Sağladığı kolaylıklarla günlük hayatın vazgeçilmez bir unsuru olan akıllı telefonların aşırı kullanımı kişiyi bağımlı hale getirmektedir. Akıllı telefon kullanımının yaygın olduğu ve iletişim teknolojilerinin en çok hedef aldığı yaş grupları arasında olan üniversite öğrencileri, akıllı telefon bağımlılığının olumsuz etkilerinden en çok etkilenen gruplar arasında yer almaktadır. Bu çalışma üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığının iletişim yeterliliği ve aile uyumu üzerindeki etkilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki bu araştırma, bir vakıf üniversitede öğrenim gören 317 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırma verileri Katılımcı Bilgi Formu, Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Formu (ATBÖ-KF), Kişilerarası İletişim Yetkinliği Envanteri (KİYE) ve Aile Uyumu Ölçeği-Kısa Formu (AUÖ-KF) ile toplanmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,56±3,19'dur. Öğrencilerin ATBÖ-KF puan ortalamaları ortalamanın altında, KİYE ve AUÖ-KF puan ortalamaları ise ortalamanın üzerindedir. Akıllı telefon kullanım süresi fazla olanların ATBÖ-KF puan ortalaması, sosyal bilimler okuyanların, sigara içenlerin, hobisi olanların KİYE puan ortalamaları yüksek iken, sağlık bilimleri öğrencilerinin ve alkol kullanmayanların AUÖ-KF puan ortalaması yüksektir. Çalışma sonucunda ATB ölçek puan ortalamalarına göre öğrencilerde akıllı telefon bağımlılığı saptanmamakta, ayrıca akıllı telefon bağımlılığı ile iletişim yetkinliği ve aile uyumu arasında ilişki bulunmamaktadır. Tek bir üniversitede yürütülen bu çalışmanın daha büyük örneklem gruplarında yinelenmesi önerilmektedir.
Aile uyumu Akıllı telefon bağımlılığı İletişim yetkinliği Üniversite öğrencileri
TÜBİTAK 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
-
The excessive use of smartphones, an indispensable element of daily life with the convenience it provides, makes the person addicted. University students, who are among the age groups where smartphone use is common and communication technologies are the most targeted, are among the groups most affected by the negative effects of smartphone addiction. This descriptive and cross-sectional study aimed to investigate how smartphone addiction affects university students’ communication competence and family harmony. It was conducted among 317 students studying at a private, non-profit university. The Participant Information Form, the Smartphone Addiction Scale-Short Version (SAS-SV), the Interpersonal Communication Competence Scale (ICCS), and the Family Harmony Scale-Short Form (FHS-SF) were used for gathering the data. The mean age of the students is 20.56±3.19 years. The students' SAS-SV mean scores are below the average level, while their ICCS and FHS-SF mean scores are above the average. While the mean SAS-SV score of those who use smartphones is high, the mean score of ICCS of those who study social sciences, who are smokers and who have hobbies is high, while the mean score of FHS-SF of the health sciences students and the students who do not consume alcohol is high. According to results of this study, smart phone addiction was not detected in students according to SAS-SV scale mean scores, and there was no relationship between smart phone addiction, communication competence and family harmony. This study, which was conducted at a single university, requires to be done with a bigger sample size.
Family harmony Smartphone addiction Communication competence University students
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Esasları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |