BibTex RIS Kaynak Göster

MUHASEBE EĞİTİMİNDE BİLGİSAYARLI MUHASEBEDEN KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASI ERP UYGULAMALARINA GEÇİŞ “ERP EĞİTİM MODÜL ÖNERİSİ”

Yıl 2009, Sayı: 27, 43 - 68, 01.01.2009

Öz

Çağımızda artık yeni ekonominin kuralları geçerlidir. Bu ekonominin en önemli ürünü ise bilgidir. İşletmeler açısından; bilginin ortaya çıkarılması, derlenmesi, farklı amaçlar için farklı bakış açıları ile analiz edilmesi bir zorunluluk halini almıştır. Günümüzde işletmelerde muhasebe departmanlarında kullanılan paket programların, istenilen nitelikteki bilgiyiortaya çıkarmada, bu bilgilerin derlenmesinde ve stratejik işletme kararlarında yararlı hale getirilmesinde yeterli olmadığı açıktır. Bilgisayar paket programlarının aksine Kurumsal Kaynak Planlaması Enterprise ResourcePlanning –ERP- yazılımları, işletmelerin ihtiyaç duydukları bilgileri üretme konusunda oldukça başarılıdır. Çalışmamızda yer alan ERP eğitim modülü, işletmelerin uyguladıkları faaliyetlerin bütünleşik bir yaklaşımla elealındığı uygulama ağırlıklı bir programdır. Bu eğitim modülü sayesinde işletme içerisinde malzeme talep edilmesinden üretilmesine, üretimden satışa, ithalattan ihracata, satıştan tahsilâta kadar birçok sürecin birlikte ele alınarak, muhasebe eğitimi alan öğrencilere bir genel işletme monografisi sunulmasına imkân tanınmaktadır

Kaynakça

  • AĞCA, Ahmet (2005). “Üniversitelerimizde Verilen Denetim Eğitiminin Teknolojik Gelişmeler Sonucunda De- ğişen Denetim Olgusu ve Değişen Denetçi Profili Karşısındaki Durumu”, XXIV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Muğla, ss.107-140.
  • AL-MASHARI, Majed ve diğerleri (2003). “Enterprise Resource Planning-ATaxonomy of Critical Factors”, Eu- ropean Journal of Operational Research, 146, pp.352-364.
  • ATAMAN, Ümit (2002). “Muhasebe Eğitiminde Yeniden Yapılanma Önerileri”, Türkiye Muhasebe Kongresi, TÜRMOB Yayınları:199, ss.224-235.
  • BOOTH, Peter ve diğerleri (2000). “The Impact of Enterprise Resource Planning Systems on Accounting Prac- tice – The Australian Experience”, Australian Accounting Review, pp. 4-18.
  • BOYCE, Gordon (1999). “Computer - Assisted Teaching and Learning in Accounting: Pedagog or Product ?”,
  • Journal of Accounting Education, Vol:17., pp.191-220. BÜYÜKMİRZA, Kamil (2007). Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, 11. Baskı, Ankara.
  • DEBESSAY, Araya. “Application of Problem-Based Learning (PBL) in Accounting”, http://udel.edu/~debes- say/Application%20of%20PBL_in_Acctg_Edu.doc (Erişim Tarihi: 15/12/2007)
  • ERDOĞAN, Melih ve diğerleri (2000). “Teknolojik Gelişmelerin Muhasebe ve Muhasebe Eğitimine Etkileri
  • (Rapor)”, Muhasebe ve Bilim Dünyası Dergisi, C.2, S.4., Aralık, ss.113-118. GABBIN, Alexander L. (2002). “The Crisis in Accounting Education”, Journal of Accountancy, 193, 4., pp. 81
  • HOWIESON, Bryan (2003). “Accounting Practice in The Millennium: Is Accounting Education Ready to Meet
  • The Challenge?”, The British Accounting Review, 35., pp. 69-103. İBİŞ, Cemal (2002). “Bilgi Çağında Muhasebecilik Mesleğinin Geleceği ve Yeni Muhasebeci Kimliği”, Türki- ye Muhasebe Kongresi, TÜRMOB Yayınları:199, ss.135-145.
  • KARAGÜL, Arman Aziz, (2005). “Bilgi Yönetimi, Kurumsal Kaynak Planlaması ve Muhasebe Bilgi Sistemi
  • İlişkisi Çerçevesinde Muhasebe Eğitimi”, XXIV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Muğla, ss.59-87. KARAKAYA, Mevlüt (1995). “Bilgisayarın Muhasebe Eğitiminde Kullanılmasına İlişkin Yaklaşımlar ve Bir
  • Araştırma”, XIV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya, ss.87-94. KOCH, Christopher (2006). “Report Highlight for Dataquest Insight: ERP”, Software Market Review, http://www.cio.com/article/40323/8#commerce (Erişim Tarihi: 01/11/2007)
  • MANAS, Oğuz. “Geliştirilmiş Kurumsal Kaynak Planlaması”, http://www.btnet.com.tr/br_whitepaper.phtml, (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
  • OKTAL, Özlem, (2005), “Kurumsal Sistem Olarak ERP Sadece Bir Yazılım mı?”, TOBB ETÜ Orta Anadolu
  • İşletmecilik Kongresi, ss.161-171. ÖNCÜ, Semra ve Hüseyin Aktaş. (2004). “Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları”, XXIII. Türkiye Muha- sebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya. http://www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes2004/bildiri- ler.htm (Erişim Tarihi: 03/11/2007)
  • SEVİM, Adnan (2005). “Dijital Uygulamaların Muhasebe Eğitimi Üzerine Etkileri”, XXIV. Türkiye Muhasebe
  • Eğitimi Sempozyumu, Muğla, ss.89-105. SPATHIS, Charalambos and Sylvia Constantinides (2004). “Enterprise Resource Planning Systems’ Impact on
  • Accounting Processes”, Business Process Management Journal, Vol:10, No:2, pp.234-247. SÜRMELİ, Fevzi (2004). “Muhasebede Doktora Eğitimi”, XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu,
  • Antalya. http://www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes2004/bildiriler.htm (Erişim Tarihi: 03/11/2007)
  • TELCİLER, Coşkun (2006). “Erp Önemi Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Akademik
  • Bilişim 2006 + BilgiTek IV, Denizli, http://ab.org.tr/ab06/bildiri/28.doc (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
  • UÇAR, Mustafa ve diğerleri (1995). “Bilgisayarın Muhasebe Eğitiminde Eğitim Teknolojisi Sorunları”, XIV.
  • Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya, ss.61-69. USLU, Selçuk (2002). “Muhasebe Tekniğinde Gelişmeler”, Türkiye Muhasebe Kongresi, TÜRMOB Yayınla- rı:199, ss.168-175.
  • ZAİF, Figen (2004). “Muhasebe Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar”, XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyu- mu, Antalya. http://www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes2004/bildiriler.htm (Erişim Tarihi: 03/11/2007)
  • ——— “ERP: Yesterday, Today, and Tomorrow”,
  • http://media.wiley.com/product_data/excerpt/5X/07645999/076459995X.pdf (Erişim Tarihi: 05/11/2007)
  • http://www.caliach.com/caliach/whatiserp/mrpverp.html (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
  • http://www.gartner.com (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
  • http://www.bilgeadam.com.tr (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
Yıl 2009, Sayı: 27, 43 - 68, 01.01.2009

Öz

This is the era that new economy dictates its rules. The most important product of this economy is information.For business creating, compiling and analyzing information from different perspectives for various puposes arealmost mandotory.It is obvious that today’s softwares used in accounting departments of firms are far from sufficiently meeting thedemand neither for the creation of high quality information nor for the compilation and and formation of information in strategic decision making process. Enterprise Resource Planning ERP softwares; on the other hand,are highly effective in producing necessery information for businesses. The ERP module used in this study is anapplication program that treats different business activities in an inteprated manner. By using this educationalmodule, accounting students can be provided with a general business monopraph since it allows us to approachsuch business activities as from demand for supplies to production, from production to sale, from import to export, and sale to payment collection with an integrated concept

Kaynakça

  • AĞCA, Ahmet (2005). “Üniversitelerimizde Verilen Denetim Eğitiminin Teknolojik Gelişmeler Sonucunda De- ğişen Denetim Olgusu ve Değişen Denetçi Profili Karşısındaki Durumu”, XXIV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Muğla, ss.107-140.
  • AL-MASHARI, Majed ve diğerleri (2003). “Enterprise Resource Planning-ATaxonomy of Critical Factors”, Eu- ropean Journal of Operational Research, 146, pp.352-364.
  • ATAMAN, Ümit (2002). “Muhasebe Eğitiminde Yeniden Yapılanma Önerileri”, Türkiye Muhasebe Kongresi, TÜRMOB Yayınları:199, ss.224-235.
  • BOOTH, Peter ve diğerleri (2000). “The Impact of Enterprise Resource Planning Systems on Accounting Prac- tice – The Australian Experience”, Australian Accounting Review, pp. 4-18.
  • BOYCE, Gordon (1999). “Computer - Assisted Teaching and Learning in Accounting: Pedagog or Product ?”,
  • Journal of Accounting Education, Vol:17., pp.191-220. BÜYÜKMİRZA, Kamil (2007). Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, 11. Baskı, Ankara.
  • DEBESSAY, Araya. “Application of Problem-Based Learning (PBL) in Accounting”, http://udel.edu/~debes- say/Application%20of%20PBL_in_Acctg_Edu.doc (Erişim Tarihi: 15/12/2007)
  • ERDOĞAN, Melih ve diğerleri (2000). “Teknolojik Gelişmelerin Muhasebe ve Muhasebe Eğitimine Etkileri
  • (Rapor)”, Muhasebe ve Bilim Dünyası Dergisi, C.2, S.4., Aralık, ss.113-118. GABBIN, Alexander L. (2002). “The Crisis in Accounting Education”, Journal of Accountancy, 193, 4., pp. 81
  • HOWIESON, Bryan (2003). “Accounting Practice in The Millennium: Is Accounting Education Ready to Meet
  • The Challenge?”, The British Accounting Review, 35., pp. 69-103. İBİŞ, Cemal (2002). “Bilgi Çağında Muhasebecilik Mesleğinin Geleceği ve Yeni Muhasebeci Kimliği”, Türki- ye Muhasebe Kongresi, TÜRMOB Yayınları:199, ss.135-145.
  • KARAGÜL, Arman Aziz, (2005). “Bilgi Yönetimi, Kurumsal Kaynak Planlaması ve Muhasebe Bilgi Sistemi
  • İlişkisi Çerçevesinde Muhasebe Eğitimi”, XXIV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Muğla, ss.59-87. KARAKAYA, Mevlüt (1995). “Bilgisayarın Muhasebe Eğitiminde Kullanılmasına İlişkin Yaklaşımlar ve Bir
  • Araştırma”, XIV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya, ss.87-94. KOCH, Christopher (2006). “Report Highlight for Dataquest Insight: ERP”, Software Market Review, http://www.cio.com/article/40323/8#commerce (Erişim Tarihi: 01/11/2007)
  • MANAS, Oğuz. “Geliştirilmiş Kurumsal Kaynak Planlaması”, http://www.btnet.com.tr/br_whitepaper.phtml, (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
  • OKTAL, Özlem, (2005), “Kurumsal Sistem Olarak ERP Sadece Bir Yazılım mı?”, TOBB ETÜ Orta Anadolu
  • İşletmecilik Kongresi, ss.161-171. ÖNCÜ, Semra ve Hüseyin Aktaş. (2004). “Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları”, XXIII. Türkiye Muha- sebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya. http://www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes2004/bildiri- ler.htm (Erişim Tarihi: 03/11/2007)
  • SEVİM, Adnan (2005). “Dijital Uygulamaların Muhasebe Eğitimi Üzerine Etkileri”, XXIV. Türkiye Muhasebe
  • Eğitimi Sempozyumu, Muğla, ss.89-105. SPATHIS, Charalambos and Sylvia Constantinides (2004). “Enterprise Resource Planning Systems’ Impact on
  • Accounting Processes”, Business Process Management Journal, Vol:10, No:2, pp.234-247. SÜRMELİ, Fevzi (2004). “Muhasebede Doktora Eğitimi”, XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu,
  • Antalya. http://www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes2004/bildiriler.htm (Erişim Tarihi: 03/11/2007)
  • TELCİLER, Coşkun (2006). “Erp Önemi Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Akademik
  • Bilişim 2006 + BilgiTek IV, Denizli, http://ab.org.tr/ab06/bildiri/28.doc (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
  • UÇAR, Mustafa ve diğerleri (1995). “Bilgisayarın Muhasebe Eğitiminde Eğitim Teknolojisi Sorunları”, XIV.
  • Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya, ss.61-69. USLU, Selçuk (2002). “Muhasebe Tekniğinde Gelişmeler”, Türkiye Muhasebe Kongresi, TÜRMOB Yayınla- rı:199, ss.168-175.
  • ZAİF, Figen (2004). “Muhasebe Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar”, XXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyu- mu, Antalya. http://www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes2004/bildiriler.htm (Erişim Tarihi: 03/11/2007)
  • ——— “ERP: Yesterday, Today, and Tomorrow”,
  • http://media.wiley.com/product_data/excerpt/5X/07645999/076459995X.pdf (Erişim Tarihi: 05/11/2007)
  • http://www.caliach.com/caliach/whatiserp/mrpverp.html (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
  • http://www.gartner.com (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
  • http://www.bilgeadam.com.tr (Erişim Tarihi: 01/12/2007)
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rafet Aktaş Bu kişi benim

Vedat Acar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Aktaş, R., & Acar, V. (2009). MUHASEBE EĞİTİMİNDE BİLGİSAYARLI MUHASEBEDEN KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASI ERP UYGULAMALARINA GEÇİŞ “ERP EĞİTİM MODÜL ÖNERİSİ”. Muhasebe Ve Denetime Bakış(27), 43-68.