Özellikle genç tüketiciler arasında dijital ortamlardan kitap,
oyun, müzik ve yazılım indirme eğilimi artmaktayken, bu ürünleri yasa dışı
yollardan temin etme ya da yasa dışı olarak kopyalama oranları da aynı
doğrultuda artmaktadır. Tüketicileri korsan ürün kullanmaya iten nedenlerin
neler olduğu hem araştırmacılar hem de işletmeler açısından hala önemini
koruyan güncel bir araştırma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada tüketicilerin
korsan ürün kullanımına karşı çıkma tutumlarını etkileyen etmenlerin neler
olduğunu araştırılmaktadır. Bulunan sonuçlara göre korsan ürün kullanma
alışkanlığındaki ve çevreden alınan sosyal destekteki artış korsan ürün
kullanımına karşı çıkma tutumunda bir azalışa yol açarken, ahlaki değerlerdeki
bir artış ise aynı tutumda bir artışa yol açmaktadır. Ek olarak korsan ürün
kullanımına karşı çıkma tutumu ile korsan ürün kullanmama davranışı arasında da
pozitif bir ilişki tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 52 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377