Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

İSLÂMÎ KÜLTÜRDE RÜYALAR BİLİMİ

Yıl 1999, Cilt: 2 Sayı: 12, 265 - 269, 10.06.1999
https://doi.org/10.14783/maruoneri.691350

Öz

İbni Haldûn (d. 1406), genel olarak insanlık kültüründen bahsederken İlâhî ilham ve rüyaların, varlığını kabul eder. Sonra dinî bilimleri tanımlarken, rüyalar ve yorumlarının önemini kabul eder[l]. Dünyevî bilimleri sıralarken de, büyü sanatı, astroloji ve İslâm tarafından yasaklanan diğer keskin uygulamaları reddeder.

Kaynakça

  • [ 1 ]-Ibn Khaldun: “Muqaddima” (Cairo), Kitap I, Bölüm 6; Kitap 6, Bölüm 12.
  • [2]-H. Gätje: “Philosophische Traumlehre im İslâm”. ZDMG 109 (1959), 258-85.
  • [3 [-Aristotle. “On prophecy in Sleep”. 462b 16-18.
  • [4] -Aristotle. “On the Soul”, 429a 1
  • [5] -Aristotle ,“On Dreams”. 459a 16.
  • [61-14. Siebeck. “Geschichte der Psychologie”, 1/2 (Gotha. 1884). 48-49
  • [7] -Düring. “Aristoteles”. (Heidelberg, 1966), 578-79.
  • [8] -Aristotle. "Nicomachean Ethics”, 1140b 25-28.
  • [9J-Aristotle. “On Memory and Recollection”. 449b 32-450a
  • [10]-Siebeck, “Geschichte”, 50-55.
  • [ 11 ]-Aristoteles, “De Anima”. Aristoteles über die Seele, tercüme W. Theiler (Berlin, 1973), 142.
  • [12] -Aristotle, “On Sleep and Waking”, 456b 18-457b 8.
  • [13] -Aristotle. “Posterior Analytics”, 94a 38.
  • [141-Aristotle. “On Prophecy”. 464a 8-9:
  • [15] -L. Binswager, “Wandlungen in der Auffasung und Deutung des Traumes von den Griechen bis zur Gegenwart”. (Berlin. 1928). 4:
  • [16] -Albinus. “Eisgoge didaskalikos”. in Plato Dialogi VI. ed. C. Fr. Hermann (Leipzig. 1902), 176-77:
  • [ 17]-Themistii in “Libros Aristotelis de Anima praphrasis”. (Commentaria in Aristotelem. Graeca V. 3). ed. R. Heinze (Berlin, 1899). s. 99. 11. 17- 18.
  • [18] -Ioannis Philoponi in “Aristotelis de Anima libros commenteria", (Commantaria in Aristotelem Graeca XV), ed. M. Hayduck (Berlin. 1897). s. 494. II. 25 vd.
  • [19] -R. Walzer, “Al-Farabi on the perfect state”. (Oxford. 1985), Chapter 14.
  • [20] -Galenus, “Tais Toü Somatos Krasesin Ai Tes Psükes Dnameis Epontai”, in: “Scripta minora”, ed. J. Marqwardt (Leipzig, 1891), 32-79.
  • [21 ]-H. Gätje, “Die aristotelische Psychologie im İslâm”. (Heidelberg. 1971), 136-39.
  • [22] -Ioannis Philoponi in “Aristotelis de Anima libros commenteria”. 535, II. 4-6.
  • [23] -İbn Sînâ, “Tis’a rasä’il”. (Cairo. 1908). 110.
  • [24] -J. Jolivet, “L’âme selon al-Kindi”. (Leiden, 1971). 50-73.
  • [25] -Abû Rida, “Rasâ’il al- Kindî al-falsafiyya”. (Cairo. 1950), I. 357: J. Jolivet, L’âme. 12-13.
  • [26] -“Epitome der Parva Naturalia des Averroes”. 1. ed. H. Gätje (Wiesbaden, 1961). 60.
  • [27] -M. Maroth, “Das System der Wissenchaften bei Ibn Sina” in “Àvicenna / Ibn Sina”, 980-1036, ed. B. Brentjes (Halle, 1980). II, 27-34.
  • [28] -Averroes, “Parva Naturalia”, 93-94.
  • [29] -Al-Fârâbî. “Ihsâ’ al-’ulûm”, ed. Uthmân Amîn (Cairo. 1968), 93; Fârâbî’nin kaynağı için bkz. Plato. “Republic”. 525c.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Miklos Maroth Bu kişi benim

Çevirmenler

Bünyamin Açıkalın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 2 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Maroth, M. (1999). İSLÂMÎ KÜLTÜRDE RÜYALAR BİLİMİ (B. Açıkalın, çev.). Öneri Dergisi, 2(12), 265-269. https://doi.org/10.14783/maruoneri.691350

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377