3568 sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu’nun yürürlüğe girmesi, muhasebecilik mesleğinin yasal alt yapısını olgunlaştırırken; meslek mensuplarına kazandırdığı kamusal yetkiler nedeniyle de muhasebecilik mesleğini kamusal bir zemine oturtmuştur. Meslek odaları ve odaların birliği konumundaki TÜRMOB, bugüne kadar meslek mensuplarının birikmiş sorunlarına vemeslek odalarından beklentilerine çözüm üretme çabası içinde olmasına karşın; halen çözüm bekleyen sorunlarve beklentiler de bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, özellikle 3568 sayılı Kanunda yapılan değişikliklerdensonra, yalnızca belirli bir bölgede ya da ildeki değil; tüm Türkiye genelindeki muhasebe meslek mensuplarınıngüncel sorunlarının belirlenmesi, uygulamada gördükleri yetersizlikler ve meslek odalarından beklentilerini ortaya koymaktır
Since the code of 3568 was effective, the legal infrastructure of accountancy has been stronger mature thanbefore. Especially having public authorization made the accountancy more official. TURMOB, the union of thechambers of the accountants, has been trying to solve the problems between accountants and the firms and theexpectations from the chambers so far. Nevertheless there are still some problems to solve. The aim in this paper, after the code of 3568 estimating of the accountants’ problems, inefficiencies and expectations who areworking in Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 31 |