Türkiye’nin iddialı sektörlerinden biri konumunda bulunan turizm sektöründe muhasebe ve pazarlamaanlayışlarının yerleşmesi, bu anlayışların etkinliğinin arttırılması açısından da stratejik pazarlama muhasebesianlayışına sahip olunması önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Marmaris'te faaliyet gösteren dört yıldızlı bir otelişletmesinde stratejik pazarlama muhasebesi uygulanarak, gelecek döneme ait en uygun fiyat politikasını ortayakoymaktır. Çalışmada öncelikle muhasebe bilgi sistemi ile pazarlama bilgi sistemi kavramları, yerli ve yabancıliteratür kapsamında inceleme konusu yapılmıştır. Uygulama bölümünde ise, bir otel işletmesinde çeşitlimaliyet analizleri yapılarak, işletmenin 2015 yılı elde ettiği kâr tutarı ve gelecek dönem için hedeflediği kârtutarına ulaşmak için uygulaması gereken en uygun fiyat belirlenmiştir
Inthetourismsectorthat is one of thechallengingsectors in Turkey, it is importanttohavetheunderstanding of accountingandmarketing in terms of increasingtheactivity, it is alsoimportanttogettheconcept of strategicalmarketing accounting. Theaim of thisstudy is tointroducethemostreasonablepricepolicyforthefollowingperiodbyappliyingthestrategicalmarketingaccounting in a hotel withfourstars in Marmaris. Inthestudy, firstlytheconceptsof accountingandmarketinginformationsystemsareconsidered as a researchareaforinternalandexternalliterature.Intheapplyingpart, it is determinedthemostreasonablepricethatshould be practisedfor a businesstoreachtheamountof profit in 2015 and fort henex tperiod by doing various costanalysis in a hotel business
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 50 |