In this research, the attitudes of the students of the English Language Teaching Department in the Faculty of Education towards English, school and also academic selfconcepts has been investigated according to various variables. This study has been carried on in 2007-2008 academic year. The 1st, 2nd and 3rd year students at English Language Teaching Departments of Hacettepe, Gazi and Ufuk Universities constitute the study population. Pearson Moment Co-relation Coefficient, frequency and percentage have been used in the analysis of the data. In the analysis of input and in order to find calculated value, SPSS Statistical Package Program (version 15.0) has been used that attitudes towards English is more positive than attitudes towards school and academic self-concepts. Moreover it has been shown that attitudes towards school is more positive than academic self-concepts.
Attitudes self-concepts academic self concepts academic social concepts affective entry characteristics
Bu Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğreciilerinin İngilizceye ve okula karşı tutumları, akademik senlik tasarımlarını algılamaları çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Bu araştırma 2007-2008 eğitim ve öğretim yılında Ankara’da yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Hacettepe, Gazi ve Ufuk Üniversite’nin Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü 1’inci,2’nci ve 3’ncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin analizinde Pearson Moment Korelasyon katsayısı ile frekans ve yüzdelik kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde “SPSS“ İstatistik Paket Programı (15.0 versiyonu) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda İngilizceye ve okula karşı tutumdan ve akademik benlik tasarımını algılamalarından daha olumlu olduğu görülmektedir. Okula karşı tutumun da akademik benlik tasarımını algılamadan daha olumlu olduğu görülmektedir.
tutum benlik tasarımı akademik benlik tasarımı duyuşsal giriş özellikleri akademik sosyal benlik.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |