Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RESEARCH ON THE ACCOUNTING EDUCATION AND VOCATIONAL PERSPECTIVES OF PAMUKKALE UNIVERSITY HONAZ VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 1, 319 - 339, 30.03.2017

Öz

Vocational colleges play an important role in meeting the need for qualified staff, especially SMEs. The accounting, accounting and taxation programs serve and for SMEs and other businesses for this purpose. In this study, a t-test was conducted to investigate the differences in terms of variables such as gender, class, willingness to choose students, finding a professional accountant in their family, and requesting to apply this profession in case of graduation. Face-to-face survey method was used in the research. According to the results of the research, a majority of the students' expectations were expressed in the way of increasing the number of hours of the document practice and the field of professional practices in the account in the context of the Turkish Commercial Code and the Tax Procedures Law.

Kaynakça

  • Albez, A. ve N. Bilici. 2012. “Meslek Yüksekokulları Muhasebe Öğrencilerinin Mesleğe Bakışları: Atatürk Üniversitesi’nde Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16 (3).
  • Alkan, G. 2015. “İşletmelerin Önlisans Muhasebe Eğitiminden Beklentileri: İzmir’de Bir Araştırma”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 17 (1).
  • Atmaca, M. ve N. Coşgun. 2014. “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonlarının ve Beklentilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1).
  • Bekçi, İ. ve İ. Titiz. 2006. “Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 29.
  • Bulca, H. ve I. Erem. 2014. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe ve Finans Eğitimine Yönelik Düşünceleri: Uşak Üniversitesi’nde Bir Araştırma”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3).
  • Çelenk, H., M. Atmaca ve E. Horasan. 2010. “Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Öneri Dergisi, 9(33).
  • Demir, M. ve M. Çam. 2006. “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 32.
  • Dinç, E. 2008. “Meslek Seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksek Okulu- Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (2).
  • Eleren, A. ve C. Kayahan. 2007. “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Araştırma” Muhasebe ve Denetime Bakış, 23.
  • Ertuğrul, A. N. 2016. “İşletmelerin, Önlisans Muhasebe Bölümü Mezunlarından Beklentileri ve Ankara Organize Sanayi Bölgesi’nde Bir Araştırma”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(2).
  • Gençoğlu, Ü. G. ve G. İşseveroğlu. 2010. “Türkiye’de Meslek Yüksekokullarındaki Eğitimin Muhasebe Mesleğine Katkısı Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 47.
  • Gençtürk, M., Y. Demir ve O. Çarıkçı. 2008. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üzerine Bir Uygulama”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1).
  • Karaca, N., D. Sürmeli ve S. Hocaoğlu. 2016. “Türkiye’de Lisans Düzeyinde Verilen Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Alanında Yaşanan Gelişmeler Işığında Değerlendirilmesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 30.
  • Karasioğlu, F. ve H. Duman. 2011. “Meslek Yüksekokullarında Muhasebe Eğitimi Ve Kalitesi Üzerine Bir Not”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1).
  • Koçyiğit, S. Ç., E. Doğan ve E. Taş. 2016. “Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Derslerindeki Başarılarını Etkileyen Faktörlerle İlgili Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Ankara Üniversitesi Ve Gazi Üniversitesi Örneği)”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16).
  • Koçyiğit, S. Ç., G. Yalçın ve B. Mutlu. 2017. “Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Ders Seçimlerinde Muhasebe Dersi Seçimini Etkileyen Faktörlerle İlgili Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Gazi Üniversitesi Örneği”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(39).
  • Kuşat, N. 2014. “Meslek Yüksekokullarında Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Çalışma: Eğirdir Meslek Yüksekokulu Muhasebe Programı Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 61.
  • Serçemeli, M., E. Kurnaz ve M. Özcan. 2015. “Y Kuşağı Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakışı: Atatürk Üniversitesi İİBF’de Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1).
  • Terim, B. ve A. Öztürk. 2009. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Gördes Meslek Yüksekokulunda Bir Uygulama”, Sosyal Bilimler 7(2).
  • Tugay, O. ve V. Ömürbek. 2014. “Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Derslerinin Uygulamada Kullanılma Düzeyi ve Yeterliliği Üzerine Bir Araştırma”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7 (3).
  • Yürekli, E. ve S. Gönen. 2015. “Muhasebe Meslek Mensuplarının Nitelikli Meslek Mensubu Yetiştirilmesine Yönelik Önlisans Programından Beklentileri", Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(10).
  • Zeytinoğlu, E. 2012. “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Motivasyonu ve Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Dumlupınar Üniversitesi Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 53.

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ HONAZ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE EĞİTİMİNE VE MESLEĞE BAKIŞ AÇILARININ ARAŞTIRILMASI

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 1, 319 - 339, 30.03.2017

Öz

Meslek yüksekokulları, özellikle KOBİ'lerin nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılamada önemli bir rol üstlenmektedir. Muhasebe ile muhasebe ve vergi uygulamaları programları yetiştirdikleri meslek elemanları ile KOBİ’lerin ve diğer işletmelerin bu amacına önemli ölçüde hizmet etmektedirler. Bu araştırmada, öğrencilerin cinsiyet, sınıf, bölümü isteyerek tercih etme, ailede muhasebe meslek mensubunun bulunması, mezun durumunda bu mesleği uygulama isteği gibi değişkenler bakımından farklılıklarını araştırmaya yönelik t-testi yapılmıştır. Araştırmada yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin beklentilerinin büyük bir çoğunluğunu muhasebede belge düzeni ve sahadaki mesleki uygulamaların ders saatinin artırılması, Türk Ticaret Kanunu ile Vergi Usul Kanunun dersin içeriklerinde daha kapsamlı anlatılması yönünde görüş bildirmişlerdir.

Kaynakça

  • Albez, A. ve N. Bilici. 2012. “Meslek Yüksekokulları Muhasebe Öğrencilerinin Mesleğe Bakışları: Atatürk Üniversitesi’nde Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16 (3).
  • Alkan, G. 2015. “İşletmelerin Önlisans Muhasebe Eğitiminden Beklentileri: İzmir’de Bir Araştırma”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 17 (1).
  • Atmaca, M. ve N. Coşgun. 2014. “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonlarının ve Beklentilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1).
  • Bekçi, İ. ve İ. Titiz. 2006. “Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 29.
  • Bulca, H. ve I. Erem. 2014. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe ve Finans Eğitimine Yönelik Düşünceleri: Uşak Üniversitesi’nde Bir Araştırma”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3).
  • Çelenk, H., M. Atmaca ve E. Horasan. 2010. “Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Öneri Dergisi, 9(33).
  • Demir, M. ve M. Çam. 2006. “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Öğreniminde Başarılarını Olumsuz Etkileyen Faktörlere İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 32.
  • Dinç, E. 2008. “Meslek Seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksek Okulu- Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (2).
  • Eleren, A. ve C. Kayahan. 2007. “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Araştırma” Muhasebe ve Denetime Bakış, 23.
  • Ertuğrul, A. N. 2016. “İşletmelerin, Önlisans Muhasebe Bölümü Mezunlarından Beklentileri ve Ankara Organize Sanayi Bölgesi’nde Bir Araştırma”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(2).
  • Gençoğlu, Ü. G. ve G. İşseveroğlu. 2010. “Türkiye’de Meslek Yüksekokullarındaki Eğitimin Muhasebe Mesleğine Katkısı Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 47.
  • Gençtürk, M., Y. Demir ve O. Çarıkçı. 2008. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üzerine Bir Uygulama”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1).
  • Karaca, N., D. Sürmeli ve S. Hocaoğlu. 2016. “Türkiye’de Lisans Düzeyinde Verilen Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Alanında Yaşanan Gelişmeler Işığında Değerlendirilmesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 30.
  • Karasioğlu, F. ve H. Duman. 2011. “Meslek Yüksekokullarında Muhasebe Eğitimi Ve Kalitesi Üzerine Bir Not”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1).
  • Koçyiğit, S. Ç., E. Doğan ve E. Taş. 2016. “Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Derslerindeki Başarılarını Etkileyen Faktörlerle İlgili Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Ankara Üniversitesi Ve Gazi Üniversitesi Örneği)”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16).
  • Koçyiğit, S. Ç., G. Yalçın ve B. Mutlu. 2017. “Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Ders Seçimlerinde Muhasebe Dersi Seçimini Etkileyen Faktörlerle İlgili Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Gazi Üniversitesi Örneği”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(39).
  • Kuşat, N. 2014. “Meslek Yüksekokullarında Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Çalışma: Eğirdir Meslek Yüksekokulu Muhasebe Programı Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 61.
  • Serçemeli, M., E. Kurnaz ve M. Özcan. 2015. “Y Kuşağı Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakışı: Atatürk Üniversitesi İİBF’de Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1).
  • Terim, B. ve A. Öztürk. 2009. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Gördes Meslek Yüksekokulunda Bir Uygulama”, Sosyal Bilimler 7(2).
  • Tugay, O. ve V. Ömürbek. 2014. “Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Derslerinin Uygulamada Kullanılma Düzeyi ve Yeterliliği Üzerine Bir Araştırma”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7 (3).
  • Yürekli, E. ve S. Gönen. 2015. “Muhasebe Meslek Mensuplarının Nitelikli Meslek Mensubu Yetiştirilmesine Yönelik Önlisans Programından Beklentileri", Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(10).
  • Zeytinoğlu, E. 2012. “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Motivasyonu ve Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Dumlupınar Üniversitesi Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 53.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm ANABÖLÜM
Yazarlar

Emin Yürekli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 24 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yürekli, E. (2017). PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ HONAZ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE EĞİTİMİNE VE MESLEĞE BAKIŞ AÇILARININ ARAŞTIRILMASI. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 19(1), 319-339.