/ ChronicleNoIl/no4/ index.html." />
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTEDE AKREDİTASYON VE DÜŞÜNCELER

Yıl 2000, Cilt: 3 Sayı: 13, 39 - 47, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.732273

Öz

Yüksek öğretimde kalitenin niteliği, ders programlarının, bundan etkilenecek olan kişi ve kuruluşların beklentileri ile uyumlu olup olmadığına bakılarak anlaşılmaktadır. 'Kimin kalitesi gözetilecektir?' sorusuna karşı bazı yazarlar, öğretimin kalitesinden çok öğrencinin öğrenmesinde kalitenin aranması gerektiğini savunmaktadır. Kurumun kaynaklan, öğrencinin amaçları ve ihtiyaçlarını gidermeye yettiği vakit; kurum dışından duyulan kalite endişesi giderilmektedir

Kaynakça

  • Bakioğlu. A.. "'Üniversitelerde Öğrenci sayısının Arttırılmasının Yol Açacağı Sorunlar". Yaşadıkça Eğitim, Sayı, 33. Mart-Nisan. İstanbul. 1994.
  • Bamett. R.. Delivering Quality in Student. London. Kogan PUb.. 1990.
  • Uğur. H.. "Gümrük Birliği Aşamasında Akreditasyon". 4.Ulusal Kalite Kongresi. TÜSİAD / KALDER. 1995. ss. 175-178.
  • Türkiye'de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon". YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi. Öğretmen Eğitimi Dizisi. YÖK. Ankara. 1999.
  • Adelman, C.. "Accreditation". The Encyclopedia of Higher Education, ed. Burton G. Clark. Pergamon Pres. V.i. 1994. ss.1313-1318. "What is Accreditation?". http://www.chea.org/perspective/Chronicle/voll/no2/index.html.
  • Accreditation and Qııalit\ Assurance”. http://ww\v .ed.gov/NLE/USNEI//HB3B5’.html.
  • Pekcr. Ö.. "Eğitimde Kalite ve Akreditasyon". Amme İdaresi Dergisi. Cilt 29. Sayı 4. Aralık. 1996. ss. 19-32.
  • Demirel. Ö.. Eğitim Terimleri Sözlüğü. AııkaraTJSEM Yayınları-10. 1993. “What is CHEA?“. İnip: o w u .clıca.ora,About/index.html#accreditation.
  • "Accreditation in the U.S.". http://w w \v.cd.uo\-ofıces/OPE/students/iileOl.html
  • "Accredited Institutions of Higher Education". http://www.wasweb.org/SEN10R/ LIST.htm.
  • "Accreditation: Sitting Beside or Standing Over?". hltp://www.chea.ori>/ ChronicleNoIl/no4/ index.html.
  • Yetiş. N., "Mühendislik Eğitiminde Kalite ve Akreditasyon". 4.Ulusal Kalite Kongresi, TÜSİAD / KALDER. 1995. SS.191-203. Rudduck, 1. "Accrediting Teacher Education Courses: The New Criteıia". Education Policies: Controversies and Critiques, ed. Hargreaves, Andy ve David Reynolds. TheFalmerPress. 1989. ss. 178-190.
  • Bimbaum. R.. Maintaining Diversity in Higher Education. .lossey-Bass Pub.San Francisco-Washington- London. 1983.
  • Bakioğlu. A., "Ders Değerlendirme". 2.Ulusal Eğitim Sempozyumu, 18-20 Eylül. 1996.
  • Bakioğlu. A.. Üniversitemle Toplam Kalite Yönetimi ve Özdeğerleme, M:Ü. AEF. Kapsamlı Yayınlanmamış Araştırma. İstanbul. 1996.
  • Bakioğlu. A.. M.Ü. AEF Verimlilik Çalışması. Yayınlanmamış Rapor. M.Ü AEF. Mart. 1995.
  • Bakioğlu. A.. "İngiltere'de Yüksek Öğretim:Türkiye İçin Göstergeler". Öneri. M.Ü. Sosyal Bilimler EnstiUisü Dergisi. S: 1. C.l. Haziran. 1994.
  • Roeber. E.D., Standards Initiatives and American Educational Reform. Bölüm 7. Cizek- G.J. Educational Policy. Academic Press. San Diego. London. 1999.
  • Linn R.L.: Herman. J.L.. A Policymaker's Guide to Standards. led Assesment. Deııvcr. CO: Education Coınmision of the States. 1997, 47
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Ayşen Bakioğlu Bu kişi benim

Resul Baltacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 3 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Bakioğlu, A., & Baltacı, R. (2000). ÜNİVERSİTEDE AKREDİTASYON VE DÜŞÜNCELER. Öneri Dergisi, 3(13), 39-47. https://doi.org/10.14783/maruoneri.732273

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377