Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Reklam ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri

Yıl 2016, Sayı: 7, 21 - 25, 30.11.2016

Öz

Tarih boyunca imgeler ve kullanımları çeşitli değişimlere uğramıştır. XX. yüzyılın başından itibaren yaşanan büyük toplumsal dönüşümler ve teknolojik gelişmeler bağlamında oluşan görsel kültür, global iletişimin yapı taşı haline gelmiştir. XXI. yüzyılda imgelerin gitgide önem kazanan konumu bu çalışmanın omurgasını oluşturmaktadır. İçinde yaşadığımız çağda imgelerin kimler tarafından ve nasıl üretildiği, toplum mimarlığında imgenin nasıl bir rol üstlendiği soruları üzerinden ilerleyen çalışmada, reklam ve sanat alanlarının günümüz imgelerinin konumlanmasında oynadığı rolü belirlemek amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Anderson, P. (2002). Postmodernitenin Kökenleri. İstanbul: İletişim Yayınevi.
  • Antmen, A. (2008) 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Baudrillard, J. (1991). Sessiz Yığınların Gölgesinde ya da Toplumsalın Sonu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berger, J. (2007). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Cevizci, A. (2005). Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (M. Küçük, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Jameson, F. (2008). Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı. Ankara: Nirengi Kitap, s.21
  • Karaduman, S. (2010). Modernizmden Postmodernizme Kimliğin Yapısal Dönüşümü, Journal of Yaşar University, 17(5), ss.2886-2899.
  • Kumar, K. (2013). Sanayi Sonrası Toplumlardan Postmodern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Mitchell, W. J. T. (1986). Iconology: Image, Text, Ideology. Chicago and London: The University of Chicago Press.
  • Özcan, B. (2007). Postmodernizmin Tüketim İmajları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 17(1), ss.261-273.
  • Robins, K. (1999). İmaj-Görmenin Kültürü ve Politikasi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Şeylan, G. (2002). Postmodernizm, Ankara: İmge Kitabevi.
  • Türk Dil Kurumu, http://tdk.gov.tr/
Yıl 2016, Sayı: 7, 21 - 25, 30.11.2016

Öz

Kaynakça

  • Anderson, P. (2002). Postmodernitenin Kökenleri. İstanbul: İletişim Yayınevi.
  • Antmen, A. (2008) 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Baudrillard, J. (1991). Sessiz Yığınların Gölgesinde ya da Toplumsalın Sonu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berger, J. (2007). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Cevizci, A. (2005). Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (M. Küçük, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Jameson, F. (2008). Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı. Ankara: Nirengi Kitap, s.21
  • Karaduman, S. (2010). Modernizmden Postmodernizme Kimliğin Yapısal Dönüşümü, Journal of Yaşar University, 17(5), ss.2886-2899.
  • Kumar, K. (2013). Sanayi Sonrası Toplumlardan Postmodern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Mitchell, W. J. T. (1986). Iconology: Image, Text, Ideology. Chicago and London: The University of Chicago Press.
  • Özcan, B. (2007). Postmodernizmin Tüketim İmajları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 17(1), ss.261-273.
  • Robins, K. (1999). İmaj-Görmenin Kültürü ve Politikasi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Şeylan, G. (2002). Postmodernizm, Ankara: İmge Kitabevi.
  • Türk Dil Kurumu, http://tdk.gov.tr/
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurtaç Ulutürk Yaşar

Ömer Hakan Onur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Ulutürk Yaşar, N., & Onur, Ö. H. (2016). Reklam ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri. Sanat - Tasarım Dergisi(7), 21-25.
AMA Ulutürk Yaşar N, Onur ÖH. Reklam ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri. Sanat - Tasarım Dergisi. Kasım 2016;(7):21-25.
Chicago Ulutürk Yaşar, Nurtaç, ve Ömer Hakan Onur. “Reklam Ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 7 (Kasım 2016): 21-25.
EndNote Ulutürk Yaşar N, Onur ÖH (01 Kasım 2016) Reklam ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri. Sanat - Tasarım Dergisi 7 21–25.
IEEE N. Ulutürk Yaşar ve Ö. H. Onur, “Reklam ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri”, Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 7, ss. 21–25, Kasım 2016.
ISNAD Ulutürk Yaşar, Nurtaç - Onur, Ömer Hakan. “Reklam Ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri”. Sanat - Tasarım Dergisi 7 (Kasım 2016), 21-25.
JAMA Ulutürk Yaşar N, Onur ÖH. Reklam ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri. Sanat - Tasarım Dergisi. 2016;:21–25.
MLA Ulutürk Yaşar, Nurtaç ve Ömer Hakan Onur. “Reklam Ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 21-25.
Vancouver Ulutürk Yaşar N, Onur ÖH. Reklam ve Sanat Bağlamlarında 21. Yüzyıl İmgeleri. Sanat - Tasarım Dergisi. 2016(7):21-5.