Teknolojinin gelişmesini takiben dünya ekonomisindeki hızlı gelişim ve küreselleşmenin etkileriyle işletmelerin gerçekleştirdikleri finansal işlemler daha karmaşık hale gelmiştir. Küreselleşmenin bir sonucu olarak yeni finansal ve politik krizler yaşanmakta, yaşanan krizler neticesinde ise yeni süreçler, oluşumlar ve düzenlemeler gündeme gelmektedir. Tüm bu gelişmeler muhasebe dünyasını ve muhasebe ile ilgili olan tarafları yakından ilgilendirmektedir. Çünkü değişen ekonomik ve siyasal koşullar işletmelerin yatırım ve finansal kararlarını etkiler vaziyettedir. Ticaretin ve sermayenin küreselleşmesi ile beraber işletmeler daha yoğun olarak bilgiyi kullanmaya ve muhasebe verileri ile kayıt işlemlerini elektronik ortamlarda yapmaya başlamışlardır. Değişen tüm bu koşullar muhasebe mesleğinden ve muhasebe eğitiminden olan beklentileri de arttırmıştır. Bu çalışmada, muhasebe meslek mensupları açısından muhasebe eğitiminde ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve eğitim teknikleri ortaya koyulmuş; öğrencilerin branş derslerinde çok yetersiz olduğu, uygulamalı eğitime ağırlık verilmesi gerektiği ve müfredatların yenilenmesi gerektiği konusunda sonuçlara ulaşılmıştır
Following the development of technology, the rapid progress of the world economy and the effects of globalization have made financial transactions more complex. As a consequence of globalization, new financial and political crises are happening, and new crises, developments and regimes are on the brink of crisis. All these developments are closely related to the accounting world and those who are involved in accounting. Because the changing economic and political conditions are affecting the investment and financial decisions of the enterprises. With the globalization of trade and capital, businesses have begun to use information more intensively and to make accounting records and registration transactions in electronic environment. All these changing conditions have increased expectations from the accounting profession and accounting education. In this study, the knowledge, skills and education techniques required in accounting education are presented in terms of accounting profession members; results have been reached that students are very inadequate in branch courses, that practical training should be given weight and that curriculums should be renewed
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 58 |