İşletme politikalarım yönlendiren en önemli unsurlardan biri rekabet üstünlüğüdür. Bugün firmalar arası rekabet, geçmiş yüzyıllarda olduğu gibi sadece üretimle sınırlı değildir. İşletmelerin rekabetçi bir farkı olabilmesi üç ana unsur tarafından belirlenmektedir. Bunlar; müşteri hizmetleri, üretkenlik ve sermaye ve kaynakların verimli kullanılmasıdır. Günümüzde artan rekabet baskısı işletmelerin, varlıklarını devam ettirebilmeleri için performanslarını yeniden gözden geçirmelerini gerekli kılmaktadır. Performans ölçümüne yönelik çalışmalar işletme etkinliklerinin bütününde “kalite” ve “üretkenlik” açısından önemli yararlar sağlamaktadır. İşletme, performans ölçümü ile hem kendi faaliyetlerini denetlemekte hem de değişen çevre ve rekabet koşullarını gözleme imkanına sahip olmaktadır. Performans ölçümünün beş boyutu vardır. Bunlar; üretkenlik, verimlilik, kalite, etkinlik ve yeniliktir. Bu çalışmada her bir boyuta ilişkin temel göstergeler sunulmaktadır.
Rekabet Avantajı Performans Ölçümü Üretkenlik Verimlilik Kalite Etkinlik Yenilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 23 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377