Teknoloji, insan tarafından geliştirilir ve değiştirilir. Teknolojik araç, toplumsal üretim tarzı ve ilişkilerinin bütünleşik parçasıdır. Üretim ilişkileri yani iletişim araçları güç ve kontrol ilişkilerinin doğasına bağlı şekilde biçimlenmektedir. Toplumsal üretim ilişkilerinin ürünü olan medyanın toplumsal değişimdeki rolü, toplumsal üretim yapıları ve egemenlik ilişkileri içinde analiz edilmelidir. Çalışma, modern teknolojinin tarihsel örgütlü yapısı bağlamında ve yeni medya örneğinde teknoloji toplumsal değişim bağını incelemek için tasarlanmıştır. Yeni medya inceleme materyali olarak Change.org internet sitesi seçilmiştir. Veri toplama sürecinde mülkiyet yapısı ve ilişkileri, aracın işlevi, içeriğin üretimi ve dağıtımı temel ölçme birimleri olarak belirlenmiştir. Başarılı olarak ilan edilen 20 kampanya niteliksel ilişkisel içerik analizi yöntemiyle incelenmiş. Böylelikle Change.org’un kurumsal yapısı, bu yapıda üretilen içeriğin niteliği ve aracın toplumsal işlevine ilişkin bilgiler elde edilmiştir. Çalışmada, yeni medyanın teknolojide niteliksel bir değişiklik olarak yeniliği ifade etmediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Research |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |