Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni İletişim Ortamı Olarak Sosyal Ağların E-Öğrenmede Etkileşimi Arttırmadaki Rolü

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 64 - 70, 30.09.2017

Öz

Eğitim
alanındaki teknolojik gelişmeler, e- öğrenme kavramını yaygınlaştırmaktadır. E-
öğrenme ortamlarıyla desteklenen eğitim programları verimli ve etkin eğitim sağlamaktadır.
E- öğrenme ortamları, öğrenci merkezli öğrenme, işbirlikli öğrenme ve aktif öğrenme
gibi olanaklar sağlar. Bu çalışmada öğrencilerin e- öğrenmeye bakış açıları,
teknoloji kabul modeliyle incelenmiştir. E- öğrenme ortamı olarak kullanılabilen
sosyal ağların ne derece kullanıldığı ve etkileşime ne düzeyde girildiği
belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin sosyal ağlardan, eğitim ve
iletişim bağlamında yararlanma düzeyini, öğrenen-öğrenen, öğrenen-eğitmen,
öğrenen-içerik, öğrenen-arayüz etkileşim düzeyleri ve öğrencilerin e- öğrenmeye
nasıl baktıklarına ışık tutmaya çalışılmıştır.






















 

Kaynakça

  • Aras Bozkurt, Açık ve Uzaktan Eğitim: Web 2.0 ve Sosyal Ağların Etkileri, MEM, Eskişehir 2013. http://www.academia.edu/2536910/Açık_ve_Uzaktan_Öğretim_Web_2.0_ve_Sosyal_Ağların_Etkileri.
  • Çağıltay, K., Yıldırım, S. Diğerleri. (2007) Öğretim Teknolojilerinin Üniversitede Kullanımına Yönelik Alışkanlıklar ve Beklentiler: Betimleyici Bir Çalışma. Web Adresi: http://ab.org.tr/ab07/kitap/cagiltay_yildirim_AB07.pdf
  • Dikbaş, E. (2006) Öğretmen adaylarının e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi, İzmir.
  • Kayri, M. &Gökdaş, İ. “E-Öğrenme ve Türkiye Açısından Sorunlar, Çözüm Önerileri”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:II, Sayı:II, (http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_II/ozetler /ig_mkayri.htm). Erişim Tarihi: 28. 06. 2014
  • Manovich, L. (2001), The Language of New Media Page 56. Web Adresi: http://dssedit. com/plu/Manovich-Lev_The_Language_of_the_New_Media.pdf Erişim Tarihi: 18.08.2014
  • Moore, M. G. (1993) Three types of interaction. Distanceeducation: New perspectives (Ed: K. Harry, M. John, ve D. Keegan). London: Routledge.
  • Moore, M. G. (1997) “Theory of transactionaldistance”. Web Adresi: http://www.aged.tamu.edu/research/readings/Distance/1997 MooreTransDistance.pdf Erişim Tarihi: 16.06.2013
  • O’Reilly, T. (2007) What is web 2.0: designpatternsandbusinessmodelsforthenext generation of software, Communications &Strategies, 65, 22.24. Web Adresi: http://papers.ssrn.com/sol3/Papers.cfm?abstract_id=1008839 Erişim Tarihi: 14.08.2014
  • Özarslan, M., Kubat, B. & Bay, Ö. F. “Uzaktan Eğitim İçin Entegre Ofis Dersi’nin WEB Tabanlı İçeriğinin Geliştirilmesi ve Üretilmesi”, http://ab.org.tr/ab07/bildiri/100.pdf Erişim Tarihi: 01.12.2014
  • Özçağlayan,M.Yeni İletişim Teknolojileri ve Değişim, Alfa Yayınevi.
  • Rafaeli, S. “Interactivity: From Media toCommunication”, SageAnnualReview of CommunicationResearch, Cilt. 16, 1998, 111. http://gsb.haifa.ac.il/~sheizaf/interactivity/Erişim Tarihi: 12.11.2013
  • Uğurlu, E. G. (2010) Yeni İletişim Teknolojilerinde Etkileşimlilik ve İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Etkileşimli İletişim Ortamları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Eskişehir
  • Walther, J. B. (1995) Relationalaspects of computermediatedcommunication: Experimental observationsover time, OrganizationScience, 6. Web Adresi: http://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/orsc.6.2.186 Erişim Tarihi: 26.11.2014
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 64 - 70, 30.09.2017

Öz

Kaynakça

  • Aras Bozkurt, Açık ve Uzaktan Eğitim: Web 2.0 ve Sosyal Ağların Etkileri, MEM, Eskişehir 2013. http://www.academia.edu/2536910/Açık_ve_Uzaktan_Öğretim_Web_2.0_ve_Sosyal_Ağların_Etkileri.
  • Çağıltay, K., Yıldırım, S. Diğerleri. (2007) Öğretim Teknolojilerinin Üniversitede Kullanımına Yönelik Alışkanlıklar ve Beklentiler: Betimleyici Bir Çalışma. Web Adresi: http://ab.org.tr/ab07/kitap/cagiltay_yildirim_AB07.pdf
  • Dikbaş, E. (2006) Öğretmen adaylarının e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi, İzmir.
  • Kayri, M. &Gökdaş, İ. “E-Öğrenme ve Türkiye Açısından Sorunlar, Çözüm Önerileri”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:II, Sayı:II, (http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_II/ozetler /ig_mkayri.htm). Erişim Tarihi: 28. 06. 2014
  • Manovich, L. (2001), The Language of New Media Page 56. Web Adresi: http://dssedit. com/plu/Manovich-Lev_The_Language_of_the_New_Media.pdf Erişim Tarihi: 18.08.2014
  • Moore, M. G. (1993) Three types of interaction. Distanceeducation: New perspectives (Ed: K. Harry, M. John, ve D. Keegan). London: Routledge.
  • Moore, M. G. (1997) “Theory of transactionaldistance”. Web Adresi: http://www.aged.tamu.edu/research/readings/Distance/1997 MooreTransDistance.pdf Erişim Tarihi: 16.06.2013
  • O’Reilly, T. (2007) What is web 2.0: designpatternsandbusinessmodelsforthenext generation of software, Communications &Strategies, 65, 22.24. Web Adresi: http://papers.ssrn.com/sol3/Papers.cfm?abstract_id=1008839 Erişim Tarihi: 14.08.2014
  • Özarslan, M., Kubat, B. & Bay, Ö. F. “Uzaktan Eğitim İçin Entegre Ofis Dersi’nin WEB Tabanlı İçeriğinin Geliştirilmesi ve Üretilmesi”, http://ab.org.tr/ab07/bildiri/100.pdf Erişim Tarihi: 01.12.2014
  • Özçağlayan,M.Yeni İletişim Teknolojileri ve Değişim, Alfa Yayınevi.
  • Rafaeli, S. “Interactivity: From Media toCommunication”, SageAnnualReview of CommunicationResearch, Cilt. 16, 1998, 111. http://gsb.haifa.ac.il/~sheizaf/interactivity/Erişim Tarihi: 12.11.2013
  • Uğurlu, E. G. (2010) Yeni İletişim Teknolojilerinde Etkileşimlilik ve İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Etkileşimli İletişim Ortamları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Eskişehir
  • Walther, J. B. (1995) Relationalaspects of computermediatedcommunication: Experimental observationsover time, OrganizationScience, 6. Web Adresi: http://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/orsc.6.2.186 Erişim Tarihi: 26.11.2014
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Ayşe Nur Görgen

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Görgen, A. N. (2017). Yeni İletişim Ortamı Olarak Sosyal Ağların E-Öğrenmede Etkileşimi Arttırmadaki Rolü. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 2(2), 64-70.