Amaç: Bu çalışma, COVID-19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim deneyimleri sonucu algılanan stres düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı türde olan bu çalışma, 2020-2021 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 209 hemşirelik öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri çevrimiçi yollarla toplanmıştır. Veriler öğrenci tanımlayıcı bilgi formu, uzaktan eğitime ilişkin deneyim formu ve algılanan stres ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallies testi kullanılmış, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine bakıldığında, 4. sınıf öğrencilerinin, 1., 2. ve 3. sınıf öğrencilerine göre algılanan stres puan ortalamaları anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Ayrıca gelir durumu normal ve normalin altında olan öğrencilerin algılanan stres puan ortalamaları, gelir durumu normalin üstünde olanlardan anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Formda yer alan ‘’Bulunduğum ortamda bilgisayar, tablet yok.’’ sorusu dışında verilen tüm parametrelerde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Sonuç: Çalışmada elde edilen bulgulara göre, hemşirelik öğrencilerinde algılanan stres 27,21±7,43 olarak ortalamaya yakın bulunmuştur.
Objective: This study was carried out to determine the stress centers perceived as a result of the distance education experience of maternity students in the COVID-19 pandemic. Materials and Methods: This descriptive study was applied to 209 nursing students studying in the 2020-2021 academic year. The datas of the study were gathered online using the student descriptive information form, the experience form regarding distance education and the stress perception scale. In this study, Mann Whitney U test and Kruskal Wallis test were used to evaluate the datas. Datas were evaluated at the p<0.05 significance level. Results: Considering the descriptive characteristics of the students, the perceived stress mean scores of the 4th grade students were found to be significantly higher than the 1st, 2nd and 3rd grade students. In addition, the perceived stress mean scores of students with normal and below-normal income status were found to be significantly higher than those with higher income levels. Significant differences were found in all the variables given, except for the question "There is no computer or tablet in my environment" in the form. Conclusion: According to the findings obtained in the study, the perceived stress in nursing students was found to be 27.21±7.43, close to the average.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 3 |