Festival

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 48, 37 - 55, 28.07.2017
https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.331569

Öz

Communication efforts has been transforming into digital manner since the new media tools and

social media platforms have appeared on the stage. As a consequence of this process, crisis management

and crisis communication techniques have been adapted to fore-mentioned digital context. This

paper primarily aims to develop an understanding on phases of the moment of crisis on social media

and then reveal the characteristic and sentiment of the posts. In terms of the study, detailed literature

on transforming paradigms of the communication, social media and crisis communication has been

reviewed. Soon after, tweets and Facebook posts about the electronic festival were fetched in order to

analyze. In next step, the collected data were analyzed in order to reveal sentiment and characteristics

of the posts and categorize the phases of the moment of crisis. Under the light of analyzed data fire

model, which illustrates the moment of crisis on social media, has been proposed.

Kaynakça

  • Altimeter Group. (2011). Social Business Readiness: How Advanced Companies Prepare Internally. Retrieved from https://www.prophet.com/thinking/2011/08/research-report-beprepared- by-climbing-the-social-business-hierarchy-of-needs/
  • Banks, K. F. (2007). Crisis Communication: A Casebook Approach(Third Edition). New Jersey: Lawrance ErlBaum Associates.

Sosyal Ağlarda ki Kriz Anı Üzerine Tweet ve Facebook Gönderilerini Analiz Ederek Bir Anlayış Geliştirmek: Bir Elektronik Müzik Festivali Örneği

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 48, 37 - 55, 28.07.2017
https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.331569

Öz

İletişim faaliyetleri yeni medya ve sosyal medya araçları sahnede yer bulduğundan bu yana dijital

bir forma bürünmektedir. Bu sürecin bir sonucu olarak, kriz yönetimi ve kriz iletişimi teknikleri bahsi geçen dijital bağlama adapte edilmektedir. Bu araştırma öncelikle sosyal ağlardaki kriz anının fazları

üzerine bir anlayış geliştirmeyi ve ardından gönderilerin özellikleri ve taşıdıkları duyguları ortaya koymayı

amaçlamaktadır. Çalışma çerçevesinde iletişim, sosyal medya ve kriz iletişiminin dönüşen paradigmaları

hakkındaki literatür gözden geçirilmiştir. Akabinde elektronik müzik festivali hakkında

gönderilmiş olan tweet ve Facebook gönderileri toplanmıştır. Bir sonraki adımda, toplanmış olan veriler

gönderilerin duygu durumu ve karakteristiğini ve kriz anının fazlarını ortaya çıkarmak üzere analiz

edilmiştir. Analiz edilmiş olan verilerin ışığında sosyal ağlardaki kriz anını illüstre eden yangın modeli

ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Altimeter Group. (2011). Social Business Readiness: How Advanced Companies Prepare Internally. Retrieved from https://www.prophet.com/thinking/2011/08/research-report-beprepared- by-climbing-the-social-business-hierarchy-of-needs/
  • Banks, K. F. (2007). Crisis Communication: A Casebook Approach(Third Edition). New Jersey: Lawrance ErlBaum Associates.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Oğuz Kuş

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Kuş, O. (2017). Sosyal Ağlarda ki Kriz Anı Üzerine Tweet ve Facebook Gönderilerini Analiz Ederek Bir Anlayış Geliştirmek: Bir Elektronik Müzik Festivali Örneği. Öneri Dergisi, 12(48), 37-55. https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.331569

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377