Muhasebecilik bir hizmet pazarlama faaliyetidir. Hizmeti belli bir ücret karşılığı satan muhasebeci ve bu hizmeti belli bir ücret karşılığı alan müşteri mükellef söz konusudur. Her meslekte olduğu gibi, muhasebe mesleğinde de, hizmeti arz edenle talep eden arasında bir çatışma vardır. Ancak, buradaki çatışma diğer meslek gruplarında yaşanan satıcı- müşteri çatışmasından daha şiddetlidir. Çünkü muhasebe hizmetini arz edenler müşterimemnuniyetinden önce yasal hükümlere ve ilkelere göre işlem yapmak zorundadır. Buna karşılık, muhasebe hizmetini talep eden müşteriler veya mükellefler, aldıkları bu hizmetin karşılığında kendi amaçlarına yönelik isteklerde bulunabilir. Fakat muhasebeci mükellefinden ziyade kamuoyunu bilgilendirmek zorunda olduğundan yasalara uygun bir kayıt tutmak zorundadır. Diğer bir ifadeyle, muhasebeci müşteri memnuniyetinden çok, kamuoyu memnuniyetini ön plana alması bir koşuldur. Bu durum beklentisi karşılanmayan mükellef ile bu beklentiyeyasal ve ahlaki nedenlerden dolayı cevap veremeyecek olan muhasebeci arasında bir çatışmaya neden olabilecektir
As a business firm, service marketing is provided is an accounting Office. Accountant sells his service for a certain payment and taxpayer purchase the service. As can ocur in each occuption, tehere is a conflict in accounting occuption between taxpayer, demanding the service and accountant, supplying the service. However, theconflict in accounting is more rigorous than other occuptions. Since accountants need to obey the laws and standarts in addition to satisfy their taxpayers. In the meantime, taxpayers may demand some wishes on ther purpose. However, due to the reguirement that accountants need to inform public about his service, accountans are reguired to book record based on laws. In the Other words, accountant needs to give high priority to public satisfaction than taxpayers’ satisfaction. This situation might cause o conflict between taxpayers Whose satisfactionis not meet and accountant who can not meet the demand due to laws and ethics reasons
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 22 |