BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ İLE MUHASEBE BİLGİ SİSTEMİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN STRATEJİK PAZARLAMA MUHASEBESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: X OTEL İŞLETMESİNDE UYGULAMA

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 50, 1 - 20, 01.01.2017

Öz

Türkiye’nin iddialı sektörlerinden biri konumunda bulunan turizm sektöründe muhasebe ve pazarlamaanlayışlarının yerleşmesi, bu anlayışların etkinliğinin arttırılması açısından da stratejik pazarlama muhasebesianlayışına sahip olunması önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Marmaris'te faaliyet gösteren dört yıldızlı bir otelişletmesinde stratejik pazarlama muhasebesi uygulanarak, gelecek döneme ait en uygun fiyat politikasını ortayakoymaktır. Çalışmada öncelikle muhasebe bilgi sistemi ile pazarlama bilgi sistemi kavramları, yerli ve yabancıliteratür kapsamında inceleme konusu yapılmıştır. Uygulama bölümünde ise, bir otel işletmesinde çeşitlimaliyet analizleri yapılarak, işletmenin 2015 yılı elde ettiği kâr tutarı ve gelecek dönem için hedeflediği kârtutarına ulaşmak için uygulaması gereken en uygun fiyat belirlenmiştir

Kaynakça

  • Akdoğan, N. (1982) Pazarlama Maliyetleri ve Muhasebesi, Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi: Ankara.
  • Akdoğan, N. (1998) Maliyet Muhasebesi Uygulamaları, Cem Ofset: Ankara.
  • Berenson, C. (1969) “Marketing Information Systems”, Journal of Marketing, vol.33, October, pp.16-23.
  • Brien, R. H. ve Stafford, J. H. (1968) “Marketing Information Systems: A New Dimensionfor Marketing Research”,
  • Journal of Marketing, vol.32, July, pp.19-23. Büyükmirza, K. (2014) Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Ceran, Y. ve Bezirci, M. (2011) “Pazarlama Bilgi Sistemi-Muhasebe Bilgi Sistemi İlişkisine Stratejik Bir Yaklaşım:
  • Stratejik Pazarlama Muhasebesi”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s.26, ss.103-115. Ceran, Y. ve İnal, M. E. (2004) “Maliyet Bilgileri Temeline Dayalı Pazarlama Kararları İçin Pazarlama Muhase- besi”, Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, s.22, Ocak-Haziran, ss.63-83.
  • Cox, D. F. ve Good, R. E. (1967) “How toBuild a Marketing Information System”, Harvard Business Review, vol.45, no.3, May-June, pp.145-154.
  • Çetiner, E. (2006)Genel Muhasebe Teori ve Uygulama, Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Demireli, C. ve Yılmaz, M. (2013) “Zamana Dayalı Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Yönteminin Stratejik Pazarlama
  • Kararlarına Etkisi”, CBÜ, Sosyal Bilimler Dergisi, c.11, s.2, ss.294-308. Dinç, E. ve Abdioğlu, H. (2009) “İşletmelerde Kurumsal Yönetim Anlayışı ve Muhasebe Bilgi Sistemi İlişkisi:
  • İMKB-100 Şirketleri Üzerine Ampirik Bir Araştırma”, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c.12, s.21, Haziran, ss.157-184. Dinç, E. ve Varıcı, İ. (2008)”Muhasebe Bilgi Sisteminin Kurumsallaşma Düzeyine Etkisi: Sanayi İşletmeleri Üze- rine Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, c.10, s.1, ss.67-85.
  • Dinçer, B. ve Dinçer, C. (2005) “Otel Yönetiminde Muhasebe Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Kararları”, Review of
  • Social, Economic& Business Studies, c.5, s.6, ss. 353-365. Eren, E. (1998) Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayım Dağıtım: İstanbul.
  • Eser, Z. ve Korkmaz, S. (2011) Pazarlamaya Giriş, Siyasal Kitabevi: Ankara.
  • Fay, T. C.,Rhoads, C. R. ve Rosenblatt, L. R. (1985) Ağırlama Hizmet Endüstrileri (Otel-Motel) Yönetim Muha- sebesi, (Çev. Selim BEKÇİOĞLU), Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Gegez, E. (2015) Pazarlama Araştırmaları, Beta Kitabevi: İstanbul.
  • Gelinas, U. J. ve Dull, R. B. (2008) Accounting Information Systems, Thomson South-Western: Mason.
  • Gökdeniz, Ü. (2005) “İşletmelerde Muhasebe Bilgi Sistemine Yaklaşım”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, s.26, Nisan, ss.86-94.
  • Hansen, R. D.,Mowen, M. M. ve Guan, L. (2007)Cost Management, Accounting and Control, South-Western Le- arning: Mason.
  • Hyvönen, T. (2003) “Management Accounting and Information Systems: ERP VersusBoB”, Europen Accounting Review, vol.12, no.1, pp.155-173.
  • Keller, T. C. (1966) “The Marketing Accounting Partnership in Business”, Journal of Marketing, vol.30, no.3, pp. 11.
  • Kotler, P ve Keller, K. L. (2006) Marketing Management, PearsonEducation: New Jersey.
  • Kotler, P. ve Arstrong, G. (2008) Principles of Marketing, New Jersey: PrenticeHall.
  • Minars, D. (2003) Accounting, Barron’sEducational Series, Inc: New York.
  • Murthy, U. S. ve Wiggins, E. C. (199) “A Perspective on Accounting Information SystemsResearch”, Journal of Information Systems, vol.13, no.1, pp.3-6. Sayılır, A. ve Dirlik, S. (2009) Yönetim Bilişim Sistemlerinin Örgüt Yapısına ve Karar Vermeye Etkisi, Detay Ya- yıncılık: Ankara.
  • Sezgin, A. (1991) İşletmeciler İçin Yöneylem Araştırması, Türk Pazarlama Araştırma ve Eğitim Enstitüsü Yayını: Ankara.
  • Şener, R. (2004) Maliyet Unsurları Muhasebesi ve Tekdüzen Muhasebe Uygulaması, Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Tek, B. Ö. (1997) Pazarlama İlkeleri, Cem Basımevi: İzmir.
  • Tolon, M. (2006) “Pazarlama Bilgi Sisteminin Hizmet İşletmelerinin Uluslararasılaşmasındaki Önemi”, Üçüncü
  • Sektör Kooperatifçilik, s.4, ss.26-41
  • Yılmaz, M ve Demireli, C. (2013) “Zamana Dayalı Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Yönteminin Stratejik Pazarlama
  • Kararlarına Etkisi”, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, c.11, s.2, ss.294-308.

Investigation of Relationship Between Marketing Information Systems And Accounting Information Systems in Terms of Stratejic Marketing Accounting: In Application X Hotel Business

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 50, 1 - 20, 01.01.2017

Öz

Inthetourismsectorthat is one of thechallengingsectors in Turkey, it is importanttohavetheunderstanding of accountingandmarketing in terms of increasingtheactivity, it is alsoimportanttogettheconcept of strategicalmarketing accounting. Theaim of thisstudy is tointroducethemostreasonablepricepolicyforthefollowingperiodbyappliyingthestrategicalmarketingaccounting in a hotel withfourstars in Marmaris. Inthestudy, firstlytheconceptsof accountingandmarketinginformationsystemsareconsidered as a researchareaforinternalandexternalliterature.Intheapplyingpart, it is determinedthemostreasonablepricethatshould be practisedfor a businesstoreachtheamountof profit in 2015 and fort henex tperiod by doing various costanalysis in a hotel business

Kaynakça

  • Akdoğan, N. (1982) Pazarlama Maliyetleri ve Muhasebesi, Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi: Ankara.
  • Akdoğan, N. (1998) Maliyet Muhasebesi Uygulamaları, Cem Ofset: Ankara.
  • Berenson, C. (1969) “Marketing Information Systems”, Journal of Marketing, vol.33, October, pp.16-23.
  • Brien, R. H. ve Stafford, J. H. (1968) “Marketing Information Systems: A New Dimensionfor Marketing Research”,
  • Journal of Marketing, vol.32, July, pp.19-23. Büyükmirza, K. (2014) Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Ceran, Y. ve Bezirci, M. (2011) “Pazarlama Bilgi Sistemi-Muhasebe Bilgi Sistemi İlişkisine Stratejik Bir Yaklaşım:
  • Stratejik Pazarlama Muhasebesi”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s.26, ss.103-115. Ceran, Y. ve İnal, M. E. (2004) “Maliyet Bilgileri Temeline Dayalı Pazarlama Kararları İçin Pazarlama Muhase- besi”, Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, s.22, Ocak-Haziran, ss.63-83.
  • Cox, D. F. ve Good, R. E. (1967) “How toBuild a Marketing Information System”, Harvard Business Review, vol.45, no.3, May-June, pp.145-154.
  • Çetiner, E. (2006)Genel Muhasebe Teori ve Uygulama, Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Demireli, C. ve Yılmaz, M. (2013) “Zamana Dayalı Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Yönteminin Stratejik Pazarlama
  • Kararlarına Etkisi”, CBÜ, Sosyal Bilimler Dergisi, c.11, s.2, ss.294-308. Dinç, E. ve Abdioğlu, H. (2009) “İşletmelerde Kurumsal Yönetim Anlayışı ve Muhasebe Bilgi Sistemi İlişkisi:
  • İMKB-100 Şirketleri Üzerine Ampirik Bir Araştırma”, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c.12, s.21, Haziran, ss.157-184. Dinç, E. ve Varıcı, İ. (2008)”Muhasebe Bilgi Sisteminin Kurumsallaşma Düzeyine Etkisi: Sanayi İşletmeleri Üze- rine Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, c.10, s.1, ss.67-85.
  • Dinçer, B. ve Dinçer, C. (2005) “Otel Yönetiminde Muhasebe Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Kararları”, Review of
  • Social, Economic& Business Studies, c.5, s.6, ss. 353-365. Eren, E. (1998) Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayım Dağıtım: İstanbul.
  • Eser, Z. ve Korkmaz, S. (2011) Pazarlamaya Giriş, Siyasal Kitabevi: Ankara.
  • Fay, T. C.,Rhoads, C. R. ve Rosenblatt, L. R. (1985) Ağırlama Hizmet Endüstrileri (Otel-Motel) Yönetim Muha- sebesi, (Çev. Selim BEKÇİOĞLU), Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Gegez, E. (2015) Pazarlama Araştırmaları, Beta Kitabevi: İstanbul.
  • Gelinas, U. J. ve Dull, R. B. (2008) Accounting Information Systems, Thomson South-Western: Mason.
  • Gökdeniz, Ü. (2005) “İşletmelerde Muhasebe Bilgi Sistemine Yaklaşım”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, s.26, Nisan, ss.86-94.
  • Hansen, R. D.,Mowen, M. M. ve Guan, L. (2007)Cost Management, Accounting and Control, South-Western Le- arning: Mason.
  • Hyvönen, T. (2003) “Management Accounting and Information Systems: ERP VersusBoB”, Europen Accounting Review, vol.12, no.1, pp.155-173.
  • Keller, T. C. (1966) “The Marketing Accounting Partnership in Business”, Journal of Marketing, vol.30, no.3, pp. 11.
  • Kotler, P ve Keller, K. L. (2006) Marketing Management, PearsonEducation: New Jersey.
  • Kotler, P. ve Arstrong, G. (2008) Principles of Marketing, New Jersey: PrenticeHall.
  • Minars, D. (2003) Accounting, Barron’sEducational Series, Inc: New York.
  • Murthy, U. S. ve Wiggins, E. C. (199) “A Perspective on Accounting Information SystemsResearch”, Journal of Information Systems, vol.13, no.1, pp.3-6. Sayılır, A. ve Dirlik, S. (2009) Yönetim Bilişim Sistemlerinin Örgüt Yapısına ve Karar Vermeye Etkisi, Detay Ya- yıncılık: Ankara.
  • Sezgin, A. (1991) İşletmeciler İçin Yöneylem Araştırması, Türk Pazarlama Araştırma ve Eğitim Enstitüsü Yayını: Ankara.
  • Şener, R. (2004) Maliyet Unsurları Muhasebesi ve Tekdüzen Muhasebe Uygulaması, Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Tek, B. Ö. (1997) Pazarlama İlkeleri, Cem Basımevi: İzmir.
  • Tolon, M. (2006) “Pazarlama Bilgi Sisteminin Hizmet İşletmelerinin Uluslararasılaşmasındaki Önemi”, Üçüncü
  • Sektör Kooperatifçilik, s.4, ss.26-41
  • Yılmaz, M ve Demireli, C. (2013) “Zamana Dayalı Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Yönteminin Stratejik Pazarlama
  • Kararlarına Etkisi”, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, c.11, s.2, ss.294-308.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

M Erdemir Gündoğmuş Bu kişi benim

Çağrı Köroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Gündoğmuş, M. E., & Köroğlu, Ç. (2017). PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ İLE MUHASEBE BİLGİ SİSTEMİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN STRATEJİK PAZARLAMA MUHASEBESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: X OTEL İŞLETMESİNDE UYGULAMA. Muhasebe Ve Denetime Bakış, 16(50), 1-20.