Bilgi, 21. yüzyıl bilgi toplumunda hem en önemli stratejik kaynak hem de üretim faktörü haline gelmiştir. Bu yüzden, bilgiyi sistematik bir biçimde yöneten ve katma değer elde eden işletmeler rekabet avantajı sağlayacak ve rekabeti karşılayacaktır. Fakat bilgi yönetiminin etkin ve başarılı bir şekilde gerçekleşmesine etki eden faktörler bulunmaktadır. Bu faktörlerden bazıları “soft” konular olarak nitelendirilen “güven”, “ödül ve takdir sistemi”dir. Araştırmamızın temel amacı; Türkiye’de faaliyet gösteren işletmelerde güven, ödül ve takdir sistemi ile bilgi yönetimi arasında ne yönde bir ilişkinin olduğunu ortaya koymaktır. Araştırma kapsamına İstanbul Sanayi Odası ’nm belirlediği Türkiye’nin İlk 500 Sanayi Kuruluşları alınmıştır. Araştırma sonucunda; Türkiye’de ki işletmelerde güven ve bilginin elde edilmesi, paylaşılması arasında pozitif bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Ayrıca, ödül ve takdir sistemi ile bilginin elde edilmesi, paylaşılması ve kullanılması arasında da pozitif bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Bilgi Yönetimi Bilgi Yönetimi Süreci Güven Ödül ve Takdir Sistemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 7 Sayı: 26 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377