Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2020, Sayı: 11, 52 - 56, 08.12.2020

Öz

Çevre kirliliğindeki artış ile birlikte tüketicilerin de çevre ile ilgili bilinçli davranışları artmıştır. Tüketicilerin satın alma davranışlarında doğaya zarar vermeyen ürünleri satın almaya teşvik eden reklamlar yeşil reklam uygulamaları olarak adlandırılmaktadır. Üreticilerin ambalaj tasarımlarında yeşil reklam kullanmaları hem doğa dostu olduklarını hem de bilinçli tüketicilerin dikkatini çekmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın amacı; ambalaj tasarımlarında kullanılan yeşil reklam uygulamalarını kapsamaktadır. Markalara ait ürünlerin yeşil reklam uygulamalarından önceki ambalaj tasarımları ile yeşil reklam uygulamaları kullanılan ambalaj tasarımları incelenmiştir. Bu incelemeler, ambalaj tasarımlarında karşılaştırma yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Karşılaştırmalar tablolaştırılarak yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Akdeniz Ar, A. (2011). Yeşil Pazarlama: Tekstil Sektöründen Örneklerle. İstanbul: Beta Basım.
  • Becer, E. (2014). Ambalaj Tasarımı. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Djurdjevac, M. (2019). Yeşil Pazarlama: Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerinde Yeşil Reklam ve Ambalajlamanın Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi . İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Elden, M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
  • Erdal, G. (2009). Etkili Ambalaj Tasarımı. Bursa: Dora Yayınları.
  • Kılıç, S. (2016). Ambalaj Tasarımının Tüketici Tercihi ve Satın Alma Niyetine Olan Etkisi: Organik Sabun Ambalajı Üzerine Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Okan Üniversitesi.
  • Kayaalp, T., & Toprak, D. (2014). Sürdürülebilinirlik İçin İletişim. Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Yayınları (VIII).
  • Meyers, H. M., & Lubnier, M. J. (2004). Başarılı Ambalaj Başarılı Pazarlama (The Marker's Guide to Succussful Package Desing). (Z. Üsdiken, Çev.) Rota Yayın Yapım.
  • Tezcan Bodur, İ. (2019). Yeşil Göz Boyama Sonucunda Oluşan Şüpheciliğin Turistlerin Davranışsal Niyetlerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi . Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ece Ersoy Yılan 0000-0002-7097-3268

Yayımlanma Tarihi 8 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Ersoy Yılan, E. (2020). Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat - Tasarım Dergisi(11), 52-56.
AMA Ersoy Yılan E. Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat - Tasarım Dergisi. Aralık 2020;(11):52-56.
Chicago Ersoy Yılan, Ece. “Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 11 (Aralık 2020): 52-56.
EndNote Ersoy Yılan E (01 Aralık 2020) Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat - Tasarım Dergisi 11 52–56.
IEEE E. Ersoy Yılan, “Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”, Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 11, ss. 52–56, Aralık 2020.
ISNAD Ersoy Yılan, Ece. “Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”. Sanat - Tasarım Dergisi 11 (Aralık 2020), 52-56.
JAMA Ersoy Yılan E. Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat - Tasarım Dergisi. 2020;:52–56.
MLA Ersoy Yılan, Ece. “Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 11, 2020, ss. 52-56.
Vancouver Ersoy Yılan E. Ambalaj Tasarımlarındaki Yeşil Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat - Tasarım Dergisi. 2020(11):52-6.