Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPONSORLUĞUN KURUMSAL VE PAZARLAMA HALKLA İLİŞKİLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2000, Cilt: 3 Sayı: 13, 143 - 147, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.732446

Öz

One of the melhods that being ıısed recently by the companies whose aims tire to develop the relationship between with the target market end to create corporate and / or product - brand image is sponsorship. Sponsorship, which is being used by the company a conımunication way with the target market to achieve their aim is often used by both corporate public relations and marketing public relations.

Kaynakça

  • [1| Meehagham. T.. "Sponsorship - Legitimising the Medium". Journal of Marketing. No.l I. 1991.
  • [2] Ball. Baıry. Sponsorship and You. Kangaroo Press Kenthuot. 1993.
  • [3] Bruhn. Manfred: Mehliııger. Rudolf. Rechtliche Gestaltung des Sponsoring: Vertragsrecht - Steuerreclı - Medien reclıt- YVettbevverbsreclıt. 1992.
  • |4]-Aydemir Okay. Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk. F.psilon Yay. İst. 1998
  • [5] Marlo\v. R.F.. "Building a Public Relalioııs Definitioıı"'. Public Relations Revievv. 2. 1976.
  • [6] Cııtlip. S.: Çenter. A.: Brooııı. G.. Effective Public Relations. 6th F.d.. Prentice Hall.N.I. 1994.
  • [7] Goldberg. II.. Sponsorship and the Performing Arts. Goidberg. London. 1983.
  • [8] Okay. Ayla, Kurum Kimliği. Media - Cat Yay.. İstanbul, 1999.
  • [9] Peltekoğlu. Filiz B.. Halkla İlişkiler Nedir ?. Beta Yay.. İstanbul, 1998.
  • [10] Harris. T.. The Marketer's Guıie to Public Relations: How Today' s Companies are Using the Nevv Public Relations to Gain a Competitive Edge. John Wilev. N.Y.. 1993.
  • 111] Orton. M.. "Crossing Borders: The Canon Approach to Etıropean Sponsorship". 16th. Sponsorship Conference. 21 Eylül 1995. London.
  • [12] Kotler. P.: Armstrong. G.. Principles of Marketing. 1996.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Nurhan Babür Tosun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 3 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Babür Tosun, N. (2000). SPONSORLUĞUN KURUMSAL VE PAZARLAMA HALKLA İLİŞKİLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Öneri Dergisi, 3(13), 143-147. https://doi.org/10.14783/maruoneri.732446

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377