Muhasebe mesleği yalnızca meslek yasasının değişiminden değil, işletme çevresindeki değişikliklerden de etkilenmektedir. Finansal raporlamanın çerçevesindeki gelişim ve değişim bunlardan biridir. Nitekim TekdüzenMuhasebe Sistemi’nden Finansal Raporlama Standartları Seti’ne yöneliş son 10 yılda meslek mensuplarını etkileyen en önemli gelişmedir. Bu gelişme, öteden beri Tekdüzen Muhasebe Sistemini öğrenmiş ve uygulayagelmiş olan meslek mensuplarını paradigmaları farklı yeni bir sistemi de beraberinde öğrenmek zorunda bırakmıştır. Fakat ampirik araştırmalar meslek mensuplarının bu süreci kolay tamamlayamadıklarını göstermektedir.Dolayısıyla meslek mensuplarının standartları öğrenme sürecini hızlı ve başarılı biçimde tamamlayamamalarınınnedenleri ve çözüm önerileri konusunda isabetli görüşlere olan gereklilik devam etmektedir. Bu çalışmanınamacı da muhasebe meslek mensuplarının finansal raporlama standartlarını öğrenmenin gerekliliği ve önemliliğine inanmışlıkları, öğrenmiş olmanın sağlayacağı faydalar konusundaki beklentileri, öğrenmeye yönelik ilgileri ve öğrenme süreçlerini etkileyen unsurlar çerçevesinde, cinsiyet, öğrenim düzeyi, yaş ve çalışma biçimleridoğrultusunda oluşturulan gruplar ararsında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olup olmadığını değerlendirmektir
Finansal raporlama standartları meslek mensubu muhasebe mesleği öğrenme süreci
Accounting profession has been affected not only from accounting profession act, but also changes in businessworld, i.e. the development and change in financial reporting environment. Moreover trend towards from uniform accounting system to the set of financial reporting standards becomes the most important advance whichhas affected accountants in the last decade. This advancement forces accountants who have been applying uniform accounting system so far to learn a new system which has different paradigms. However empirical studies show that accountants could not accomplish this process easily. Consequently there is a necessity to explorewhy accountants could not be rapid and successful through the learning process of standards. The aim of thisempirical study is to elaborate if there are any statistical significant differences among groups which are formeddepending on gender, education, age and working models within the context of accountants beliefs on essentiality and materiality of learning of financial reporting standards, their expectations about the benefits of learningof financial reporting standards, their interest for learning, and the factors that influence learning processes
Financial reporting standards accountants accounting profession learning process
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 41 |