BibTex RIS Kaynak Göster

MUHASEBE FİNANSMAN ANABİLİM DALI DERSLERİNİN ANLATILMA VE ALGILANMA DÜZEYLERİNİN İRDELENMESİ: KAHRAMANMARAŞ, GAZİANTEP VE KARAMAN İİBF KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2008, Sayı: 24, 117 - 138, 01.01.2008

Öz

Bu çalışma ile Muhasebe ve Finansman Anabilim Dalı derslerinin öğretim elemanları ve öğrencilerce yönündenbaşarı seviyesi ve verimliliği ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonuçları öğrencilerin nerelerde algılama sıkıntısı yaşadıklarını ve anlamayı kolaylaştıran etkenlerin neler olduğu açısından önemlidir. Ülkemizde nerdeyse herüniversitede İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bulunur duruma gelmiştir. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri çalışma için örnek ana kütle olarak ele alınmıştır. Elde edilen verilerle her üç üniversitedeki İİBF’lerkarşılaştırılmış ve durum ortaya konulmaya çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar istatistikî veri programları aracılığıyla analize tabi tutularak sonuçlar üzerinde yorumlar yapılmıştır

Kaynakça

  • BODNER George H. Ve William S. HOPWOOD, Accounting Information Systems, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1993.
  • ENTHOVEN, A.J.H., “Accounting Education in Economic Development Management”, North Holland Pub- lishing Co., 1981.
  • STEADMAN Mark E. ve Ronald F. GREEN, Implementing Accounting Education Change, Managerial Audi- ting Journal, Vol.10, No.3, 1995.
  • ZAİF F., KARAPINAR A., “Muhasebe Eğitiminde Değişim İhtiyacı”, http://dergi.iibf.gazi.edu.tr e.t. (20.08.2007)

Analyzing Giving Course and Perception Level of the Courses in Accounting and Finance Department: Comparison of Kahramanmaraş, Gaziantep and Karaman Faculty of Economics and Administration

Yıl 2008, Sayı: 24, 117 - 138, 01.01.2008

Öz

By this paper, it is tried to be measured success level and efficiency of the courses in Accounting and FinanceDepartment in respect of academicians and students. The results of the paper are important to determine wherestudents have perception difficulties and which factors simplify understanding. In our country, almost each university has Faculty of Economics and Administration. The students attend to Faculty of Economics and Administration in Kahramanmaraş Sütçü İmam University, Gaziantep University and Karamanoğlu Mehmetbey University are taken as sample mass for this paper. Faculties of Economics and Administration in these three universities have been compared and situation has been tried to display. Results have been analyzed by statisticaldata programs and comments have been made

Kaynakça

  • BODNER George H. Ve William S. HOPWOOD, Accounting Information Systems, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1993.
  • ENTHOVEN, A.J.H., “Accounting Education in Economic Development Management”, North Holland Pub- lishing Co., 1981.
  • STEADMAN Mark E. ve Ronald F. GREEN, Implementing Accounting Education Change, Managerial Audi- ting Journal, Vol.10, No.3, 1995.
  • ZAİF F., KARAPINAR A., “Muhasebe Eğitiminde Değişim İhtiyacı”, http://dergi.iibf.gazi.edu.tr e.t. (20.08.2007)
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mahmut Yardımcıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Yardımcıoğlu, M. (2008). MUHASEBE FİNANSMAN ANABİLİM DALI DERSLERİNİN ANLATILMA VE ALGILANMA DÜZEYLERİNİN İRDELENMESİ: KAHRAMANMARAŞ, GAZİANTEP VE KARAMAN İİBF KARŞILAŞTIRILMASI. Muhasebe Ve Denetime Bakış(24), 117-138.