Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin ve ebeveynlerin matematik eğitimine yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada veri toplamak için nitel araştırma yaklaşımları içerisinde yer alan yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği benimsenmiştir. Araştırmaya toplam 16 okul öncesi öğretmeni ve çocukları okul öncesi kurumlarına giden toplam 20 ebeveyn katılmıştır. Bu görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz tekniğine göre çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenler, okul öncesi dönemde matematik eğitiminde öğrencinin merkezde olması gerektiğini vurgulamışlardır. Ayrıca öğretmenler, matematik eğitimi etkinliklerinin basitten karmaşığa, yaş ve gelişim seviyesine uygun ve gündelik hayatla ilişkilendirilmiş olması, oyun yoluyla eğitime ve gerçek nesnelerin kullanılmasına önem verilmesi gerektiği yönünde görüş belirtmişlerdir. Ebeveynler de okul öncesinde matematik eğitiminin önemli olduğunu, çocuklarının ilerideki eğitim yaşantılarına etki edeceğini, zekâ gelişimlerine katkıda bulunacağını, evlerinde çocukların matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerinin gelişimlerini destekleyiciyi çalışmalara yer verdiklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin ve ebeveynlerin birlikte yer aldıkları matematik eğitimine yönelik çalışmalara yer verilebilir. Bu çalışmaların okul öncesi programda yer alan matematik konularının hepsini içerecek şekilde düzenlenmesine de dikkat edilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |