BibTex RIS Kaynak Göster

MUHASEBECİ - MÜKELLEF ÇATIŞMASI

Yıl 2007, Sayı: 22, 85 - 104, 01.05.2007

Öz

Muhasebecilik bir hizmet pazarlama faaliyetidir. Hizmeti belli bir ücret karşılığı satan muhasebeci ve bu hizmeti belli bir ücret karşılığı alan müşteri mükellef söz konusudur. Her meslekte olduğu gibi, muhasebe mesleğinde de, hizmeti arz edenle talep eden arasında bir çatışma vardır. Ancak, buradaki çatışma diğer meslek gruplarında yaşanan satıcı- müşteri çatışmasından daha şiddetlidir. Çünkü muhasebe hizmetini arz edenler müşterimemnuniyetinden önce yasal hükümlere ve ilkelere göre işlem yapmak zorundadır. Buna karşılık, muhasebe hizmetini talep eden müşteriler veya mükellefler, aldıkları bu hizmetin karşılığında kendi amaçlarına yönelik isteklerde bulunabilir. Fakat muhasebeci mükellefinden ziyade kamuoyunu bilgilendirmek zorunda olduğundan yasalara uygun bir kayıt tutmak zorundadır. Diğer bir ifadeyle, muhasebeci müşteri memnuniyetinden çok, kamuoyu memnuniyetini ön plana alması bir koşuldur. Bu durum beklentisi karşılanmayan mükellef ile bu beklentiyeyasal ve ahlaki nedenlerden dolayı cevap veremeyecek olan muhasebeci arasında bir çatışmaya neden olabilecektir

Kaynakça

  • GÜNEŞ Recep ve Fikret OTLU, “Muhasebe Uygulayıcılarının Sosyal Sorumluluk Anlayışı Üzerine Bir Uygula- ma”, Türkiye XXI. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 29 mayıs 2 Haziran 2002, Bodrum.
  • IFAC, “The Code of Ethics For Professional Accountants”, www. ifac. org./ethics KARALAR Rıdvan, Genel İşletme Ekonomisi, 2. Baskı, Engin Yayınları, Ankara, 1993
  • ÖZER, Alper “Muhasebe Firmalarında Pazar Odaklılık ve İlişkisel Pazarlama”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Yıl:5, Salı:17, Ocak 2006
  • SEMA BUSINESS, Customer Conflict, December 2003
  • Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu, 20194 Sayılı ve 13.6.1989 Tarihli Resmi Gazete
  • TAŞKIN Erdoğan, Müşteri İlişkileri Eğitimi; 2. Baskı, Papatya Yayıncılık, İstanbul, Nisan 2000,
  • W.De DREU Carsten K. and Maria T.M.DIJKSTRA, “Conflict at Work and Individual Well- Being”, Interna- tional Journal of Conflict Managemenet”, Vol 15, No.1 www.insankaynakları.com Erişim Tarihi, 9.6.2006

CONFLİCT BETWEEN ACCOUNTANT AND TAXPAYER

Yıl 2007, Sayı: 22, 85 - 104, 01.05.2007

Öz

As a business firm, service marketing is provided is an accounting Office. Accountant sells his service for a certain payment and taxpayer purchase the service. As can ocur in each occuption, tehere is a conflict in accounting occuption between taxpayer, demanding the service and accountant, supplying the service. However, theconflict in accounting is more rigorous than other occuptions. Since accountants need to obey the laws and standarts in addition to satisfy their taxpayers. In the meantime, taxpayers may demand some wishes on ther purpose. However, due to the reguirement that accountants need to inform public about his service, accountans are reguired to book record based on laws. In the Other words, accountant needs to give high priority to public satisfaction than taxpayers’ satisfaction. This situation might cause o conflict between taxpayers Whose satisfactionis not meet and accountant who can not meet the demand due to laws and ethics reasons

Kaynakça

  • GÜNEŞ Recep ve Fikret OTLU, “Muhasebe Uygulayıcılarının Sosyal Sorumluluk Anlayışı Üzerine Bir Uygula- ma”, Türkiye XXI. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 29 mayıs 2 Haziran 2002, Bodrum.
  • IFAC, “The Code of Ethics For Professional Accountants”, www. ifac. org./ethics KARALAR Rıdvan, Genel İşletme Ekonomisi, 2. Baskı, Engin Yayınları, Ankara, 1993
  • ÖZER, Alper “Muhasebe Firmalarında Pazar Odaklılık ve İlişkisel Pazarlama”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Yıl:5, Salı:17, Ocak 2006
  • SEMA BUSINESS, Customer Conflict, December 2003
  • Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu, 20194 Sayılı ve 13.6.1989 Tarihli Resmi Gazete
  • TAŞKIN Erdoğan, Müşteri İlişkileri Eğitimi; 2. Baskı, Papatya Yayıncılık, İstanbul, Nisan 2000,
  • W.De DREU Carsten K. and Maria T.M.DIJKSTRA, “Conflict at Work and Individual Well- Being”, Interna- tional Journal of Conflict Managemenet”, Vol 15, No.1 www.insankaynakları.com Erişim Tarihi, 9.6.2006
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hayrettin Usul Bu kişi benim

Burcu Ateş Aslantaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Usul, H., & Aslantaş, B. A. (2007). MUHASEBECİ - MÜKELLEF ÇATIŞMASI. Muhasebe Ve Denetime Bakış(22), 85-104.