Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Pedagojik Alan Bilgisine Yönelik Yürütülen Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi: Bir Tematik İçerik Analizi

Yıl 2022, , 204 - 222, 31.12.2022
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1162790

Öz

Mevcut çalışma ile 2015-2020 yılları arasında Türkiye’de matematik eğitimi alanında pedagojik alan bilgisini (PAB) konu edinen lisansüstü tezlerinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ulusal tez merkezinde erişime açık 80 lisansüstü tez, doküman analiz yöntemiyle incelenmiştir. Erişime açık tezlerin temel amaçları, yöntemleri, örneklem büyüklükleri/ katılımcı sayıları, örneklem türü, odaklanılan PAB bileşenleri, konu alanları, kullanılan veri toplama araçları ve araştırmaların sonuçları raporlanmıştır. Elde edilen sonuçlar, frekans ve yüzde tabloları şeklinde sunulmuştur. Elde edilen sonuçlar, çalışmaların genellikle nitel araştırma yaklaşımlarının benimsenerek yürütüldüğünü, odaklanılan PAB bileşeni açısından teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik araştırmaların öne çıktığını, verin çoğunlukla görüşmeler yoluyla toplandığını göstermiştir.

Kaynakça

  • Abbitt, J. T. (2011). Measuring technological pedagogical content knowledge in preservice teacher education: A review of current methods and instruments. Journal of Research on Technology in Education, 43(4), 281–300. https://doi.org/10.1080/15391523.2011.10782573
  • An, S., Kulm, G. & Wu, Z. (2004) The pedagogical content knowledge of middle school, mathematics teacher in China and the U.S. Journal of Mathematics Teacher Education, 7, 145–172. https://doi.org/10.1023/B:JMTE.0000021943.35739.1c
  • Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Pegem.

Examining Dissertations and Theses related to Pedagogical Content Knowledge: A Thematic Content Analysis

Yıl 2022, , 204 - 222, 31.12.2022
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1162790

Öz

This paper attempted to analyze the dissertations and theses on pedagogical content knowledge (PCK) in mathematics education in Turkey between the years 2015-2020. A total of 80 dissertations/theses open to access in the national thesis center of the Council of Higher Education were examined through document analysis method. The main objectives, methods, sample sizes, participants, PCK components focused on, subject areas, data collection tools, and the results of the studies are reported. The obtained results are presented in the form of frequency and percentage tables. The results showed that the studies were mostly carried out by adopting qualitative research approaches, researches on technological pedagogical content knowledge came to the fore in terms of the focused component, and data was collected mostly through interviews.

Kaynakça

  • Abbitt, J. T. (2011). Measuring technological pedagogical content knowledge in preservice teacher education: A review of current methods and instruments. Journal of Research on Technology in Education, 43(4), 281–300. https://doi.org/10.1080/15391523.2011.10782573
  • An, S., Kulm, G. & Wu, Z. (2004) The pedagogical content knowledge of middle school, mathematics teacher in China and the U.S. Journal of Mathematics Teacher Education, 7, 145–172. https://doi.org/10.1023/B:JMTE.0000021943.35739.1c
  • Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Pegem.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayça Salihoğlu 0000-0002-0059-9418

Aleyna Ankara 0000-0001-5864-0551

Kübra Koç 0000-0001-6636-7911

Mustafa Güler 0000-0002-4082-7585

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 16 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Salihoğlu, A., Ankara, A., Koç, K., Güler, M. (2022). Pedagojik Alan Bilgisine Yönelik Yürütülen Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi: Bir Tematik İçerik Analizi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 204-222. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1162790