Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 25, 30.06.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı son yıllarda uluslararası alanyazında popülerlik
kazanan Konuşma Çözümlemesinin tarihini, ilkelerini, mekanizmalarını ve
Uygulamalı Dilbilim alanına katkılarını tanıtmaktır. Konuşma Çözümlemesi
sistematik bir yaklaşım olarak ortaya çıktığı 60’lı ve 70’li yıllardan itibaren
popülerliğini arttırmış ve kurumsal iletişim, ikinci dil öğretimi, adli dilbilim
ve sınıf içi iletişim gibi alanlarda kullanılmaya başlanmıştır. Türkçe alanyazında
Konuşma Çözümlemesini genel itibariyle kapsamlı bir şekilde tanıtan (Sert,
Balaman, Daşkın, Büyükgüzel ve Ergül, 2015) ve Konuşma Çözümlemesinin ikinci
dil öğretmeni yetiştirilmesinde kullanılmasını inceleyen kapsamlı birkaç
araştırma bulunmaktadır (Sert, 2016). Ancak, Türkçe alanyazında Konuşma Çözümlemesi
ve Uygulamalı Dilbilim üzerine yeterli çalışma olmadığı için bu çalışma bu
alana bir katkı sağlamayı hedeflemektedir. 





Kaynakça

  • Akkaya, G. ve Atar, C. (2015) An analysis of code-switching in Turkish EFL classroom interaction. Annual Review of Education, Communication and Language Sciences, 12, 53-77.
  • Can-Daşkın, N. (2015). Shaping learner contributions in an EFL classroom: Implications for L2 classroom interactional competence. Classroom Discourse, 6(1), 33-56.
  • Cengiz, Ö. ve Çakır, H. (2016). Developing Pedagogical Practices in Turkish Classrooms. Creative Education, 7, 506-519. http://dx.doi.org/10.4236/ce.2016. 73052
  • Firth, A. ve Wagner, J. (1997). On discourse, communication, and (some) fundamental concepts in SLA research. The Modern Language Journal, 81, 285-300.
  • Gardner, R. (2004) Conversation Analysis. İçinde A. Davies ve C. Elder, (Ed.) The Handbook of Applied Linguistics (s. 262-284). Oxford: Blackwell Publishing.
  • Kasper G., ve Wagner, J. (2014). Conversation Analysis in Applied Linguistics. Annual Review of Applied Linguistics, 34, 171–212.
  • Liddicoat, A. J. (2007). An introduction to Conversation Analysis. Continuum International Publishing group.
  • Liddicoat, A. J. (2011). An introduction to Conversation Analysis (Second Edition). Continuum International Publishing group.
  • Markee, N. (2000). Conversation Analysis. New Jersey: Routledge.
  • Markee, N., ve Kasper, G. (2004). Classroom talks: An introduction. The Modern Language Journal, 88, 491–500.
  • Sacks, H., Schegloff, E. A., ve Jefferson, G. (1974). A simplest systematics for the organization of turn-taking for conversation. Language, 50(4), 696–735.
  • Schegloff, E. (1986). The routine as achievement. Human Studies, 9, 111-51.
  • Schegloff, E. A. (2007). Sequence organization in interaction. A primer in Conversation Analysis. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Schegloff, E. A., Jefferson, G., ve Sacks, H. (1977). The preference for self-correction in the organization of repair in conversation, Language, 53, 361-82.
  • Seedhouse, P. (2004). The interactional architecture of the language classroom: A Conversation Analysis perspective. Malden, MA: Blackwell.
  • Sert, O. (2010). A proposal for a CA-Integrated English Language teacher education program in Turkey. Asian EFL Journal, 12(3), 62-97.
  • Sert, O. (2016). Sınıf içi etkileşim ve yabancı dil öğretmeni yetiştirme. S. Akcan ve Y. Bayyurt (Ed.) Türkiye’deki yabancı dil eğitimi üzerine görüş ve düşünceler içinde (s. 14-30). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Sert, O. ve Seedhouse, P. (2011). Introduction: Conversation Analysis in Applied Linguistics. Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language), 5(1), 1-14.
  • Sert, O., Balaman, U., Daşkın, N. C., Büyükgüzel, S. ve Ergül, H. (2015). Konuşma çözümlemesi yöntemi. Mersin Üniversitesi Dil ve Edebiyat Dergisi, 12(2), 1-43.
  • Ten Have, P. (2007) Doing Conversation Analysis (2nd Edition). London: Sage.
  • Teng, B. ve Singwongsuwat, K. (2015). Teaching and learning English in Thailand and the integration of Conversation Analysis (CA) into the classroom. English Language Teaching, 8(3), 13-23.
  • Üstünel, E. ve P. Seedhouse (2005). Why that, in that language, right now? Codeswitching and pedagogical focus. International Journal of Applied Linguistics, 15(3), 302–25.
  • Walsh, S. (2006). Investigating classroom discourse. New York: Routledge.
  • Walsh, S. ve Li, L. (2013). Conversations as space for learning. International Journal of Applied Linguistics, 23, 247–266.
  • Wong, J. (2006). Applying conversation analysis in applied linguistics: Evaluating dialogue in English as a second language textbooks. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 40(1), 37-60.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 25, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Akkaya, G. ve Atar, C. (2015) An analysis of code-switching in Turkish EFL classroom interaction. Annual Review of Education, Communication and Language Sciences, 12, 53-77.
  • Can-Daşkın, N. (2015). Shaping learner contributions in an EFL classroom: Implications for L2 classroom interactional competence. Classroom Discourse, 6(1), 33-56.
  • Cengiz, Ö. ve Çakır, H. (2016). Developing Pedagogical Practices in Turkish Classrooms. Creative Education, 7, 506-519. http://dx.doi.org/10.4236/ce.2016. 73052
  • Firth, A. ve Wagner, J. (1997). On discourse, communication, and (some) fundamental concepts in SLA research. The Modern Language Journal, 81, 285-300.
  • Gardner, R. (2004) Conversation Analysis. İçinde A. Davies ve C. Elder, (Ed.) The Handbook of Applied Linguistics (s. 262-284). Oxford: Blackwell Publishing.
  • Kasper G., ve Wagner, J. (2014). Conversation Analysis in Applied Linguistics. Annual Review of Applied Linguistics, 34, 171–212.
  • Liddicoat, A. J. (2007). An introduction to Conversation Analysis. Continuum International Publishing group.
  • Liddicoat, A. J. (2011). An introduction to Conversation Analysis (Second Edition). Continuum International Publishing group.
  • Markee, N. (2000). Conversation Analysis. New Jersey: Routledge.
  • Markee, N., ve Kasper, G. (2004). Classroom talks: An introduction. The Modern Language Journal, 88, 491–500.
  • Sacks, H., Schegloff, E. A., ve Jefferson, G. (1974). A simplest systematics for the organization of turn-taking for conversation. Language, 50(4), 696–735.
  • Schegloff, E. (1986). The routine as achievement. Human Studies, 9, 111-51.
  • Schegloff, E. A. (2007). Sequence organization in interaction. A primer in Conversation Analysis. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Schegloff, E. A., Jefferson, G., ve Sacks, H. (1977). The preference for self-correction in the organization of repair in conversation, Language, 53, 361-82.
  • Seedhouse, P. (2004). The interactional architecture of the language classroom: A Conversation Analysis perspective. Malden, MA: Blackwell.
  • Sert, O. (2010). A proposal for a CA-Integrated English Language teacher education program in Turkey. Asian EFL Journal, 12(3), 62-97.
  • Sert, O. (2016). Sınıf içi etkileşim ve yabancı dil öğretmeni yetiştirme. S. Akcan ve Y. Bayyurt (Ed.) Türkiye’deki yabancı dil eğitimi üzerine görüş ve düşünceler içinde (s. 14-30). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Sert, O. ve Seedhouse, P. (2011). Introduction: Conversation Analysis in Applied Linguistics. Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language), 5(1), 1-14.
  • Sert, O., Balaman, U., Daşkın, N. C., Büyükgüzel, S. ve Ergül, H. (2015). Konuşma çözümlemesi yöntemi. Mersin Üniversitesi Dil ve Edebiyat Dergisi, 12(2), 1-43.
  • Ten Have, P. (2007) Doing Conversation Analysis (2nd Edition). London: Sage.
  • Teng, B. ve Singwongsuwat, K. (2015). Teaching and learning English in Thailand and the integration of Conversation Analysis (CA) into the classroom. English Language Teaching, 8(3), 13-23.
  • Üstünel, E. ve P. Seedhouse (2005). Why that, in that language, right now? Codeswitching and pedagogical focus. International Journal of Applied Linguistics, 15(3), 302–25.
  • Walsh, S. (2006). Investigating classroom discourse. New York: Routledge.
  • Walsh, S. ve Li, L. (2013). Conversations as space for learning. International Journal of Applied Linguistics, 23, 247–266.
  • Wong, J. (2006). Applying conversation analysis in applied linguistics: Evaluating dialogue in English as a second language textbooks. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 40(1), 37-60.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cihat Atar

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 14 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atar, C. (2017). KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 17-25.
AMA Atar C. KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM. MEAD. Haziran 2017;1(1):17-25.
Chicago Atar, Cihat. “KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2017): 17-25.
EndNote Atar C (01 Haziran 2017) KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 1 1 17–25.
IEEE C. Atar, “KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM”, MEAD, c. 1, sy. 1, ss. 17–25, 2017.
ISNAD Atar, Cihat. “KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 1/1 (Haziran 2017), 17-25.
JAMA Atar C. KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM. MEAD. 2017;1:17–25.
MLA Atar, Cihat. “KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 17-25.
Vancouver Atar C. KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ VE UYGULAMALI DİL BİLİM. MEAD. 2017;1(1):17-25.