Modeller ve modelleme süreci, anlaşılması zor ve soyut pek çok kavramı bünyesinde barındıran fen eğitimi derslerinde uzun yıllardır kullanılmaktadır. Modeller yardımıyla öğrenciler, hem ilgili konuya ilgili bilgi düzeylerini geliştirir hem de bir üretim süreci içerisinde yaparak-yaşayarak öğrenme gerçekleştirirler. Model üretim süreci içerisinde ise modelleme becerileri denen bazı davranışları gerçekleştirirler. Öğrencilerin bu becerilerinin geliştirilmesine yönelik bilgisayar tabanlı etkinlikler tasarlama, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda etkinlik geliştirme sürecinde tasarım tabanlı araştırma yöntemi esas alınmıştır. Toplam iki döngü çerçevesinde etkinlikler geliştirilmiştir. Birinci döngü kapsamında etkinliklerin taslak çizimleri yapılmış, alan eğitimcisi ve bilgisayar uzmanlarıyla etkinliklerin Adobe Flash ortamına aktarımı gerçekleştirilmiştir. İlk döngüde 11 orta okul öğrencisine uygulanan etkinliklere, ikinci döngü başlamadan gerekli düzenlemeler yapılmış, ikinci döngüde gerçekleştirilen uygulama sonrasında etkinliklere son hali verilmiştir. Geliştirme süreci sonunda toplam altı bilgisayar tabanlı etkinlik elde edilmiştir. Geliştirilen bu etkinlikler yardımıyla öğrencilerin ilgili modelleme beceriline yönelik çeşitli uygulamalar yapılabilir. Böylelikle, öğrencilerin daha iyi modeller üretmeleri sağlanarak, fen konularına yönelik kavramsal bilgi düzeyleri geliştirilebilir.
fen eğitimi modelleme becerileri etkinlik geliştirme bilgisayar etkinliği tasarım tabanlı araştırma
Models and modeling process have been used for many years in science education courses, which contain many concepts that are difficult to understand and abstract. With the help of models, students improve their knowledge level related to the subject and realize learning by hands-on activities in the production process. In the model production process, they perform some behaviours called modeling skills. The purpose of this study is to design computer-based activities to develop students' skills. In this context, design-based research method was used in the activity development process. Activities were developed within the framework of a total of two cycles. Within the scope of the first cycle, drafts of the activities were made, and the activities were transferred to Adobe Flash environment with field educators and computer experts. In the first cycle, the activities applied to 11 middle school students were made necessary arrangements before the second cycle, and after the second cycle, the activities were finalized. At the end of the development process, a total of six computer-based activities were achieved. With the help of these activities, various applications can be made for the students' related modeling skills. In this way, students can produce better models and develop their level of conceptual knowledge about science lesson subjects.
science education modeling skills activity development computer activity design-based research
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 1 |