Vocational colleges play an important role in meeting the need for qualified staff, especially SMEs. The accounting, accounting and taxation programs serve and for SMEs and other businesses for this purpose. In this study, a t-test was conducted to investigate the differences in terms of variables such as gender, class, willingness to choose students, finding a professional accountant in their family, and requesting to apply this profession in case of graduation. Face-to-face survey method was used in the research. According to the results of the research, a majority of the students' expectations were expressed in the way of increasing the number of hours of the document practice and the field of professional practices in the account in the context of the Turkish Commercial Code and the Tax Procedures Law.
Meslek yüksekokulları, özellikle KOBİ'lerin nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılamada önemli bir rol üstlenmektedir. Muhasebe ile muhasebe ve vergi uygulamaları programları yetiştirdikleri meslek elemanları ile KOBİ’lerin ve diğer işletmelerin bu amacına önemli ölçüde hizmet etmektedirler. Bu araştırmada, öğrencilerin cinsiyet, sınıf, bölümü isteyerek tercih etme, ailede muhasebe meslek mensubunun bulunması, mezun durumunda bu mesleği uygulama isteği gibi değişkenler bakımından farklılıklarını araştırmaya yönelik t-testi yapılmıştır. Araştırmada yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin beklentilerinin büyük bir çoğunluğunu muhasebede belge düzeni ve sahadaki mesleki uygulamaların ders saatinin artırılması, Türk Ticaret Kanunu ile Vergi Usul Kanunun dersin içeriklerinde daha kapsamlı anlatılması yönünde görüş bildirmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 |