Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Resim Sanatında Parodi, Pastiş ve İntihal

Yıl 2017, Sayı: 8, 7 - 12, 21.11.2017
https://doi.org/10.17490/Sanat.2018.15

Öz

Sanat, alımlayıcılarının ötesinde sanatçılar arasında bir etkileşimler ağıdır. Var olduğundan günümüze istisnasız bütün dönemlerde ya sanatçıların birbirleriyle doğrudan ya da eserleri aracılığıyla iletişim kurdukları, birbirlerini olumlu ya da olumsuz etkiledikleri inkar edilemez bir gerçektir. Mısır sanatının Yunan’a etkisi, Yunan’ın Rönesans’a etkisi ve çağdaş sanatta gerek sanatçıların gerekse akımların birbirlerine etkileri bilinmektedir. Burada önemli olan nokta bu etkilerin düşünsel ve biçimsel olarak ne kadar olduğu ve neye karşılık geldiğidir. 1800’lere kadar taklit etme, öykünme normal sayılmaktaydı. Romantizmle birlikte sanatçının gözünü doğadan kendi iç dünyasına çevirmesi öznelliğin ön plana çıkmasını sağladı.


Günümüz iletişim çağında, imgelerin bütün dünyada aynı anda dolaşımda olması, sanat eğitimi veren kurumların ve sanat üretme amacındaki sanatçı adaylarının her geçen gün artan sayısı, imge üretme alanı olan resim sanatında kaçınılmaz olarak imge tekrarlarını karşımıza çıkarmaktadır. İntihal, parodi, pastiş gibi üst başlıklar altında toplanan bu alımlama durumu ahlaki problemleri de beraberinde getirir. Çalışma genel anlamda bu problemlerin çözümlemesi üzerine kurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Aktulum, K. (2016). Resimsel Alıntı: Resimlerarası Etkileşimler ve Aktarımlar. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi-Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri. (O. Akınhay, Çev.) İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Deleuze, G. (2009). Franciz Bacon-Duyumsamanın Mantığı. (C. Batukan, E. Erbay, Çev.) İstanbul: Norgunk Yayıncılık.
  • Heidegger, M. (2011). Sanat Eserinin Kökeni. (F. Tepebaşılı, Çev.) Ankara: De Ki Basım Yayım.
  • Lazzarato, M. (2017). Marcel Duchamp ve İşin Reddi. (S. Çalcı, Çev.) İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Rose, A. M. (2016). Parodi: Antik, Modern, ve Postmodern. (C. Dikme, Çev.) Ankara: Hece Yayınları.
  • Vasari, G. (2016). Sanatçıların Hayat Hikayeleri. (E. Gökteke, Çev.) İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • http://www.wikizero.info/index.php?q=aHR0cHM6Ly90ci53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2k vxLBudGloYWw Erişim: 31.01.2018
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Tatar

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Tatar, M. (2017). Resim Sanatında Parodi, Pastiş ve İntihal. Sanat - Tasarım Dergisi(8), 7-12. https://doi.org/10.17490/Sanat.2018.15
AMA Tatar M. Resim Sanatında Parodi, Pastiş ve İntihal. Sanat - Tasarım Dergisi. Kasım 2017;(8):7-12. doi:10.17490/Sanat.2018.15
Chicago Tatar, Muhammet. “Resim Sanatında Parodi, Pastiş Ve İntihal”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 8 (Kasım 2017): 7-12. https://doi.org/10.17490/Sanat.2018.15.
EndNote Tatar M (01 Kasım 2017) Resim Sanatında Parodi, Pastiş ve İntihal. Sanat - Tasarım Dergisi 8 7–12.
IEEE M. Tatar, “Resim Sanatında Parodi, Pastiş ve İntihal”, Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 8, ss. 7–12, Kasım 2017, doi: 10.17490/Sanat.2018.15.
ISNAD Tatar, Muhammet. “Resim Sanatında Parodi, Pastiş Ve İntihal”. Sanat - Tasarım Dergisi 8 (Kasım 2017), 7-12. https://doi.org/10.17490/Sanat.2018.15.
JAMA Tatar M. Resim Sanatında Parodi, Pastiş ve İntihal. Sanat - Tasarım Dergisi. 2017;:7–12.
MLA Tatar, Muhammet. “Resim Sanatında Parodi, Pastiş Ve İntihal”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 8, 2017, ss. 7-12, doi:10.17490/Sanat.2018.15.
Vancouver Tatar M. Resim Sanatında Parodi, Pastiş ve İntihal. Sanat - Tasarım Dergisi. 2017(8):7-12.