Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Science Student Teachers’ Knowledge Levels on Curriculum Development Process

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 105 - 121, 12.06.2011

Öz

Science student teachers having the sufficient knowledge level of program development process is important to increase the quality of science education curriculum. Based on this fact, in the study it is aimed to determine the knowledge level of science student teachers related to the subject. The data were obtained by the help of a test entitled "Program Development Knowledge Test" prepared for 2nd, 3rd and 4th grades science student teachers. Student teachers were successful in describing the concepts, approaching to identify needs, and target writing. Student teachers’ knowledge levels of program development were found significantly different according to class levels. The findings showed that program development progress cannot provide sufficient productivity and permanency in teaching. It is proposed for the student teachers to concrete the abstract subjects and to carry out practice and to inform them about these issues

Kaynakça

  • Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • Bayrak, B. & Erden, A. M. (2007). Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 137-154.
  • Bolstad, R. (2004). School-Based Curriculum Development: Principles, Processes, And Practices Annotated Bibliography. <http://www.nzcer.org.nz/pdfs/1314bib.pdf>, (2011, Nisan 10).
  • Buluş Kırıkkaya, E. {2009). İlköğretim Okullarındaki Fen Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Programına İlişkin Görüşleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (1), 133-148.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6th Edition). Routledge, London
  • Çepni, S. {2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, 5. Baskı, Trabzon.
  • Çetin, Ş., Koç, ). & Çetin, F. {2007). KPSS Sınavına Yönelik Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi {Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması). 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi'nde Sunulmuş Bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Demirel, Ö. {2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme {10.Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara. Duman, E. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Program Geliştirme Yeterlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi {Ankara Üniversitesi ve Kırıkkale Üniversitesi Örnekleri). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi., Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Freankel, J.R.& How to Design and Evaluate Research in Education, McGraw-Hill, New York.
  • Gözütok, F. D. {2003), Türkiye'de Program Geliştirme Çalışmaları, Milli Eğitim, 160, <http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/gozutok.htm>, (2011, Nisan 12)
  • Hobson, A. (2001). Teaching Relevant Science for Scientific Literacy: Adding Cultural Context to the Sciences. Journal of College Science Teaching, 30 (4), 238-243.
  • Hovelynck J. (2003). Moving Active Learning Forward. Journal of Experiential Education, 26 (1), 1-7.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Active Learning Strategies in Physics Teaching. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1 (1), 27-50.
  • Karatepe, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö. & Yalçın. N. {2004). Fen Bilgisi Öğretim Amaçlarının Gerçekleşmesinde Mevcut Fen Bilgisi Müfredat Programının Amaçlar Boyutunda uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergis, 5 (2), 165-175.
  • Lauridsen, D. (2003). What Are Teachers Perceptions Of The Curriculum Development Process? Unpublished Phd Thesis, The Ohio State University, Ohio, USA.
  • MEB (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı., Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB (2004). Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. <http://oyegm.meb.gov.tr/yet>, (2011, Mart 28).
  • Sivan, A., Leung, R. W., Woon, C. & Kember D. (2001). An Implementation of Active Learning and Its Effect on the Quality of Student Learning. Innovations in Education and Training International, 37 (4), 381-389. Tekbıyık, A. & Akdeniz, A. R. (2008)., İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğretmenlerin Görüşleri., Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2 (2), 23-37.
  • Tüysüz, C. & Aydın, H. {2009). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin Yeni Fen Ve Teknoloji Programına Yönelik Görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 37-54.
  • Ünal, S., Coştu, B. & Karataş, F. Ö. {2004). Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 183-202.
  • Yangın, S. & Dindar, H. {2007). İlköğretim Fen ve Teknoloji Programındaki Değişimin Öğretmenlere Yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 240-252.
  • Yeşil, R., Korkmaz, Ö. & Kaya, S. (2009). Eğitim Fakültesindeki Akademik Başarının Kamu Personeli Seçme Sınavı’ndaki Başarı Üzerinde Etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (2), 149-160.
  • Yıldırım, A. {1994). Temel Program Geliştirme Modelleri ve Ülkemizdeki Program Geliştirme Çalışmalarına Etkileri. I. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş bildiri, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yüksel, S. {1996). Ortaöğretim Kurumlarında Görev Alan Öğretmenlerin Program Geliştirmeye Yönelik Tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Program Geliştirme Sürecine İlişkin Bilgi Düzeyleri

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 105 - 121, 12.06.2011

Öz

Fen Bilgisi öğretmen adaylarının program geliştirme sürecine ilişkin yeterli bilgi düzeyine sahip olması, fen eğitimi programlarının kalitesini artırmada önemlidir. Çalışmada Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ilgili konuda bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlamıştır. Gelişimci araştırma yöntemiyle yürütülen çalışmada hazırlanan "Program Geliştirme Bilgi Testi" 2., 3. Ve 4.sınıf öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Kavram tanımları, ihtiyaç belirleme yaklaşımları, hedef yazma konularında genel olarak öğretmen adayları başarılıdır. Sınıf düzeyine göre ise öğretmen adaylarının program geliştirme bilgi düzeyleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bulgulara göre program geliştirme sürecinin öğretiminde verimliliğin ve kalıcılığın yeterince sağlanamadığı ortaya çıkmıştır. Soyut konuların öğretimi için somutlaştırma ve uygulamaların yapılması, öğretmen adaylarının bu konularla ilgili bilgilendirilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • Bayrak, B. & Erden, A. M. (2007). Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 137-154.
  • Bolstad, R. (2004). School-Based Curriculum Development: Principles, Processes, And Practices Annotated Bibliography. <http://www.nzcer.org.nz/pdfs/1314bib.pdf>, (2011, Nisan 10).
  • Buluş Kırıkkaya, E. {2009). İlköğretim Okullarındaki Fen Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Programına İlişkin Görüşleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (1), 133-148.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6th Edition). Routledge, London
  • Çepni, S. {2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, 5. Baskı, Trabzon.
  • Çetin, Ş., Koç, ). & Çetin, F. {2007). KPSS Sınavına Yönelik Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi {Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması). 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi'nde Sunulmuş Bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Demirel, Ö. {2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme {10.Baskı). Pegem A Yayınları, Ankara. Duman, E. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Program Geliştirme Yeterlikleri Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi {Ankara Üniversitesi ve Kırıkkale Üniversitesi Örnekleri). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi., Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Freankel, J.R.& How to Design and Evaluate Research in Education, McGraw-Hill, New York.
  • Gözütok, F. D. {2003), Türkiye'de Program Geliştirme Çalışmaları, Milli Eğitim, 160, <http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/gozutok.htm>, (2011, Nisan 12)
  • Hobson, A. (2001). Teaching Relevant Science for Scientific Literacy: Adding Cultural Context to the Sciences. Journal of College Science Teaching, 30 (4), 238-243.
  • Hovelynck J. (2003). Moving Active Learning Forward. Journal of Experiential Education, 26 (1), 1-7.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Active Learning Strategies in Physics Teaching. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1 (1), 27-50.
  • Karatepe, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö. & Yalçın. N. {2004). Fen Bilgisi Öğretim Amaçlarının Gerçekleşmesinde Mevcut Fen Bilgisi Müfredat Programının Amaçlar Boyutunda uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergis, 5 (2), 165-175.
  • Lauridsen, D. (2003). What Are Teachers Perceptions Of The Curriculum Development Process? Unpublished Phd Thesis, The Ohio State University, Ohio, USA.
  • MEB (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı., Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB (2004). Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. <http://oyegm.meb.gov.tr/yet>, (2011, Mart 28).
  • Sivan, A., Leung, R. W., Woon, C. & Kember D. (2001). An Implementation of Active Learning and Its Effect on the Quality of Student Learning. Innovations in Education and Training International, 37 (4), 381-389. Tekbıyık, A. & Akdeniz, A. R. (2008)., İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğretmenlerin Görüşleri., Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2 (2), 23-37.
  • Tüysüz, C. & Aydın, H. {2009). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin Yeni Fen Ve Teknoloji Programına Yönelik Görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 37-54.
  • Ünal, S., Coştu, B. & Karataş, F. Ö. {2004). Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 183-202.
  • Yangın, S. & Dindar, H. {2007). İlköğretim Fen ve Teknoloji Programındaki Değişimin Öğretmenlere Yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 240-252.
  • Yeşil, R., Korkmaz, Ö. & Kaya, S. (2009). Eğitim Fakültesindeki Akademik Başarının Kamu Personeli Seçme Sınavı’ndaki Başarı Üzerinde Etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (2), 149-160.
  • Yıldırım, A. {1994). Temel Program Geliştirme Modelleri ve Ülkemizdeki Program Geliştirme Çalışmalarına Etkileri. I. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş bildiri, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yüksel, S. {1996). Ortaöğretim Kurumlarında Görev Alan Öğretmenlerin Program Geliştirmeye Yönelik Tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şafak Sağır Bu kişi benim

Orhan Karamustafaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sağır, Ş., & Karamustafaoğlu, O. (2011). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Program Geliştirme Sürecine İlişkin Bilgi Düzeyleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 105-121.