In recent years, how people learn concepts, how they solve a problem, how they can remember and forget knowledge have become the main subject of studies. For this purpose, many learning style models based on different approaches have been suggested. One of them is “learning modalities” that forms preferences which have a relatively more permanent nature about perceiving information. In this study, the relationship of pre-service physics teachers’ learning modalities with grade level, gender and grade point average (GPA) was examined. The study was conducted on 136 physics education students who are being trained at Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty Physics Education Department. Learning modality that a pre-service teacher prefers more than the other learning modalities was named as “dominant modality”, and the analyses were done by considering both pre-service teachers’ dominant modality and the number of modalities that they possess.
Learning modalities physics education physics education students academic achievement
Son yıllarda, insanların kavramları nasıl öğrendikleri, nasıl problem çözdükleri, bilgilerin nasıl hatırlandığı ve unutulduğu araştırmaların temel konusu haline gelmiştir. Bu amaçla farklı yaklaşımlara dayanan pek çok öğrenme stili modeli ortaya atılmıştır. Bunlardan biri de bilgiyi algılama ile ilgili kalıcı nitelikli tercihleri oluşturan “öğrenme biçemleri” dir. Bu araştırmada fizik eğitimi öğrencilerinin sahip oldukları öğrenme biçemlerinin sınıf seviyeleri, cinsiyetleri ve akademik başarıları ile olan ilişkisi incelenmiştir. Araştırma Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda eğitim gören 136 eğitimi öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Fizik Eğitimi öğrencilerinin öğrenirken diğer biçemlere göre daha fazla tercih ettiği öğrenme biçemi “baskın biçem” olarak adlandırılmış ve analizler hem baskın biçeme göre hem de öğrencinin sahip olduğu biçem sayısına göre yapılmıştır.
Öğrenme biçemleri fizik eğitimi fizik eğitimi öğrencileri akademik başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |