Bu çalışmanın amacı, lisans öğrencilerinin genel muhasebe ders konularındaki kavram yanılgılarının tespitetmek ve bu yanılgıların önlenmesinde kavram haritaları tekniğinin kullanımına dair öğrenci görüşlerini ortayakoymaktır. Araştırmaya 2015-2016 öğretim yılında Sakarya üniversitesi işletme ve siyasal bilgiler fakültesifarklı bölümlerinde genel muhasebe dersini alan 271 öğrenci katılmıştır. Araştırmada yüz yüze anket yöntemiile beşli likert ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 20 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmasonucunda öğrencilerin özellikle amortisman, kredili işlem ve avans hesaplarının işleyişi konularında kavramyanılgısı yaşadıkları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin çoğunluğu derste kavram haritaları kullanılmasınınkonular ve alt konular arasında bağlantı kurmada, kavramları/konuyu bir düzen ve bütünlük içinde görmede vekarmaşık konuların daha iyi anlaşılmasında yardımcı olduğunu ifade etmişlerdir
kavram haritaları kavram yanılgıları anlamlı öğrenme muhasebe eğitimi
The purpose of this study, to identify the misconceptions which in the fields of general accounting courses forundergraduate students and to reveal the student opinions about using concept maps as a technique for preventingthese misconceptions. 271 students who have studied at general accounting course in different departments ofBusiness and Political Sciences Faculties in 2015-2016 academic year participated in the research. The surveyand five-point likert was used as a data collection tool in this study. The data were analyzed by SPSS 20 software.It was found that the students especially have misconceptions about amortisement, credit transactions and operation of the advance account issues in research results. Furthermore, the majority of students stated that usingconcept maps to help making connections between subjects and sub-topics, to see concepts / issues in order andintegrity and understanding the complex issues better
Concept mapping misconception meaningful learning accounting education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 50 |